Gezondheid alle pijlers

blauwe plekken, leukemie?

29-03-2014 17:26 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Ik heb als sinds 4weken enorme blauwe plekken op mijn benen. Niet gestoten!! Ben ook ontzettend duf en suf, ken mezelf haast niet weer. Mensen in mijn omgeving schrikken erg van mijn klachten. Heb Donderdag eind van de middag bloed geprikt in het ziekenhuis. Maar....als het iets ergs was geweest had ik het denk ik al wel gehoord?

Kennen jullie zulke verhalen?

Liefs
Slik je toevallig medicatie?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Hypochonder? Ik zou eerder denken aan ijzer gebrek / bloedarmoede dan meteen met leukemie op de proppen te komen.
Ik denk bij blauwe plekken ook meteen aan leukemie

Wacht gewoon de uitslag af, meer kan je niet doen.
Als je iets hebt (en / of er waren vermoedens) dan had je vrijdag al op Oncologie gezeten.

Nee dus
Geniet van elke dag!
Je denkt toch niet serieus dat je daar antwoord op gaat krijgen op dit forum? Het stellen van diagnoses door forummers mag (terecht) echt niet.

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar je zult toch heus op de uitslag van je bloedtest moeten wachten.

Heel veel sterkte.
quote:Desperate_Housewive schreef op 29 maart 2014 @ 17:29:

Ik denk bij blauwe plekken ook meteen aan leukemie

Wacht gewoon de uitslag af, meer kan je niet doen.
quote:fru1t3lla, 8 seconden geleden

Hypochonder? Ik zou eerder denken aan ijzer gebrek / bloedarmoede dan meteen met leukemie op de proppen te komen.Kan ook van bepaalde medicatie komen. Ik heb weleens gruwelijke blauwe plekken gehad van medicatie, ik kreeg al bloeduitstortingen van een zuchtje wind onderhand.
Heb ook wel eens blauwe plekken op mijn benen, zonder dat ik weet waar ze vandaan komen, maar nooit aal leukemie gedacht.

Gewoon uitslag afwachten en vergeet de googlefunctie want wie weet wat voor gekke dingen je nog meer tegenkomt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:MrsStanleyWalker schreef op 29 maart 2014 @ 17:30:

[...]

Kan ook van bepaalde medicatie komen. Ik heb weleens gruwelijke blauwe plekken gehad van medicatie, ik kreeg al bloeduitstortingen van een zuchtje wind onderhand.Kan zeker ja, best naar om het als bijwerking te hebben. Heeft het dan te maken dat het bloed erg verdund raakt oid?
Ik heb op dit moment een stuk of 5 lelijke blauwe plekken op mijn been, maar ik heb gelukkig toch echt geen leukemie. Waarvan het wel is?
Mijn neef had leukemie. 's Morgens bloed geprikt en rond de middag werd hij al gebeld door HA dat hij heel snel gebeld zou worden door Daniel den Hoed....Eind vd dag was hij al in het ZH en ging het traject in.

Dus mijn idee is dat het dat bij jou niet is, anders was je heus wel gelijk gebeld.
Ik heb geregeld flinke blauwe plekken waarvan ik geen idee heb hoe ik er aan kom. Het is nog nooit in me opgekomen om me daar druk om te maken.
quote:fru1t3lla, 34 minuten geleden

Kan zeker ja, best naar om het als bijwerking te hebben. Heeft het dan te maken dat het bloed erg verdund raakt oid?Onder andere, sommige antidepressiva en lithium staan er bekend om. Leukemie is eigenlijk wel het laatste waaraan ik zou denken bij blauwe plekken, het kan vanalles zijn. Ook bijvoorbeeld vitaminegebrek.
B12 tekort geeft ook blauwe plekken en komt vaak voor.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 29 maart 2014 @ 18:07:

[...]

Onder andere, sommige antidepressiva en lithium staan er bekend om. Leukemie is eigenlijk wel het laatste waaraan ik zou denken bij blauwe plekken, het kan vanalles zijn. Ook bijvoorbeeld vitaminegebrek.O echt? Dat is dan de enige bijwerking die ik niet wist. Dan heb ik bij deze mijn verklaring
Ik had het bij venlafaxine heel erg, Istar. Vandaar dat ik het weet.
Vraag een volgende keer gewoon wanneer je de uitslag kan verwachten. En probeer jezelf nu niet druk te maken, dat kan altijd nog als je een rotdiagnose krijgt.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 29 maart 2014 @ 18:14:

Ik had het bij venlafaxine heel erg, Istar. Vandaar dat ik het weet. Grappig om te weten iig
Ik heb al zo lang ik me kan herinneren een blauw plekje op mijn been. En ik heb om de zoveel tijd ook onverklaarbare blauwe plekken. Heb er nooit wat achter gezocht en de dokter heeft dat plekje op mijn been ook al heel vaak gezien en er ook nog nooit iets achter gezocht zover ik weet.
ik had het bij ijzergebrek en tijdens zwangerschap had ik een lage bloedplaatjes waarde? ik zat helemaal onder de grote en kleine blauwe plekken, best eng om te zien, maar leukemie zou niet in me zijn opgekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven