Gezondheid alle pijlers

Bloed bij ontlasting

09-12-2016 09:49 460 berichten
Ik heb nogal een eigenwijze man..

Sinds een week of 2 bloed bij zijn ontlasting. Hij vertelde het pas deze week. Op aandringen van mij is hij naar de huisarts geweest, die gekeken heeft en niets geks kon vinden (in de zin van aambeien / scheurtje of iets dergelijks).

Huisarts schreef movicolon voor en bij kramp/koorts terug komen.



Na een paar dagen movicolon is er nog niets veranderd. Net zegt hij dat er weer een hoop bloed is, echt in de ontlasting. Wel helderrood.

Hij wil na het weekend bellen naar de huisarts, ik heb liever dat 'ie vandaag nog gaat. Ben ik nou overbezorgd, of is man zo verschrikkelijk eigenwijs?

(moet ik zelf eens een klachtje hebben, dan brengt 'ie me het liefst persoonlijk naar de huisarts )
Nou, schot in de zaak. Over twee maanden weet je misschien meer! O_o
Ik bedoel meer dat de arts eigenlijk geen idee had wat verder te onderzoeken. Nu wordt er in ieder geval weer iets gedaan :)
lilyjo schreef:
17-01-2018 09:00
Ik bedoel meer dat de arts eigenlijk geen idee had wat verder te onderzoeken. Nu wordt er in ieder geval weer iets gedaan :)
Jullie zijn nu zijn anderhalf jaar verder, nu weer twee maanden wachten ,op uitslagen en derg.
Dat duurt toch allemaal veel te lang .
Man moet eerst de medicijnen een tijdje gebruiken om te zien of de ontsteking daarmee verminderd. Vandaar dat hij eind feb. de volgende gastroscopie pas krijgt. Een week later krijgt hij dan de uitslagen al en een verder behandelplan.
Alle reacties Link kopieren
Maar een ontsteking in de slokdarm moet toch ergens vandaan komen?
Er is toch nog geen oorzaak gevonden waarom alles ontstoken is?

Hopen dat er nu echt schot in de zaak komt qua onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel raar dat het allemaal zoooooo lang moet duren!
Hoe gaat het hier met de medicijnen inmiddels?
De medicijnen lijken niet aan te slaan. Man heeft gisteren een gastroscopie gehad en de arts zei er niet veel over, moest allemaal uitgebreid besproken worden. Zag er wel nog erg onrustig uit. Er zijn 5 biopten op kweek gezet en man moest weer uitgebreid bloedprikken. 5 maart de uitslag.

Wel heeft man magnesium gekregen voor de spierpijn/spierkrampen. Kan blijkbaar een bijwerking zijn van de omeprazol.

Arts had het wel over een auto-immuunziekte als blijkt dat de medicijnen niet aanslaan. Maar het was niet man's eigen arts die het onderzoek deed dus man heeft weer een lijstje met vragen klaarliggen voor 5 maart
Fijn dat je een update hebt gemaakt.
Vervelend dat er nu nog geen duidelijkheid is voor jouw man, dus nu nog weer bijna twee weken weer wachten.

Ik hoop dat het dan wel duidelijker is voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Heb niet alles gelezen, maar is je man onder behandeling bij een academisch ziekenhuis? Mijn ervaring met mijn vader is dat dit een heel groot verschil kan maken. Als er verder niets uit de testen komt, behalve dat er een ontsteking is, is een auto-immuunziekte helemaal geen gekke gedachte namelijk. Mijn vader had ook een zeldzame auto-immuunziekte. Ondanks de vele bloedonderzoeken kwam daar niets uit. Pas in het UMC gingen er bellen rinkelen dat het wel eens om iets uitzonderlijks zou kunnen gaan. Ze hebben speciale testen gedaan en daar kwam het inderdaad uit.

En ook al zou het niet zo zijn, mijn ervaring is dat men in een academisch ziekenhuis veel beter doorpakt. Iemand die al een jaar doodziek is en dan naar huis sturen met 'kom over 3 maanden maar terug, wij weten het niet' is natuurlijk te zot voor woorden. Dat is precies met mijn vader gebeurd. Van het kastje naar de muur en maar zieker en zieker worden. Toen hij in het UMC terecht kwam, toen werd alles uit de kast getrokken en werd uiteindelijk de diagnose gesteld (helaas was het voor mijn vader toen al te laat).

Een second opinion in een ander ziekenhuis mag altijd he? Ik vind het te schandalig voor woorden wat er bij jullie gebeurt. Wat een zorgen. Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Dat duurt nog best lang voordat je de uitslag krijgt. (Of is dat normaalb bij een gastroscopie?)

Hopelijk weet je 5 maart echt meer. En word je niet weer van het kastje naar de muur gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Phoebe-Buffay schreef:
23-02-2018 09:39
Dat duurt nog best lang voordat je de uitslag krijgt. (Of is dat normaalb bij een gastroscopie?)

Hopelijk weet je 5 maart echt meer. En word je niet weer van het kastje naar de muur gestuurd.
Denk dat het vooral wachten is op de resultaten van de biopsies ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend vervelend dat het allemaal zo lang duurt. Ik hoop toch echt dat er iets uit gaat komen (op korte termijn) waar jullie iets mee kunnen en wat ook goed behandeld kan worden.
Anders is een optie als een UMC misschien ook wel iets. Dit duurt allemaal veel te lang.
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
23-02-2018 10:49
Denk dat het vooral wachten is op de resultaten van de biopsies ;)
Haha.
Natuurlijk. Dat zullen ze wel tegelijk doen. :bonk:
Nou man is weer bij de MDLarts geweest :)
De biopten laten toch iets verbetering zien. Wel moest de dosis omeprazol verdubbeld worden.

Leverwaarden waren weer sterk verhoogd. Blijft vreemd vindt de arts en daarom moet man 29 maart voor een Fibroscan(?). Zo eens wat informatie over opzoeken. En dan ook weer bloedprikken uiteraard, dat is ondertussen vaste prik iedere keer :)
Eventueel krijgt man ook een leverpunctie als de scan daar aanleiding voor geeft.
Wat duurt dit toch ongelooflijk lang allemaal lilyjo.
Weer drie weken wachten.
Zou je echt niet eens voor een second opinion gaan?
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
05-03-2018 18:51
Wat duurt dit toch ongelooflijk lang allemaal lilyjo.
Weer drie weken wachten.
Zou je echt niet eens voor een second opinion gaan?
Helemaal mee eens!
Second opinion in een academisch ziekenhuis, begrijp niet dat je die mogelijkheid niet aangrijpt.
Man wil deze onderzoeken hier nog doen. Als er uit de scan/eventuele punctie ook niets komt zijn de opties van de arts hier ook wel op. Dan gaan we sowieso doorzoeken en dat wordt dan een ander ziekenhuis..
Alle reacties Link kopieren
Dus na ruim een jaar dokteren is er iets van een verbetering te zien, maar de arts weet niet wat je man heeft?

Ik zou hier niet blij mee zijn.
Het duurt allemaal wel heel lang.

Is het eigelijk de bedoeling dat je man hier beter van kan worden?
Of is het iets chronisch, wat met medicijnen onder controle te houden is?

Hebben die leverwaarde wel iets met de ontstekingen van de darmen te maken?
En dan bedoel ik, zou het niet ergens anders van kunnen komen? (En waar dan die ontstekingen dan dus ook vanaf komen?)

Misschien kan de dokter eens verder kijken, dan alleen naar de darmen?
De ontsteking in de darmen lijkt nu rustig. Al een tijdje geen bloed gezien. Wel vage buikpijnklachten maar of dat van de darmen komt?
De ontsteking in de slokdarm lijkt ook iets te verbeteren met de medicijnen. Wel moest die dosis omhoog omdat de verbetering niet snel genoeg ging.

Of de leverwaarden met de darmen te maken heeft wil de arts nu controleren dmv de fibroscan en een eventuele leverpunctie.
De arts gaat er sowieso vanuit dat wat het ook is, het iets chronisch is. Maar het zou wel fijn zijn als je dan een benaming en behandeling van het totaalplaatje hebt, in plaats van allemaal losse dingetjes. Dus als er na deze onderzoeken alsnog niets uit komt, wil man zich laten doorverwijzen naar het Erasmus MC
Als ik 1 ding geleerd heb in de Nederlandse gezondheidszorg, dan is het wel dat de patiënt zelf verantwoordelijk is voor het feit dat hij de beste zorg krijgt. De moderne benadering is dat je als patiënt onderdeel bent van het behandelteam. Echt, neem initiatief, neem het heft in eigen handen. Dat kan niemand jullie kwalijk nemen. Gewoon doen, het gaat om het kostbaarste dat je hebt: je gezondheid.

Trek maandagochtend alsjeblieft de stoute schoenen aan en bel gewoon het Erasmus. Leg het verhaal voor, hoor hun advies aan. Ik kon nergens iets vinden van een second opinion op de MDL afdeling, maar zo kunnen jullie toch niet doorsukkelen?

MDL Erasmus MC
https://www.erasmusmc.nl/mdl/contacts/

Doen hoor. Maandag kom ik weer checken :whip: :A:
Alle reacties Link kopieren
To, hoe is het nu met je man?
Hoe ging de scan? Heb je de uitslag daar al van binnen?
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Scan vd lever ging goed, volgens de verpleegkundige die de scan deed waren er geen afwijkende metingen. Officiele uitslag komt nog omdat man zwaar de griep had toen hij een afspraak had. Wel naar zijn leverwaarden gevraagd, die waren weer gezakt naar rond de 70.. dus die blijven op en neer gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven