Gezondheid alle pijlers

barstende droge lippen

24-02-2013 17:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb erg last van droge lippen de laatste tijd! Heb altijd wel in de winter last gehad van velletjes op mn lip maar dat was met behulp van purol, vaseline of labello wel over! Maar nu niet meer! Het helpt eventjes maar niet heel lang... Voor t slapen smeer ik mijn lippen maar als ik daarna s nachts naar de wc moet dan voel ik gewoon weer droge vellen op mn lip! Weet iemand iets wat wel helpt/? (ik gebruik nu purol en of blistex medcare)

Thx!
you are never fully dressed without a smile! :)
elke dag heel voorzichtig je lippen met een tandenborstel poetsen,droog of met wat water.

spenenzalf erop smeren,niet de uiercreme maar de vette spenenzalf.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Met honing insmeren heb ik ook eens gehoord!
Rituals lipbalm. Werkt als een tierelier! En niet verslavend zoals labello enzo.
Bij mij helpt de balsem van dr swaab heel goed.
Drink je genoeg? Dat was bij mij namelijk het probleem. Water drinken helpt om je lippen te hydrateren en zorgt dat je minder vaak hoeft te smeren. Misschien voor je naar bed gaat nog een glas water drinken en daarna je lippen met nivea of vaseline insmeren.

En niet aan je lippen proberen te likken, daar drogen ze ook alleen maar door uit.
Bij bij werkt blistex medplux het beste. Maar zoiets heb je dus al.

Of carmex (maar niet in NL te koop volgens mij)
Idd scrubben met een oude tandenborstel en overdag goed beschermen, ik gebruik uierzalf of uiercreme.
Bedankt allemaal!

@Ster_ die stond ook op mijn lijstje! en dol op Rituals

@Maryni83 dat zo t ook wel kunnen zijn ja! Bedankt ik ga t proberen!
quote:Ritz schreef op 24 februari 2013 @ 17:57:

Bij bij werkt blistex medplux het beste. Maar zoiets heb je dus al.

Of carmex (maar niet in NL te koop volgens mij)ja zo heet t blistex medplux. Die heb ik! Werkt wel maar...niet lang genoeg!
De lipbalsem van Weleda, met alleen natuurlijke ingredienten, erg fijn!
Rituals lippenbalsem: echt geweldig spul! Of anders 8 hour repair cream: helpt ook altijd super.
Ik heb dit ook, al maanden, maar bij mij kwam het blijkbaar door bloedarmoede. Had geen idee dat dat kon, maar goed.

Ik heb de lippenbalsem van Yves Rocher, die met amandelolie. Het werkt goed, dus als je ooit bij Yves Rocher komt, misschien eentje meenemen om te proberen.
Probeer eens een goeie lippenbalsem van de tuinen of een ander met natuurlijke ingredienten. Die labello's en vaseline enzo werken vaak alleen maar tijdelijk. Ook je lippen insmeren met een olie voor je gaat slapen helpt bij mij goed.
quote:Maryni83 schreef op 24 februari 2013 @ 17:53:

Drink je genoeg? Dat was bij mij namelijk het probleem. Water drinken helpt om je lippen te hydrateren en zorgt dat je minder vaak hoeft te smeren.

+1

Als ik hier een dag niet genoeg drink, dan merk ik dat meteen aan ruwe, gesprongen lippen.

Qua lippenbalsem zou ik navragen bij een apotheek naar eentje zonder pretroleum-componenten. Die zitten in de meeste lippenbalsems, en zorgen eerder voor uitdroging dan voor vethouden, alhoewel de eerste indruk anders is); vandaar zoveel mensen met een lipbalsem-verslaving.
En absoluut niet aan je lippen likken, hoe droog ze ook voelen, daar drogen ze namelijk alleen maar meer van uit.
Ligt aan het weer. Die vieze oostenwind!

Als je iets vindt dat echt werkt hoor ik het graag...
Een van de beste vind ik de Hemp lipbalsem van de Bodyshop.

Niet dat ik ze allemaal geprobeerd heb. Die van Sisley of sisleya schijnt bijv. ook geweldig te zijn, maar is wel aan de prijs.

Van vaseline achtige smeerdingen als purol, rosebud salve, enz. nooit veel verbetering gemerkt. Ja zolang je het ophebt, maar geen blijvende zachtheid.

Voor het slapen die Hemp stick erop en de volgende dag aanmerkelijke verbetering qua droge velletjes! Helemaal mooi en egaal krijg ik mn lippen echter nooit voor langere tijd. Toch maar trouw blijven smeren dan maar
anoniem_82966 wijzigde dit bericht op 25-02-2013 09:37
Reden: ...
% gewijzigd
Volgens de mevrouw bij de rituals komt dat omdat er geen suiker in zit zoals bij labello enzo wel het geval is. Het is puur verzorgend en ik zweer erbij. Ik scrub mijn lippen zo nu en dan voor ik naar bed ga met lipscrub van de Lush en dan een dikke laag er overheen. Dag erna zijn ze zo zacht als babybilletjes
quote:Ster_ schreef op 25 februari 2013 @ 09:38:

Volgens de mevrouw bij de rituals komt dat omdat er geen suiker in zit zoals bij labello enzo wel het geval is. Het is puur verzorgend en ik zweer erbij. Ik scrub mijn lippen zo nu en dan voor ik naar bed ga met lipscrub van de Lush en dan een dikke laag er overheen. Dag erna zijn ze zo zacht als babybilletjes

hmmmm nou dan denk ik dat ik dat ga toevoegen aan mijn rituals collectie. thanks Ster_

ik neem al jullie adviezen mee en laat jullie weten als ik eindelijk van die rotvellen en droge lippen af ben!!

nogmaals bedankt allemaal! xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven