Gezondheid alle pijlers

blaaswand verzakking

09-11-2008 22:45 6 berichten
Omdat ik op vrij jonge leeftijd incontinent aan het worden was , ben ik naar de huisarts gegaan. Die verwees me door naar de gynecoloog en die weer naar een Uroloog. Die zei me dat het nodig was om een bandje te plaatsen om het omhoog te trekken als het waren en dat het dan afgelopen zou zijn met lekken.

Ook raadde hij mij aan om bekkenbodem fysio te gaan doen en die helpt heel goed moet ik zeggen. Je word bewust van je spieren. De operatie is in december. Wie heeft deze operatie ook gehad en kan me er wat over vertellen.

Heeft het echt geholpen , en hoe was het met het herstel??

mvg . racemiep
Ik heb afgelopen juni een TVT-S-operatie gehad. Dat is een nieuwe techniek en ik doe mee aan een onderzoek. Normaal is een TVT-O. Operatie is bij mij (met ruggenprik) prima verlopen, ik mocht dezelfde avond weer naar huis en heb weinig napijn gehad. Na 3 weken was ik weer volledig aan het werk. Ik heb een kantoorbaan, ik denk dat je iets langer moet herstellen als je zwaar lichamelijk werk doet.
Dank je wel malu3 voor je reactie.

Het word bij mij ook gedaan met een ruggeprik.

Ik heb redelijk zwaar lichamelijk werk en ze hebben gezegd dat ik 6 weken niet mag werken. Ik zie er een beetje tegenop , maar aan de andere kant ben ik ook blij als de problemen verholpen zijn. Ik heb nog geen idee hoe deze operatie heet. Ze hebben me alleen uitgelegd hoe die in zijn werk ging.

3 dec weet ik meer.
Ik heb er geen dag spijt van gehad en had heel anders dat de andere vrouwen bij mij op de kamer in het ziekenhuis weinig (spier)pijn.

Het is afhankelijk van in hoeverre je blaas leeg kunt plassen of je naar huis mag of niet. Bij mij ging dat gelijk perfect. En volledig klachtenvrij achteraf, heerlijk!

Als je meer vragen hebt, wil ik ze met alle plezier beantwoorden.
Er is mij gezegd dag ik 1 a 2 nachtjes daar moet blijven. Het lag er inderdaad aan of je zelf weer kan plassen hebben ze me uitgelegd.

Dank je wel voor je reactie.

Aan de ene kant zie ik er erg tegenop , aan de andere kant bied het mij veel verademing. Ik kan daarna als het goed is weer jumpen met de kids , en springen bij een concert , spontaan in de lach schieten enz....

Dan heb ik er wel een beetje pijn en ongemak voor over.
Ik mocht kiezen tussen een volledige narcose of een ruggenprik. Ik had nog nooit een ruggenprik gehad maar vond het wel meevallen. Je moet je gewoon goed ontspannen en je hebt er achteraf minder last van dan van een volledige narcose. Ik vond het qua pijn peanuts allemaal, wat dat betreft hoef je er echt niet tegen op te zien. Bij mij hadden ze gezegd dat ik moest rekenen op minimaal 1 nacht ziekenhuis maar zoals gezegd, ik mocht dezelfde avond weer naar huis omdat ik mijn blaas heel goed zelf leeg kon plassen. Als dat onvoldoende is, moet je net zo lang blijven tot dat goed gaat. Het is heerlijk als je gewoon weer voluit kunt lachen, niezen, hoesten, springen en een sprintje trekken zonder voorzorgsmaatregelen te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven