Gezondheid alle pijlers

Bloeding na koperspiraal

20-03-2010 22:52 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 9 weken geleden bevallen van mijn dochtertje en nu 3 dagen geleden een koperspiraal laten plaatsen. Sindsdien bloedt het en mijn buik is wat gevoelig (niet heel pijnlijk). Is dat normaal?

Ik heb al 4 keer eerder een spiraaltje gehad, maar daarbij heb ik er nooit ergens last van gehad. Ergens denk ik dat als het niet goed gaat (bijvoorbeeld door de baarmoeder heen is geprikt), je toch wel veel pijn moet hebben. Anderzijds vind ik dat nabloeden toch ook wel gek. Heeft iemand daar ervaring mee?
Door de baarmoeder heen geprikt, daar heb ik nog nooit van gehoord. De spiraal word soort van 'neergelegd' in je baarmoeder, niet geprikt, dus dat lijkt me niet aan de orde.

Moet je niet ook nog langskomen voor een echo over een paar weken, voor controle of die goed zit?

Ik heb er al jaren eentje, en de eerste keer, bloedde het na het plaatsen een aantal weken lang, niet elke dag, maar soms een klein beetje. Het was gewoon een beetje onrustig. Pijn had ik niet.

Dat was heel normaal zei de arts. Misschien kun je even je dokter bellen, en vragen wat die ervan vindt?
Door de baarmoeder heengeprikt kan na een bevalling gebeuren omdat het baarmoederslijmvlies nog heel zacht is.Best een eng idee vind ik.

Over een paar weken gaan ze kijken of de draadjes nog even lang zijn als nu en of hij dus niet verzakt is. Prima, maar dat duurt nog 5 weken. Mocht het maandag nog niet over zijn dan bel ik sowieso de huisarts even. Ik vond het ook weer niet zo schokkend om in het weekend voor te bellen, maar het zit me wel een beetje dwars.

Maargoed, het komt dus wel vaker voor, het blijven bloeden.
Ik heb een Mirena, en bloedde ook de eerste dagen. (en nu, dik 2 maanden later) eigenlijk nog steeds wel..... :(
Na het plaatsen van spiraal heb ik 10 dagen gebloed en een week last gehad van pijnscheuten. in het begin een aantal keer per dag, daarna 1 keer per dag. Na een week was dat zo goed als over.
Ik heb de huisarts toch nog even gebeld en hij zei dat het inderdaad twee weken kon bloeden. Bedankt voor jullie reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven