Gezondheid alle pijlers

blaasontsteking: naar hp of niet?

11-01-2014 23:45 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik zou graag jullie advies willen. Ik ben vandaag precies 19 weken zwanger. Heb al de hele dag wat last van mn buik (harde buik, drukkend gevoel) en sinds vanavond ook pijn bij het plassen: een blaasontsteking waarschijnlijk. Niet voor t eerst, tijdens mn vorige zwangerschap ook vaak last van gehad. Maar nu het dilemma: het is weekend. Wacht ik tot maandag of zal ik toch maar even naar de huisartsenpost gaan morgen? Wat zouden jullie doen?

Dank voor jullie advies alvast!
Ik zeg bel ze even.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je moet sowieso eerst bellen voordat je binnen kunt lopen...... een telefoontje doen dus.
Bellen voor overleg.
The time is now
Gewoon even bellen!
Helder, ik bel morgen wel even voor advies. Ben al snel bang voor iets onbenulligs te bellen, maar daar zijn ze natuurlijk ook voor... Dank!
ja hoor, bellen morgen!
Beter nog de VK bellen als die harde buiken aanhouden
quote:sabbaticalmeds schreef op zondag 12 januari 2014 00:02 Beter nog de VK bellen als die harde buiken aanhoudenJep! En niet morgen pas maar over max een uurtje!
Ik zou nu bellen. Een blaasontsteking herken je soms wat lastiger tijdens zwangerschap. En hoe langer je wacht, hoe groter de kans op een nierbekkenontsteking. Ik zou dus nu bellen, want hoe sneller je de ontsteking aanpakt hoe beter.
Ik zou zeggen nu bellen. Wie weet willen ze dat je meteen even langskomt, zeker met die harde buiken. Ze zitten er toch.
Ik heb het pas met 23 weken ook gehad. Bij de hap zeiden ze dat het goed was dat ik had gebeld in de avond, blaasontsteking kan namelijk eventueel weeeen opwekken als je er mee door loopt. Of idd doorslaan naar je nieren:-(

Gewoon even bellen dus! Antibiotica en dan hopelijk snel over. Beterschap!
Bellen hoor. Ik heb ook een blaasontsteking gehad tijdens mijn zwangerschap. Binnen een paar uur pieste ik bloedstolsels uit en zat ik te janken van de pijn. AB was een zegen.
Al was je niet zwanger, wanneer je denkt dat je een blaas ontsteking hebt kun je het beste inderdaad bellen voor advies. Want niks is zo vervelend dan een goeie blaas ontsteking.
Als ik een blaasontsteking heb (ik ben overigens niet zwanger) dan bel ik in de avonduren/weekend altijd meteen de huisartsenpost Ik weet van mezelf dat ik me in no time hartstikke zie ga voelen (buikpijn, misselijk, de hele nacht niet kunnen slapen). Daar heeft nog nooit iemand bij de HApost moeilijk overgedaan. Ik hoef ook nooit langs te komen, n.a.v. de symptomen die ik beschrijf stuurt de assistente een recept naar de diensdoende apotheek.
Alleen bij zwangeren is het wel zo dat ze altijd de urine op kweek moeten sturen.

Ik zou ook bellen.
Zwanger of niet: zsm naar ha of ha post. Te lang wachten kan leiden tot een nierbekken ontsteking.
quote:ciambella schreef op 12 januari 2014 @ 03:24:

Zwanger of niet: zsm naar ha of ha post. Te lang wachten kan leiden tot een nierbekken ontsteking.En met een beetje pech slaat dat dan weer door naar je bloedbaan. Je wil niet weten hoe je leven eruit ziet zodra dat gebeurt!
Ik heb in mijn zwangerschap 4x blaasontsteking gehad en daarmee naar de hp gemoeten omdat t steeds in t weekend was. Eerste keer was t naar mijn nieren getrokken omdat ik ook te lang had gewacht (herkende de signalen niet goed door de zwangerschap), en dat deed piiiiijjjjjjn!!!!!!!

Kreeg elke keer meteen een kuurtje mee, dus ik zeg: bellen die HP!

Beterschap
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Ben wel benieuwd wat TO gedaan heeft gisteren
Ik ben ook benieuwd. Het is al te laat voor advies, maar tijdens een zwangerschap zeker bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven