Gezondheid alle pijlers

Bloeden tijdens seks - huisarts tot eind aug. weg

03-08-2010 09:40 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

De laatste tijd bloed ik regelmatig tijdens de seks. Het komt echt van binnenuit en na wat googlen kwam ik erachter dat het onschuldig kan zijn, maar dat het ook het begin kan zijn van iets ernstigers. Omdat mikjn vriend en ik ook andere anticonceptie willen gaan gebruiken dan het condoom heb ik net eindelijk de telefoon gepakt om een afspraak te maken voor die twee dingen, maar nu is mijn huisarts met vakantie tm 27 augustus... Arghhh.

Wat nu? Kan ik met een gerust hart wachten tot zij terug is, of moet ik een afspraak met een andere huisarts maken? Je zou zeggen: ik loop er nu ook alweer een maand of 2 mee rond, dan maakt die ene maand ook niets meer uit... Maar toch...
Ik zou kijken of je een andere HA ernaar kunt laten kijken.

Beter een keer voor niets gaan, dan dat je er te lang mee doorloopt.
Als je al twee maanden wacht, waarom heeft het dan nu ineens haast? Is het erger geworden?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Laat je doorverwijzen naar een gyneacoloog. Kan ook door een vervanger.
quote:Spijker schreef op 03 augustus 2010 @ 09:43:

Als je al twee maanden wacht, waarom heeft het dan nu ineens haast? Is het erger geworden?Het is gelukkig niet zo dat het elke keer bloedt. Over een periode van twee maanden heeft het nu zo'n 4 à 5 keer gebloed, denk ik. Dus wat dat betreft valt het mee. Maar het stopt niet heel snel met bloeden, dus dat is wel wat vervelend. Maar ik snap je antwoord. Dat zou ook mijn reactie op iemand anders zijn
quote:Kabouter23 schreef op 03 augustus 2010 @ 09:42:

Ik zou kijken of je een andere HA ernaar kunt laten kijken.

Beter een keer voor niets gaan, dan dat je er te lang mee doorloopt.Hmm ja misschien wel he..? Ik weet alleen niet wie ik dan nu eerst moet bellen. Op het antwoordapparaat vermeldden ze net wel een nummer, maar dat was volgens mij voor spoed. En daar valt dit nou ook weer niet onder, lijkt mij...
Ik bedoelde het niet lullig hoor, ik bedoel: als het erger wordt zou ik dat dus inderdaad als aanleiding zien om dan maar naar een vervanger te gaan.

Ik neem toch aan dat als je de huisarts belt, je te horen krijgt wie zijn patiënten waarneemt? Anders kan je ook naar de praktijk van de vervanger bellen en je vraag voorleggen: dit en dit is aan de hand, zal ik langskomen of zal ik wachten tot mijn dokter terug is?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:misschicken schreef op 03 augustus 2010 @ 09:44:

Laat je doorverwijzen naar een gyneacoloog. Kan ook door een vervanger.

Kan dat zomaar, ja? Punt is alleen dat ik dus niet weet wie ik nu moet bellen dan. Ik heb geen idee wie haar vervanger is... Ik zal eens rondneuzen op internet, kijken of ik erachter kom.

In ieder geval al heel erg bedankt voor jullie reacties! Fijn!
Als je je eigen huisarts belt krijg je waarschijnlijk een bandje met het nummer van de vervanger.
Vervelend zeg, ik heb ineens ook altijd meerdere vragen aan HA als ze op vakantie is. Inderdaad even bellen naar de vervangende arts, kun je altijd vragen of het echt urgentie heeft (en dat bepaal jij natuurlijk uiteindelijk zelf).
quote:Spijker schreef op 03 augustus 2010 @ 09:50:

Ik bedoelde het niet lullig hoor, ik bedoel: als het erger wordt zou ik dat dus inderdaad als aanleiding zien om dan maar naar een vervanger te gaan.

Ik neem toch aan dat als je de huisarts belt, je te horen krijgt wie zijn patiënten waarneemt? Anders kan je ook naar de praktijk van de vervanger bellen en je vraag voorleggen: dit en dit is aan de hand, zal ik langskomen of zal ik wachten tot mijn dokter terug is?

O, zo vatte ik het ook niet op! Maar daar zat ik dus zelf ook al mee, met die gedachte. Ik heb nu toch ook al even gewacht, dan is dit vast niet zo erg. Maar stel je voor, het is wel iets 'ergs', dan ben ik wel weer een maand verder bijna. Ik zal nog eens het nummer bellen. Kijken of ik het goed gehoord heb of dat nou het spoednummer was ofniet.

Jouw tip is wel een goede, overigens!
quote:Antje99 schreef op 03 augustus 2010 @ 09:54:

Vervelend zeg, ik heb ineens ook altijd meerdere vragen aan HA als ze op vakantie is. Inderdaad even bellen naar de vervangende arts, kun je altijd vragen of het echt urgentie heeft (en dat bepaal jij natuurlijk uiteindelijk zelf).Tja, herkenbaar he... Ik ga serieus nooooit naar de huisarts (afkloppen, voordat ik er een abonnementje voor heb) en nu is ze zolang weg en wil ik wel heel graag een afspraak maken... Ik ga nu meteen nog eens naar dat gezellige bandje luisteren!
quote:misschicken schreef op 03 augustus 2010 @ 09:53:

Als je je eigen huisarts belt krijg je waarschijnlijk een bandje met het nummer van de vervanger.

Hmmm, ik heb net nog eens gebeld. Maar ik krijg twee nummers: voor spoed tijdens kantooruren bel je met de dagwaarneming (?!) en voor spoed na kantooruren en in het weekend bel je met de huisartsenpost.

De dagwaarneming (?) is een 0900-nummer. Is dat wel de bedoeling om die voor zoiets als ik nu heb te bellen?

Sorry voor alle vragen
@ikjexx verwijzen wordt meestal niet gedaan door een vervanger tenzij iets echt heel erg spoed is natuurlijk. daarvoor is ook de waarnemer.

Als je deze klachten al 2 maanden hebt waarom ga je dan nu pas naar de dokter? Je had natuurlijk ook wel kunnen bedenken dat je eigen huisarts tijdens de zomervakantie misschien ook nog wel eens toe is aan vakantie. Het zijn net echt te mensen en geen machines die altijd maar klaar hoeven te staan voor hun patiënten.

Dus ik zou zeggen, gewoon wachten tot dat je huisarts terug is van vakantie en dan rustig al je vragen voor leggen.
quote:ikjexx schreef op 03 augustus 2010 @ 09:48:

[...]

Het is gelukkig niet zo dat het elke keer bloedt. Over een periode van twee maanden heeft het nu zo'n 4 à 5 keer gebloed, denk ik. Dus wat dat betreft valt het mee. Maar het stopt niet heel snel met bloeden, dus dat is wel wat vervelend. Maar ik snap je antwoord. Dat zou ook mijn reactie op iemand anders zijn

Ik vind het raar en lang duren. Zou zeker naar de HA gaan en laten door verwijzen. Vind sowieso al dat je er te lang mee rond loopt.

Misschien is het niks en misschien ook wel.
quote:sophie40 schreef op 03 augustus 2010 @ 10:00:

@ikjexx verwijzen wordt meestal niet gedaan door een vervanger tenzij iets echt heel erg spoed is natuurlijk. daarvoor is ook de waarnemer.

Als je deze klachten al 2 maanden hebt waarom ga je dan nu pas naar de dokter? Je had natuurlijk ook wel kunnen bedenken dat je eigen huisarts tijdens de zomervakantie misschien ook nog wel eens toe is aan vakantie. Het zijn net echt te mensen en geen machines die altijd maar klaar hoeven te staan voor hun patiënten.

Dus ik zou zeggen, gewoon wachten tot dat je huisarts terug is van vakantie en dan rustig al je vragen voor leggen.

Geloof me, ik heb mijn huisarts al eens gezien en inderdaad, ze zag er vrij menselijk uit. En ja, toen ik belde wist ik al dat de kans groot is dat ze nu in deze periode op vakantie is. De verrassing kwam meer toen ik hoorde dat ze vanaf nu nog de hele maand weg is. Ook had ik inderdaad eerder kunnen en misschien ook wel moeten bellen. Maar ja, daar heb ik nu weinig aan, dus vroeg ik hier advies over wat jullie denken dat het beste is. Ik weet natuurlijk ook wel dat huisartsen niet te pas en te onpas klaar hoeven te staan. Ik kom hier alleen met mijn vragen, omdat ik niet weet wat er allemaal mogelijk is. Snappie?

Jij zou wachten en ik denk dat ik dat misschien ook maar ga doen. Ik ga nog even met mijn vriend overleggen vanavond. Hij maakte zich wel een beetje zorgen.
Is er geen huisartsenpost in de buurt? Misschien zou je daar naar toe kunnen bellen met je vraag.
quote:Sunny81 schreef op 03 augustus 2010 @ 10:05:

[...]

Ik vind het raar en lang duren. Zou zeker naar de HA gaan en laten door verwijzen. Vind sowieso al dat je er te lang mee rond loopt.

Misschien is het niks en misschien ook wel.Ja achteraf loop ik er misschien al wat te lang mee rond inderdaad... Maar de eerste keer dacht ik dat het gewoon een wondje zou kunnen zijn. Het is gelukkig ook niet elke keer, dus dan ga je er niet zo snel iets achter zoeken... Pas na een paar keer ging ik op internet zoeken wat het zou kunnen zijn en toen werd ik niet zo vrolijk Maar ik ben soms iemand die haar kop het liefst in het zand steekt, dus vandaar dat ik niet direct gebeld had. Bovendien heb ik doorgaans zoiets van: niet voor elk wissewasje naar de huisarts sprinten. Komt ook nog bij dat ik een huisartsenbezoek voor zoiets een beetje eng vind, dus uitstel... Daarom heb ik nu pas de telefoon durven te pakken en daarom valt het denk ik een beetje tegen dat ze nu zolang weg is (heb ik eindelijk de moed gevonden...)
Bel et 0900 nummer en leg je vraag voor...hoe moeilijk kan het zijn. Als zij zeggen dat het wel even kan wachten dan heb je je antwoord. En anders willen ze je misschien even zien.
Ik heb het zelf ook regelmatig en volgens mijn huisarts komt het inderdaad vaker voor. Kan ook liggen aan de stand van je baarmoeder ( bij mij is uitstrijkje laten doen al een bloedbad als het door de assistente gedaan word)

Het is inderdaad erg vervelend vind ik zelf.

Net als jij heb ik er ook vrij lang mee rondgelopen.

De ene keer is het erger dan de andere keer.

maar ik zou wel gewoon nog langsgaan bij de arts.

En anders gewoon even bellen met de vervangende arts of je bij hem/haar langs moet komen of dat het nog kan wachten totdat je eigen arts terug is.
ikjexx als je dan toch graag je kop in het zand steekt, kan je ook nog wel even wachten todat je je eigen huisarts terug is.

Ben zelf ook doktersassistente en snap die mensen echt niet die alles uit stellen en als de eigen huisarts op vakantie is dan ineens wel hun probleem wel voor durven te leggen bij een hele vreemde arts.

Een waarnemer is voor spoedgevallen en niet voor klachten die al 2 tot 3 maanden duren. Daar is ook de huisartsenpost niet voor.

Een consult bij de huisartsenpost kost de verzekering 80 euro per consult. wel wat duur voor klachten die niet acuut zijn.

Verder vindt ik wel, dat je zeker met deze klachten naar de dokter had gemoeten om een uitstrijkje te laten maken, maar dat kan nu ook na de vakantie. Jammer dat je zolang met je klachten ben blijven lopen. Vanaf je 30 wordt je standaard elke 5 jaar opgeroepen voor een uitstrijkje maar ook dan geldt bij tussentijdse klachten toch terug naar de dokter.
Misschien is TO wel bang voor haar eigen huisarts.. Ik voelde me ook niet prettig bij hem..
@kabouter 23 als TO bang is voor haar eigen ha, hoop ik dat ze snel een andere ha kan vinden. Al is dat in sommige gemeente erg moeilijk.

In dat geval sterkte ermee.
quote:sophie40 schreef op 03 augustus 2010 @ 10:28:

ikjexx als je dan toch graag je kop in het zand steekt, kan je ook nog wel even wachten todat je je eigen huisarts terug is.

Ben zelf ook dokterassistente, en snap die mensen echt niet die alles uit stellen en als de eigen huisarts op vakantie is dan ineens wel hun probleem wel voor durven te leggen bij een hele vreemde arts.

Een waarnemer is voor spoedgevallen en niet voor klachten die al 2 tot 3 maanden duren. Daar is ook de huisartsenpost niet voor.

Een consult bij de huisartsenpost kost de verzekering 80 euro per consult. wel wat duur voor klachten die niet acuut zijn.

Verder vindt ik wel, dat je zeker met deze klachten naar de dokter had gemoeten om een uitstrijkje te laten maken, maar dat kan nu ook na de vakantie. Jammer dat je zolang met je klachten ben blijven lopen. Vanaf je 30 wordt je standaard elke 5 jaar opgeroepen voor een uitstrijkje maar ook dan geldt bij tussentijdse klachten toch terug naar de dokter.

Gelukkig betaal je ook verzekeringsgeld en als je niet elke vakantie zo zit, zie ik nog niet zo'n probleem.

Ik kan heel goed begrijpen dat je niet gelijk naar de dokter bent gegaan, this ook eigenlijk nooit goed. Ga je wel gelijk is neit goed en wacht je een tijd ook niet. Ze geeft aan dat ze nu pas op is gaan zoeken en geschrokken van wat het zou KUNNEN zijn. Logisch dat je dan wat meer haast hebt.

Maar goed ik zou gewoon bellen zo'n nummer is er neit voor niets en als je het neit vertrouwd dan mag je er toch gebruik van maken lijkt mij.
quote:sophie40 schreef op 03 augustus 2010 @ 10:28:

Ben zelf ook dokterassistente, en snap die mensen echt niet die alles uit stellen en als de eigen huisarts op vakantie is dan ineens wel hun probleem wel voor durven te leggen bij een hele vreemde arts.

Na even tot tien geteld te hebben nu een rustige reactie van mij: je hebt helemaal gelijk dat ik eerder had moeten gaan, dat besef ik nu ook wel. Dus met je sarcastische eerste helft van de post schiet ik niet zoveel meer op.

Waarom denk je dat ik zo twijfel of ik die dagwaarneming nu moet bellen? Daarom kom ik hier dus, kijken wat jullie mening daarover is. Aangezien ik mijn eigen huisarts al niet wil lastig vallen met ieder wissewasje, wil ik dat zeker niet doen bij zo'n spoednummer. Dus ik heb besloten dat ik maar gewoon wacht tot eind augustus.

@ Kabouter (Geloof ik?): Ik heb een aardige vrouw als huisarts, dus ben zeker niet bang, maar vind het zo genant om met deze klacht haar te bezoeken. Ook al weet ik dat ze vast al honderden van dit soort klachten heeft gezien, etc... Maar goed, ik weet dat ik er toch echt naar moet laten kijken, want het wordt niet vanzelf beter...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven