Gezondheid alle pijlers

Beginnende blaasontsteking?

31-07-2009 20:57 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met blaasontstekingen dus ik vraag jullie om raad. De laastste 2 dagen heb ik een soort tintelend gevoel bij het plassen, maar het doet geen pijn en brandt niet. Wel het gevoel dat ik moet plassen maar dan komt er maar een klein beetje uit. Daarbij is mijn urine felgeel, terwijl dit normaal vrij licht van kleur is. Zou dit een beginnende blaasontsteking kunnen zijn? En moet je hier gelijk mee naar de dokter? Op internet lees ik ook dat het vanzelf over kan gaan als je genoeg drinkt, dus een dokterbezoekje is misschien wel overbodig of niet?

Bedankt alvast voor jullie adviezen!
Hey!

Ik heb al een paar keer een blaasontsteking gehad en die is toen goed verholpen met anitbiotica.

Vanochtend had ik er weer last van, dus ging ik naar mn huisarts. Ze heeft me furadantine voorgeschreven, iets wat lijkt op wat jij ook gekregen hebt Summergirl.

Nu lees ik hier wel lastige bijwerkingen... Ik moet 3 keer per dag 2 pilletjes nemen. Heb er vanmiddag 2 genomen en rond 4 uur in de namiddag voelde ik me misselijk. Nu weet ik niet of het van de antibiotica komt, maar het lijt me wel redelijk...

Helpt het iets als je het inneemt met eten (zoals in de bijsluiter staat)? Ik zie er wat tegen op om nu nog meer van die pilletjes te nemen.

Iemand nog ervaring?

Alvast bedankt

Annabel
Hoi Summergirl,

Ik hoop voor je dat de 2e kuur beter aanslaat. Bij mij is het zo als weg geloof ik. De klachten zijn in zijn geheel afgenomen en de steken in mijn zij zijn ook redelijk weg. Hopelijk blijft het zo... anders ga ik begin volgende week weer naar de ha om in ieder geval even te kijken of de ontsteking weg is. Wat een gedoe hè?
Ik heb daar ook heel erg last van gehad. Erbij eten helpt wel iets. Furadantine is trouwens hetzelfde als Nitrofurantoine. Alleen Furadantine is de merknaam en Nitrofurantoine de werkzame stof.