Gezondheid alle pijlers

Bloed na vrijen

27-03-2012 11:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Heb even een probleempje waar ik telkens weer tegenaan loop sinds een dikke maand. Altijd als mijn vriend en ik seks hebben gehad (meestal is dat 's avonds), heb ik 's ochtends bij het eerste of tweede toiletbezoek last van bloedverlies. Er komt dan in een keer een ruime hoeveelheid bloed uit, wat ik meestal in mijn slipje ontdek. Het lijkt ontzettend veel op spotting waar ik inmiddels wel bekend mee ben. Ik heb het ongeveer een halve dag en dan is het weer clean.

Heb sinds 3 maanden de Mirena spiraal. Voor die tijd heb ik nog nooit last gehad van deze bloedingen en was ik aan de pil. Buiten het vrijen om heb ik soms ook last van spontane bloedingen / spotting die een halve of hele dag duurt. Verder bevalt het spiraaltje me prima, dat wel.

Iemand hier ervaring mee?

Wat zouden jullie doen? Even afwachten totdat mijn lichaam gewend is aan de spiraal (indicatie; halfjaar na het zetten) of ingrijpen en HA / gyn bellen?
btje, ga even naar een dokter, het liefst een gyn... Het kan zo maar een met bloed gevulde cyste zijn die steeds openspringt bij seks. Of idd je spiraal..

Ik vind de indicatie van een half jaar echt nonsens, bloeden heeft z'n wisselwerking op je seksleven en dat hóeft gewoon niet.

Succes meid!
life ain't a perfect story, write it while you live it
Ik heb het ook en heb een echo gehad, maar het schijnt normaal te zijn. Heb geen cystes of andere gekkigheid. Als ik jou was zuo ik even naar de huisarts gaan en er even naar laten kijken. Hopelijk is er niets en is het goed voor je gemoedsrust.
Okay bedankt! Heb inmiddels een afspraak gemaakt, maar de huisarts heeft alleen morgen tijd voor een telefonische afspraak. Dus die staat. Prima allemaal, maar ervaringen en reacties zijn natuurlijk nog steeds welkom aangezien ik op dit moment nog steeds benieuwd ben

Heb 2 maand geleden wel een cyste gehad, die uit zichzelf was verdwenen na een maand.
Toen ik bloedde na seks had ik een soa, dus laat dat ook even checken.
Ik heb zelf veel last van contactbloeding gehad. Ik kreeg het ineens, terwijl ik daarvoor ook dezelfde partner had. Na een paar jaar was het ineens weer weg, nooit een oorzaak gevonden. Maar wel even laten checken inderdaad!
Het kan ook erger zijn he, dat er bij jou niets is wil niet zeggen dat jij hetzelfde hebt, maar dat begrijp je natuurlijk wel.
Dus dragonmom, jij hebt er een paar jaar mee rondgelopen? Dat lijkt me nou ook niet echt een pretje.
quote:designed schreef op 27 maart 2012 @ 11:19:

btje, ga even naar een dokter, het liefst een gyn... Het kan zo maar een met bloed gevulde cyste zijn die steeds openspringt bij seks.

???

Het kan idd van je spiraal komen, maar je kunt ook een SOA hebben of onrustige cellen bij je baarmoedermond.

Denk dat de huisarts wel even een uitstrijkje en een kweek zal doen.

Goed dat je gaat!
Hoe bedoel je onrustige cellen lasvegas? Brr dat klinkt griezelig Bedoel je dan de "pap" zegmaar?
Yep!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven