Gezondheid alle pijlers

Beginnende blaasontsteking?

31-07-2009 20:57 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met blaasontstekingen dus ik vraag jullie om raad. De laastste 2 dagen heb ik een soort tintelend gevoel bij het plassen, maar het doet geen pijn en brandt niet. Wel het gevoel dat ik moet plassen maar dan komt er maar een klein beetje uit. Daarbij is mijn urine felgeel, terwijl dit normaal vrij licht van kleur is. Zou dit een beginnende blaasontsteking kunnen zijn? En moet je hier gelijk mee naar de dokter? Op internet lees ik ook dat het vanzelf over kan gaan als je genoeg drinkt, dus een dokterbezoekje is misschien wel overbodig of niet?

Bedankt alvast voor jullie adviezen!
Hey!

Ik heb al een paar keer een blaasontsteking gehad en die is toen goed verholpen met anitbiotica.

Vanochtend had ik er weer last van, dus ging ik naar mn huisarts. Ze heeft me furadantine voorgeschreven, iets wat lijkt op wat jij ook gekregen hebt Summergirl.

Nu lees ik hier wel lastige bijwerkingen... Ik moet 3 keer per dag 2 pilletjes nemen. Heb er vanmiddag 2 genomen en rond 4 uur in de namiddag voelde ik me misselijk. Nu weet ik niet of het van de antibiotica komt, maar het lijt me wel redelijk...

Helpt het iets als je het inneemt met eten (zoals in de bijsluiter staat)? Ik zie er wat tegen op om nu nog meer van die pilletjes te nemen.

Iemand nog ervaring?

Alvast bedankt

Annabel
Hoi Summergirl,

Ik hoop voor je dat de 2e kuur beter aanslaat. Bij mij is het zo als weg geloof ik. De klachten zijn in zijn geheel afgenomen en de steken in mijn zij zijn ook redelijk weg. Hopelijk blijft het zo... anders ga ik begin volgende week weer naar de ha om in ieder geval even te kijken of de ontsteking weg is. Wat een gedoe hè?
Ik heb daar ook heel erg last van gehad. Erbij eten helpt wel iets. Furadantine is trouwens hetzelfde als Nitrofurantoine. Alleen Furadantine is de merknaam en Nitrofurantoine de werkzame stof.

Tegenwoordig vraag ik om Trimethoprim. Werkt bij mij veel beter, en ook nauwelijk bijwerkingen.
@annabel:ieder medicijn werkt weer anders. Het middel wat ik had kon je ook eten met wat zuivel. Dat zou beter zijn voor de bijwerkingen.
Ik had die eerste 2 pilletjes ingepakt met wat melk en nu heb ik er toch nog maar 2 genomen, maar net voor ik begon te eten. Hopelijk gaat het nu wat beter!
Hi,

Sanmi: wat fijn dat het zo goed als over is! Ik zou voor zekerheid nog wel even wat urine langsbrengen bij je huisarts.

Annabella: ik had als 1e kuur inderdaad nitrofurantoine, vreselijk spul. Moest 4 pillen per dag, met maaltijd innemen. Dat moet je ook echt doen,nooit op lege maag. Ik at meestal eerst beetje,daarna nam ik een pil en daarna weer wat eten. Met melk innemen wil ook nog wel eens helpen,beschermt de maag een beetje. Maar wil die kuur nietmeer, ik kreeg er barstende koppijn van, werd echt down (staat ook in bijwerkingen), misselijk, moe.

Nu dus amoxiciline, 5e dag..moet nog slikken t/m maandag. Was donderdagmiddag nog maar even langs huisarts gegaan, omdat klachten niet echt afnamen(pijn in rug en onderbuik/misselijk), meteen urine getest daar, maar die bleek vrijwel schoon. Maar 2 dagen daarvoor nog niet. Dat was de ochtendurine,dit was urine van eind van de dag, dan heb je natuurlijk al veel gedronken. Maar goed. Mijn eigen huisarts is er komende week weer, dus dan laat ik urine nog keer checken. Heb geen buikpijn meer,moet nog wel vaak plassen(drink ook wel veel) en heb dan drukkend gevoel in onderbuik. En nog klachten in rug/onderrug en zij...is dat normaal, of zouden dat nieren kunnen zijn?Ben het zo zat,hoop echt niet dat ik hierna weer een kuur nodig heb! Hebben ze jullie urine op kweek gezet trouwens?Bij mij dus nog niet. Ga er nu wel om vragen. Ben ook nog wel moe,iets minder,maar echt fit voel ik me niet, hoort dat er ook bij? Vervelend dit.Wil me gewoon weer fit voelen en leuke dingen doen.

Sterkte allemaal!
hi meiden,

nou..ik ga morgenochtend weer naar huisarts..(mijn eigen huisarts gelukkig),met potje urine.kuur is gister afgelopen en volgens mij is het nog niet over..heb in elk geval nog last van onderbuik als blaas vol zit. verder nog wat moe,maar op zich wel ok. weet niet of de bacterie/ontstekingscellen in urine(verhoogde leukocyten) van vorige week zeg maar ook op iets anders kunnen duiden dan een blaasontsteking(of wellicht nieren)?? Afwachten maar.Misschien moet het eens op kweek worden gezet. Donderdag krijg ik uitslag van onderzoek gynaecoloog. Wat een gedoe allemaal,maar goed,wil nu gewoon duidelijkheid en weten of er iets is of niet..

Wordt vervolgd..

Bij jullie alles goed?
quote:anoniem68131381181 schreef op 31 juli 2009 @ 21:08:

Ik moet eerlijk zeggen, dat een blaasontsteking bij mij nooit vanzelf is overgegaan. En altijd probeerde ik het wel. Liters cranberry sap met uitgeperste citroen (zuur is goed), extra vitamine c tabletten, homeopatische tabletten, bier drinken en ga zo maar door. Uiteindelijk werd de infectie altijd zo erg, dat ik alsnog in het weekend de HAP moest bellen om een receptje te faxen (de HAP geeft dat zonder je te hebben gezien, de huisarts moet je eerst langs gaan). Laatste keer is paar weken terug geweest, ging weer helemaal hetzelfde. Dus houd het in de gaten ook al ga je aan de huis tuin en keuken middeltjes.misschien een domme vraag, maar wat is de HAP?
Huisartsenpost

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven