Gezondheid alle pijlers

Borstkanker, wie wil meekletsen?

04-02-2016 06:50 2882 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 34 en heb borstkanker. Momenteel bezig met chemo, nadien volgt mastectomie en bestraling. Zijn er nog dames wiens leven even 'on hold' staat en willen meekletsen over alles wat erbij komt kijken?
quote:Pieps2016 schreef op 01 februari 2017 @ 10:07:

[...]

Heb nu 2 oncologie verpleegkundigen. 1 in het streekziekenhuis en 1 in het " chemo" ziekenhuis. Zij nemen ook contact op met instanties, regelen praktische zaken en ik mag ze 24/7 bellen gelukkig.Ja, dat snap ik, maar een wijkverpleegkundige komt aan huis en kan eventueel adviezen geven voor problemen waar je thuis en met je gezin tegenaan loopt.
Baxter rol zou idd een uitkomst zijn maar ik weet van mijn moeder dat je daar echt iets flink voor moet mankeren wil je het vergoedt krijgen ( bijv dementie) en ons inkomen gaat nu al zo erg omlaag omdat ik geen ORT meer krijg( wat bijna 800 per maand was...) en we zoveel extra kosten hebben dat ik nu heel zuinig aan ga doen.
Och Pieps, wat een klotenieuws. Ik kan me voorstellen dat het nu even duizelt met alle pillen. Zou het helpen om eerst een schema te maken en dan herinneringen in je telefoon te zetten? je hebt dan wel een strak dagschema maar dan wen je er ook het snelst aan.

En inderdaad: ik zou nog even verder uitleg vragen aan de oncoloog over zijn opmerking. Toch fijn om te weten waar je aan begint. En die wijkverpleegkundige is misschien toch wel een goed idee maar dat hoeft niet deze week al he? Er komt nu al zoveel op je af. Je kunt natuurlijk altijd contact opnemen als het eerste stof een beetje is gaan liggen en je nog wil overleggen met iemand. Sterkte!
Ja moet echt een schema gaan maken, die staat ook wel in het boekje maar niet op chronologische volgorde. En heb verder eigenlijk niet meer gebeld over die opmerking...ben het nu al zat om ziekenhuis te spreken. Gister er de hele dag geweest, vandaag de hele ochtend, morgen weer de hele ochtend, vrijdag de hele middag, weekend vrij en dan weer elke dag ziekenhuis.

Ben wel blij dat ik nu oppas voor mijn kinderen heb die altijd kan zeg dus dat is echt een opluchting.
Snap nu het woord kankerspoken pas echt...wou dat ik kon slapen, om 7.30 moet ik alweerrrrr in het ziekenhuis zijn.
Pieps, leuk wordt het nooit, maar het gaat echt makkelijker worden. Ik vond vooral de eerste (enorm onzekere) tijd heftig: de onduidelijkheid, het continu naar het ziekenhuis moeten voor een onderzoekje, een gesprekje... zogauw de behandeling daadwerkelijk start wordt dat beter. En geloof me, op een gegeven moment snap je ook gewoon de logica in die hele bende met pillen en vraag je je af waarom je je daar druk over hebt gemaakt. Laat het over je heen komen, dat is echt het beste.

Hopelijk heb je toch nog wat kunnen slapen! Succes vandaag in het ziekenhuis.
Pieps, ik hoop dat het vandaag goed is gegaan in het ziekenhuis en dat je vannacht een beetje beter slaapt. En wat Sugarbaby zegt, klopt. Het wordt echt makkelijker.
Hoi meiden, ik ben opgenomen en zit aan mijn eerste zak chemo, na 5 keer prikken zat het infuus al goed! Ik mag zaterdag naar huis als alles goed gaat.
[quote]Pieps2016 schreef op 09 februari 2017 @ 09:09:

Hoi meiden, ik ben opgenomen en zit aan mijn eerste zak chemo, na 5 keer prikken zat het infuus al goed! Ik mag zaterdag naar huis als alles goed gaat.[/quot

Dubbel
quote:Pieps2016 schreef op 09 februari 2017 @ 09:09:

Hoi meiden, ik ben opgenomen en zit aan mijn eerste zak chemo, na 5 keer prikken zat het infuus al goed! Ik mag zaterdag naar huis als alles goed gaat.Sterkte Pieps en zorg goed voor jezelf als je weer thuis bent.
Sterkte
Aparte dag vandaag....kwam om 8 uur binnen. Gelijk infuus met spoelen, daarna wat tegen de misselijkheid, toen weer wat voor mijn nieren en toen de chemo. Had echt verwacht dat ik direct helemaal ellendig zou zijn maar ik voelde niets maar pfffff die klap is vanavond ineens gekomen zeg. Kotsen als een malle gewoon. Pilletjes hield ik niet meer binnen dus over op de zetpillen die niet hielpen en toen via infuus wat ingespoten en wat een zaligheid! Had gelijk honger dus heb net zitten vreten als een bootwerker en ben helemaal hyper omdat ik prednison per ongeluk in de avond heb gekregen.
Pittig dagje, Pieps. Gelukkig dat het spulletje via het infuus hielp en dat je daarna weer goed kon eten. Zo blijf je op kracht. Ik hoop dat je uiteindelijk nog wat hebt kunnen slapen en niet de hele nacht hyper bent geweest. (Speed voor kankerpatienten, dat spul )
Ja ik merk dat het speed is ja pffff heb het nu rond 19.00 gekregen en ben nog steeds wakker, ben wel moe maar ook weer niet. Tot nu toe valt het enorm mee maarja ik ben ook gezond met chemo begonnen natuurlijk. Van de chemo van vandaag ( andere dan gister) heb ik geen enkele bijwerking gehad ( tot nu toe) alleen smaakt echt alles wat ik drink naar karton en dat vind ik maar niks. Als de chemo van morgen ( wat dezelfde als vandaag is) goed gaat ( wat ze verwachten) dan ben ik morgen lekker thuis en daar heb ik nu al zin in.
Fijn dat het je meevalt. Die vieze smaak is herkenbaar. Ik heb tijden gehad dat ik alleen brood met pindakaas lustte. Ik hoop dat het goed is gegaan vandaag en dat je lekker naar huis kan. Er gaat toch niks boven je eigen bed (als je dan toch wakker moet liggen).
Hoe is het gegaan Pieps? Mocht je naar huis vandaag?
1x was wel genoeg
.
Ja ik mocht gister al lekker naar huis toe. Het gaat nu echt super goed met me, heb echt nergens last van behalve kokhalzen door die berg medicatie die ik moet slikken ( en ik heb zelfs al moeite om de gewone pil door te slikken pfff). Maar heb nergens last van behalve dat mijn haar tintelt maar dat zal wel snel gaan uitvallen. Nu nog chemopillen slikken en as week nog 1 chemo infuus en dan is de eerste kuur al klaar!
Fijn Pieps!
Dat is goed om te lezen Pieps. Daar proost ik op! (Zit "stiekem" aan de wijn, mag morgen weer aan de chemo, dus dan drink ik voorlopig niks meer )
Fijn dat het meeviel Pieps!

(sorry voor het inbreken, ik lees hier regelmatig mee, ook al heb ik geen borstkanker).
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Pieps, fijn dat de chemo tot hier toe zo mee valt, hoop voor je dat het zo blijft.

Priority, succes morgen. Kijk je er niet teveel tegen op? Deze chemo zou toch minder bijwerkingen moeten hebben he? Fingers crossed!

Anna, moet je geen sorry voor zeggen. Ik lees vaak mee in je topic (en denk elke dag aan je), maar weet eigenlijk niet welke kanker je juist hebt. Sorry als je het er liever niet over hebt, je zal het wel al moe verteld zijn, maar ik vroeg het me af.
Mag je wel vragen hoor akioli

Ik heb darmkanker. Ik was al langere tijd (jaren) erg moe, maar dat werd altijd gehouden op de slechte combi van lage bloeddruk, ijzertekort, 2 kleine kinderen en een (hele leuke maar soms ook) zeer stressvolle baan. Totdat ik eind augustus naar de huisarts ging omdat ik een harde plek bovenin mijn buik voelde. Meteen doorgestuurd en die middag nog kwam de uitslag: die harde plek was de onderkant van een uitzaaiing op mijn lever. Later die week kwam de diagnose dat het darmkanker was en dat de uitzaaiingen ook in mijn buikvlies zaten. Grootste probleem was toch de lever, met een uitzaaiing van 26 cm (blijft toch bizar dat dat gewoon past zonder dat je dat merkt!). Enige hoop was chemo, anders zou mijn lever het zeker binnen 6 maanden begeven. Ik heb een combi gekregen van oxaliplatin (dat tast het zenuwstelsel aan en remt de aanmaak van bloedcellen en bloedplaatjes), capecitabine (toen kreeg ik ineens wel last van mijn darmen ) en bevacizumab (dat remt de aanmaak van nieuwe bloedvaten, waardoor de kanker minder snel kan groeien). Heeft helaas dus niet genoeg geholpen en nu krijg ik alleen de laatste 2 nog.

Ik zal verder dit topic niet 'vervuilen' en bij mijn eigen topic blijven (en hier een stiekeme meelezer die af en toe knuffels komt uitdelen).

Hierbij de eerste voor jullie allemaal
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Dank je wel voor de knuffel, Anna. Je bent natuurlijk van harte welkom om mee te schrijven hoor, naast je eigen topic, maar misschien is dat ook een beetje veel om bij te houden.

Capecitabine krijg ik ook, bij mij word het gecombineerd met Carboplatin. Ik ga 13 maart weer door de scan, dus fingers crossed dat het aanslaat. Nu je alleen die 2 middelen nog krijgt, is het dan de intentie om het zo lang mogelijk onder controle te houden? Heb je veel last van de bijwerkingen.

Dikke knuffel terug voor jou!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven