Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking: A.Vogel Cranberry Monarda & de pil?

06-02-2010 16:57 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of je die cranberry pillen gewoon kan slikken en tegelijkertijd de pil? Ik denk dat dit geen effect zal hebben (zoals antibiotica dat wel kan) maar wilde het voor de zekerheid even na vragen en aangezien ik het zo 1 2 3 nergens op internet kan vinden, stel ik de vraag hier. Misschien dat iemand deze pillen al slikt evenals de pil?
Hoe zouden cranberry's invloed hebben op de anticonceptiepil? Cranberry's zijn gewoon vruchten. Niets chemisch o.i.d. wat van invloed zou kunnen zijn.
Hier een gediplomeerd ass.-drogist. Je kan ze beiden zonder problemen tegelijk gebruiken.
Hier is de bijsluiter:

http://www.avogel.nl/prod ... _blaas_BSL_NL_SEO_PDF.pdf
Cranberry kun je ook preventief gebruiken.
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Goed dat je het vraagt, want St. Janskruid kan wel degelijk de werking van de pil beïnvloeden. Is natuurlijk wel iets anders dan cranberry, maar daar keek ik in eerste instantie ook wel van op. Betere het zekere voor het onzekere nemen!
Je kan cranberry caps gewoon bij de pil gebruiken en niet alle antibiotica`s hebben invloed op de pil. Meestal wordt erbij een blaasontsteking nitrofurantoine gegeven en deze heeft geen invloed op de pil.

Het is misschien slimmer om d-mannose te gebruiken bij een blaasontstekking dit zit in cranberry caps maar dit is sterker/geconcentreerder. Je hebt het in poeder vorm van aov of in caps van NOW/Vitortho.

Als het niet minder wordt blijf er dan niet te lang me lopen anders kan je nierbekkenontsteking krijgen en ben je verder van huis.

Ik ben apothekersassistente en zelf de nodige ervaring met blaasontsekingen, succes!!
Hier n tevreden d-mannose gebruikster (ik neem na seks 1 schepje d-mannose in poedervorm) en ben sinds ik dat doe vrij van regelmatig terugkerende blaasontsteking.

Het was n tip van n forummer, weet de naam niet meer.

( tipgever als je dit leest, alsnog bedankt! )
Je kan ook solidago complex van A. Vogel eens proberen. Hielp bij mij als een tierelier!
@ Tijgermeisje: gebruik je buiten dat ene schepje direct na de sex niets anders ter preventie van blaasontsteking? klinkt wel ideaal.. een keer in de zoveel tijd na de sex een schepje ipv dagelijks capsules in te nemen.. bah! ik hoor het graag van je! BvD..
@ Tijgermeisje: owja, en welk merk d-mannose gebruik je? Waar haal je het? Ik zie dat er op het net tal van verscheidene soorten en merken te verkrijgen zijn.. dank!
@kkk: ik heb n potje poeder van Herbapharm, zit in n roze doosje, gekocht bij n Erica's kruidentuin oid (iig iets met Erica)

Was wel ongeveer 20 euro maar nu na 1 jaar is het potje pas leeg aan het raken. Houdbaarheid is iets van 1,5 jaar (zou ik even checken voor aankoop)
ow er was nog n bericht voor.

Ja das idd het vaste ritueel: na seks plassen en n klein schepje poeder.

En als ik iets prikkerigs voel bij het plassen, of ik moet ineens vaker kleine beetjes, dan neem ik ook n schepje.

Smaakt een beetje druivensuikerachtig. En poeder vind ik prettiger dan capsules want zo kun je zelf doseren (beter enkele mini schepjes gedurende de dag dan alles in 1x, als ik iets denk te voelen, maar dat is dus sinds ik dit gebruik nog maar zelden tot nooit! Ik ben iig n zeer tevreden D-Mannose klant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven