Gezondheid alle pijlers

bloeddruk 240-130

16-07-2009 14:52 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet precies wat ik hier hoop te vinden met mijn verhaal (misschien wat herkenning hulp of zo) maar ik wil het toch even kwijt.

Ik heb al een paar dagen last van duizelingen en echt het gevoel dat ik ieder moment kan flauwvallen.

Ik ben anderhalf jaar geleden inderdaad een keer op de werkvloer in elkaar gestort en ben toen afgevoerd met een belachelijk hoge bloeddruk (was ook iets van 250-140)

In het ziekenhuis hebben ze niet kunnen vinden en toen ik naar huis mocht zeiden ze dat het waarschijnlijk eenmalig was.

Nu voelde ik me dus de afgelopen dagen weer zo raar en ben ik maar naar de huisarts gegaan (mede omdat we bijna op vakantie gaan en ik weinig zin heb om daar in te storten)

En ja hoor mijn voorgevoel was helaas juist.Een bloeddruk van 240-130.

Blijkbaar heeft dat indruk gemaakt op de huisarts want hij belde gelijk met de cadioloog om een spoedafspraak (dus binnen een week want dat schijnt spoed te zijn) te maken.

Nu heb ik gegoogled (heel erg fout ik weet het ) en ben wel iets tegen gekomen dat niet alleen mijn klachten van nu (de duizeligheid) maar ook andere klachten (wisselende buien plotselinge woede en zelfs mijn zwemmers exceem) zou kunnen verklaren.

Ik weet dat jullie geen artsen zijn en dat verwacht ik ook niet.

Wat ik dan wel verwacht/hoop, misschien is er iemand die het ook heeft en me zou kunnen vertellen waar ik vooral op moet letten bij het bezoek aan de cardioloog en wat ik moet vragen.Ik kan ieder moment gebeld worden door de huisarts (hij zou benaderd worden door de cardioloog voor een afspraak) en ik wil graag goed beslagen ten ijs komen.

Bedankt voor het lezen, is helaas toch een heel verhaal geworden.
Nou dan mag mijn huisarts helemaal tevreden zijn want mijn bovendruk is van 140 naar 170 gegaan.Nog veel te hoog natuurlijk.

Maar ik voel me een stuk beter en dat is voor mij op dit moment de belangrijkste graadmeter.
Pinolover, ik heb net als jij ook zo'n hoge bloeddruk. Ik ben 10 juli jl. bevallen en kreeg tegen het einde van de zw. schap een steeds hogere bloeddruk. Na de bevalling bleef de bloeddruk hoog en zo'n 7 dagen na de bevalling bleek ik een onderdruk van 125 te hebben. Ik had naast hoofdpijn eigenlijk geen andere klachten, behalve dat ik niet zo helder kon zien, maar dat heb ik vaker als ik vermoeid ben. Ik moest toen naar de Eerste Hulp (niet leuk in je kraambed) en daar hebben ze urine, bloed en ogen getest en ik kreeg nog een ecg. Geen bijzonderheden, maar de bloeddruk bleef hoog. Ik heb medicatie meegekregen en slik deze nu een week. Inmiddels is mijn onderdruk tussen de 95 en de 110, het schommelt nogal en daarbij meet ik het op met een thuismeter, dus 100 procent betrouwbaar zal het niet zijn, hoewel hij wel dezelfde uitslag gaf als de meter van de huisarts... In ieder geval moet ik me over 2 weken melden bij de HA om te kijken of de bloeddruk al wat is gezakt. En ik moet een afspraak maken bij de Internist evt. maar daar wacht ik nog even mee, ik wil eerst weer een meting bij de HA laten doen. Ik kan me je zorgen wel voorstellen, helemaal omdat je er lichamelijk ook veel last van hebt. Ik ben blij dat je bloeddruk aan het dalen is, dat is alvast fijn. En vervolgonderzoek is natuurlijk prettig, want de vraag blijft natuurlijk, hoe komt die bloeddruk zo hoog? Inmiddels weet ik dat maar 5 % een lichamelijke oorzaak heeft en dat de rest dus zonder lichamelijke oorzaak aan een hoge bloeddruk lijdt. Vaak heeft het met spanningen, overgewicht, roken, hormonen of een ongezonde levensstijl te maken. Hoewel de woorden van @XhelenX niet erg genuanceerd zijn, kan ik me wel vinden in bepaalde dingen die ze zegt. Ik geloof bijv. wel dat een hoge bloeddruk zonder lichamelijke oorzaak te maken heeft met innerlijke onrust, verdriet, onverwerkt leed, etc. Ik kan me voorstellen dat het bij mij een rol zou kunnen spelen, het afgelopen jaar is niet makkelijk geweest. Mijn vader is bijv. overleden tijdens mijn zwangerschap, en zo waren er meer stressfactoren. Neemt niet weg dat ik een lichamelijk oorzaak wel graag wil uitsluiten, want die kans bestaat ook, al is die niet zo groot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven