Gezondheid alle pijlers

Ben ik zwanger geweest?

28-03-2012 16:44 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een beetje een vreemd probleem wat maar in mijn hoofd blijft spoken. Ik ben aan de pil en daarnaast vrijen mijn vriend en ik met condoom. Een aantal weken terug, precies op het moment dat ik mijn eisprong zou moeten hebben, hebben we ook veilig seks gehad.

Op het moment dat ik ongesteld moest worden was er wel sprake van bloedverlies, maar de menstruatie kwam 1,5 dag later op gang dan normaal en het was heel weinig. Ook was ik maar 3 dagen ongesteld, normaal 6.

Een paar dagen nadat deze kleine menstruatie over was kreeg ik buikkrampen. Normaal heb ik veel last van mijn darmen, maar dit was duidelijk mijn baarmoeder. Een paar dagen daarna kreeg ik een heftige bloeding toen ik op de toilet zat, met slijm en brokjes. Ik heb toen nog 2 dagen gevloeid, de buikpijn ging langzaam weg.

Nu denk ik achteraf dat het hier misschien wel ging om een miskraam, omdat de pijn die ik heb gehad niet te vergelijken is met menstruatiepijn. Ook was ik de afgelopen weken extreem moe en waren mijn borsten pijnlijk. Ik zou ongeveer met 4,5 week de miskraam hebben gehad. Ik ben de pil wel een keer vergeten.

Zou het kunnen dat ik zwanger ben geweest? En zou ik dat nog met zekerheid kunnen achterhalen?
1. je hebt geen eisprong als je de pil slikt

2. als je veilig neukt kan je niet zwanger raken.

Dus nee je was nie zwanger.
De kans is wel heel erg klein (al kan die nooit 100% zijn omdat beide anticonceptiemiddelen niet 100% veilig zijn in theorie) als ik het zo lees, en te achterhalen is het volgens mij ook niet meer.

Wat zou het met jou doen, mocht het zo geweest zijn?
Klopt je hebt geen eisprong als je een pil slikt.

Nee je bent niet zwanger geweest!

De ene menstruatie hoeft de ander niet te zijn
Hoe kunnen mensen nou zo onwetend zijn? Als je de pil slikt heb je GEEN eisprong!!
In theorie heb je geen eisprong met een pil. In de praktijk kan het wel en kun je bij uitzondering wel zwanger worden.

In theorie is een condoom redelijk veilig, in de praktijk gaat het wel eens mis en kun je zwanger worden.

Maar deze twee samen? Zeeeeeer onwaarschijnlijk.
jullie roepen allemaal heel hard dat je geen eisprong hebt als je de pil slikt, dat klopt wel, maar TO zegt duidelijk dat ze hem een keer vergeten is , ze kan dus wel degelijk zwanger zijn geweest,

en zo snel kan het gaan,

ik heb dat zelf ondervonden.

daarbij weten we ook niet of TO misschien ziek is geweest,

of antibiotica heeft gehad waardoor de pil niet heeft gewerkt.
laat het voor de zekerheid anders ff checken bij de gynaecoloog
Hoe lang is dit geleden?

Als je zwanger bent geweest heb je nog HCG in je urine en kun je dit dus zien bij een test,
Stressed is just desserts spelled backwards
Even mijn glazen retrospectiebol zoeken...
quote:ikbenevelyn schreef op 28 maart 2012 @ 17:09:

jullie roepen allemaal heel hard dat je geen eisprong hebt als je de pil slikt, dat klopt wel.Ik lees hier zo vaak over vrouwen die door de pil heen of door 1 keer vergeten zwanger zijn geraakt. Er staat niet voor niks op die pakjes dat je er niet 1 mag vergeten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Waarom vind je het belangrijk om te weten?
maleficent volgens mij lees je verkeerd ik snap je quote niet

jullie roepen allemaal heel hard dat je geen eisprong hebt als je de pil slikt, dat klopt wel, maar TO zegt duidelijk dat ze hem een keer vergeten is , ze kan dus wel degelijk zwanger zijn geweest,

en zo snel kan het gaan,

of antibiotica heeft gehad waardoor de pil niet heeft gewerkt.Maar TO heeft ook nog een condoom gebruikt. Dus dat is het alsnog zeer onwaarschijnlijk.
achnein inderdaad
Ja met recht! stel het zou zo geweest zijn (ik acht de kans 0,5 procent) maar goed wat wil je daar mee bereiken ,naar een gynaecoloog gaan , ha die lijkt me leuk !

Nou dokter ik heb de pil 1 x vergeten en was minder ongetseld geweest en meer kramp zou het een miskraam geweest zijn,hij ziet je aankomen.

Gewoon niet vergeten anders hoef je net zo goed geen pil te slikken ,dan kan je beter een prikpil nemen .

en zo snel kan het gaan,

of antibiotica heeft gehad waardoor de pil niet heeft gewerkt.Antibiotica heeft géén invloed op de werking van de pil. Diarree (als bijwerking veroorzaakt door antibiotica) wél. Maar dus niet de antibiotica zelf.
quote:girlinthefire schreef op 28 maart 2012 @ 17:15:

Waarom vind je het belangrijk om te weten?Dit dus.
De pil zorgt er ook voor dat je baarmoederslijmvlies dunner en ongeschikt wordt om een evt bevruchte eicel in te nestelen. Dat je dus minder vloeide kan hiermee te maken hebben. De kans op zwangerschap is wel ontzettend klein geweest.
quote:ikbenevelyn schreef op 28 maart 2012 @ 17:10:

laat het voor de zekerheid anders ff checken bij de gynaecoloog

Whyyy?

Daar zit de gyn niet echt op te wachten hoor..

Daarnaast valt er nu ook echt niets meer aan te tonen, mocht dit hoogst onwaarschijnlijke gebeuren al tot een zwangerschap hebben geleid.
Het zou kunnen, maar het is wel erg onwaarschijnlijk gezien je zowel aan de pil bent als een condoom gebruikt.

Maar wat heb je er eigenlijk aan om het te weten? Als het al zo was, is het nu niet meer. Ik neem (gezien de dubbele AC) aan dat je geen kinderwens hebt.
Nou dat zal wel niet, en al was het zo, wat moet je in godsnaam achteraf met die informatie?! Lekker boeiend.

Klink als een beetje vervelende menstruatie, tja dat heb je wel eens in die pakweg 35 jaar dat je menstrueert. Je bent geen robot.
quote:ikbenevelyn schreef op 28 maart 2012 @ 17:10:

laat het voor de zekerheid anders ff checken bij de gynaecoloogEn het dan nóg gek vinden dat de zorgpremies alsmaar stijgen...zucht....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven