Gezondheid alle pijlers

blaasontsteking danwel nierbekkenontsteking

12-10-2012 11:49 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zondag ben ik naar de huisartsenpost geweest omdat ik vermoedde blaasontsteking te hebben. De test gaf dat ook aan en kreeg antibiotica. Het is de eerste keer dat ik dit heb.

Op maandag voelde ik me al wat beter maar vanaf dinsdag erg ziek, misselijk overgeven, koortsig, moe.

Woensdag naar huisarts, test wees uit dat de infectie nog niet weg was. Omdat ik ook rug- en buikpijn heb wordt urine nu 5 dagen op kweek gezet om te zien of het nierbekkenontsteking is. Dinsdag krijg ik uitslag. Heb al wel een zware kuur gekregen van 10 dagen, zes pillen per dag.

Ik heb geen koorts meer en geen pijn bij het plassen maar wel een continu brandend vervelend gevoel in mijn 'kruis'. Op internet vind ik dit symptoom niet terug. Herkent iemand dit?
Welke AB heb je gehad?

Een algemene of een brede?

(zie bijsluiter)

Anders zou je er een schimmelinfectie van gekregen kunnen hebben.

Dat bezorgt ook een flink branderig / jeukerig gevoel en afscheiding.

Zelf vorig jaar ook gekregen door blaasontsteking kuur omdat mijn ontsteking ook niet weg wilde gaan zwaardere kuur gekregen, waar ik dus schimmel van had.
Idd, zeer waarschijnlijk een schimmelinfectie. Ik heb er vrijwel altijd last van tijdens/na een AB kuur.
dus snel de ha bellen, dat je voor het weekend antischimmelmedicijn in huis hebt!!
quote:tussendoortje schreef op 12 oktober 2012 @ 12:04:

dus snel de ha bellen, dat je voor het weekend antischimmelmedicijn in huis hebt!!Inderdaad! Want das geen pretje... helaas heb ik er een recent topic over moeten openen
antischimmelzalf kan je ook bij de Kruidvat enzo kopen,dus daar hoef je geen huisartsenpost voor te bellen.
hier ook standaard een schimmelinfectie na vooral dit soort Antibioticakuren!

mocht je volgende keer nog zo'n kuur krijgen, vraag er dan direct een fluconazol tablet bij. Dat voorkomt het!
Bedankt voor de reacties! maar denk niet het een schimmelinfectie heb. Behalve brandende pijn heb ik geen enkele symptoom die hier bij horen

Maar ik hou het zeker in de gaten.

De kuur die nu heb is amoxicilline 250 mg, 6 tabletten per dag, 7 dagen lang.
Een schimmelinfectie is vaak ook alleen maar brandend of jeukend. Je hoeft niet per se sterk ruikende afscheiding oid te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven