Gezondheid alle pijlers

Borstverkleining

21-06-2010 16:11 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier ook vrouwen die een borstverkleining gehad hebben?

Daar ben ik wel benieuwd naar...

1. Ik was 16

2. Ging van F&G naar C

3. Heb het gedaan vanwege nekklachten en hoofdpijn

Xx
Ik was 18, ben van 85F naar 85B gegaan. Wat een bevrijding! Eindelijk gewoon kunnen sporten, niet meer hoeven slapen met een bh aan. En die smet idd.... bah... ook vanaf.

Geen moment spijt van gehad. Littekens zijn wel nog steeds goed zichtbaar en een deel van het gevoel is weg.

Ben nu wel het enige echte nadeel aan het tegenkomen: ben zwanger en borstvoeding wordt moeilijk. Ga dus kijken of ik het kan combineren met flesvoeding. Morgen lactatiedeskundige op bezoek en ik hoop dat zij mij kan helpen er toch nog zoveel mogelijk melk uit te krijgen.

En het geven van borstvoeding, hoewel ik destijds door de arts ben gewaarschuwd, vond ik op mijn 18e natuurlijk helemaal niet belangrijk. Nu wel.
@Liselot

Borstvoeding kunnen geven vond ik destijds al erg belangrijk..

Naast arts worden is ooit moeder worden een van de grootste doelen in mijn leven.

Bij mij is een destijds nieuwe techniek gebruikt. De tepel werd niet verwijderd, maar op een steel van bloedvaten melkklieren en zenuwen simpelweg naar boven geplaatst.

Ik had direct na mijn operatie nog gevoel in mijn tepels. De kans op borstvoeding kunnen geven acht ik bij mij dus redelijk groot.

Aan de onderkant heb ik wel een gevoelloos deel..

Ik hoop dat je alsnog borstvoeding zal kunnen geven!

@ De rest.. Het verbaasd me dat er toch zó veel meiden zijn bij wie het al zo jong gebeurd is! Ik dacht dat dat een uitzondering was..

Xx
quote:Geraldine schreef op 21 juni 2010 @ 17:30:

SweetSummer super dat je operatie goed is gegaan.Ik heb een c/d-cup en dat vind ik prima zo,altjd gehad.Van boven maat 38/40.Zou het vervelend vinden als ik mijn bloesjes in een maat 42 had moeten kopen vanwege een grotere maat.Maar alsnog iedereen zijn eigen keuze en mening!Voordat je een borstverkleining of vergroting overweegt zet eerst alles op een rijtje,informeer je goed waarom wel of waarom niet.Belangrijk:Nooit doen voor een ander maar dat weten de meesten ook wel.

Ff mijn eigen post kwoten:Voor de duidelijkheid,ik spreek hier voor

mezelf.
Hey geraldine,

uiteraard moet iedereen voor zichzelf beslissen of een bvk het waard is. Voor de een is bv borstvoeding geven niet belangrijk.. En voor de ander wel.. Soms zal iemand zich laten tegenhouden door angst voor pijn en een ander niet. Zelfs al zou er iemand zijn die het puur cosmetisch doet....

Het gaat er om waar de persoon in kwestie zich het prettigst bij voelt natuurlijk .

xX
Precies!Dat kan een ander iemand niet voor je beslissen.
quote:sassafras schreef op 21 juni 2010 @ 16:30:

[...]

Wow, wat een oordeel spreekt hier uit! Ik kan nu van alles aanvoeren ter verdediging, waarom het voor mij wel logisch was om dit te doen, maar daar heb ik helegaar geen zin in.

Dat oordeel haal je er volgens mij echt helemaal zelf uit. Ik lees nergens dat Beukenootje jou veroordeelt om wat je wel of niet doet. Ze spreekt alleen duidelijk haar eigen mening uit. Dat jij dat als een oordeel ziet, begrijp ik niet.

Overigens zelf 70F, en nee: ik doe het ook absoluut niet. Met een goede beha heb ik er totaal geen last van, en ik vind ze prachtig.
Stom, laat ik me toch verleiden om me te gaan verdedigen.....

Melpomene, zowel jij als Beukenootje (overigens dank voor de sorry, zou het forum een stuk leuker maken als meer mensen dat deden) schrijven iets over goede beha's. Ik lees dat alsdat jij denkt dat ik mijn borsten maar los in een Zeeman-behaatje liet hangen. Ook schreef Beukenootje dat ze niet om leuke bloesjes gaf, wat op mij overkomt alsof ze denkt dat dat voor mij de reden was. Ik vind het prima dat jij en Beukenootje tevreden zijn met jullie borsten. Misschien zijn jullie borsten heel anders dan de mijne waren (dat hoop ik voor jullie) of hebben jullie meer zelfvertrouwen of betere schouders, kan me niet schelen. Maar ik reageer erop als ik de indruk heb dat mensen dit een soort luxe-probleem vinden, want 2,5 uur narcose, over de honderd hechtingen, wekenlang herstel en levenslang littekens doe je niet voor een leuker bloesje. Ik niet tenminste.
Sassafras, dat zijn allemaal conclusies die JIJ uit een post van iemand trekt. Die zal wel dit denken, die zal wel dat denken... Met die veronderstellingen schiet je helemaal niets op.

Beukenootje en ik schrijven nergens dat jij geen goede beha draagt of ook niet van leuke bloesjes moet houden of net zo blij met je borsten moet zijn. Dat concludeer je helemaal zelf.

Ik zeg alleen dat IK er met een goede beha geen last van heb. Ik zeg niet dat JIJ DUS wel een Zeeman-beha zal dragen en er DUS last van hebt. Dat maak jij er helemaal zelf van.

Ik zag gisteren een dame op televisie met een paar borsten, groot, zeer hangend, en ongelijk, die ik zelf subiet zou laten opereren. Echt waar. Maar ZIJ koos er alleen voor de ene borst iets te laten verkleinen en daarna vond ze ze prachtig en was er heel blij mee. Dan concludeer ik ook niet, dat die mevrouw DUS wel zal vinden dat ieder ander ook zo moet handelen.

En ik zeg bewust géén sorry. Net zoals jij je niet hoeft verdedigen voor jouw standpunt (daar begin je zelf mee), hoef ik dat namelijk ook niet. Ik heb mijn eerlijke mening gegeven zonder bijbedoelingen.
Op mijn 41ste van een hangende E cup naar een recht op in de wind C cup!

Nog iedere dag blij met het resultaat!!
quote:Liselotte4 schreef op 21 juni 2010 @ 17:40:

En die smet idd.... bah... ook vanaf.

owja die smet.. die was ik had ik verdrongen maar komt helemaal terug

Ach en dat ik een deel gevoel mis kan me niet zoveel schelen. En ook die littekens maken me niks uit.

Het maakt me meer uit dat ik me bevrijd voel van die zware last. Ze hebben anderhalve kg weggehaald.

Ik ben blij.
Ik sluit me bij Melpomene aan.Beukenootje spreekt voor zichzelf en niet voor anderen.Ik lees hier dan ook geen oordeel in.En de schoonheid van borsten zit niet alleen in je cupmaat.

Verder vind ik wel dat je moet doen waar jij je prettig bij voelt.

Borsten laten verkleinen of vergroten omdat het trend is,is gewoon vette onzin omdat trends toch regelmatig veranderen.

De meesten doen het gelukkig voor zichzelf.
Ik ben een half jaar geleden onder het mes gegaan en ben er tot op de dag van vandaag nog blij mee. Ik ben van cup 90G naar cup 90D gegaan. Ze zien er niet meer uit als uiers, ze hangen niet meer, ik heb geen smetplekken meer en ik kan tenminste weer fatsoenlijk sporten en het allerbelangrijkste: ik kan strakke kleding aan zonder dat het ordinair wordt.
quote:Beukenootje schreef op 21 juni 2010 @ 17:06:

Ik ontkrachtte voor mijn persoonlijke situatie in een post alle argumenten die op verschillende topics hier worden aangedragen om een BVK te laten doen. Dat ik daarmee anderen voor het hoofd zou stoten had ik niet ingeschat, waarvoor mijn excuses.

Zou de belangrijkste reden bij meiden tussen de 16 en 20 jaar om een BVk te laten doen niet gewoon onzekerheid zijn? Toen ik 16 was (eind jaren 80) waren hele wijde kleren mode, dat zal bij mij toen vast meegespeeld hebben dat ik er niet mee zat dat ik grote bonbonella's had.

Ik kan niet voor en ander beoordelen of ie nekklachten heeft van grote borsten. Als ik een BH draag met gekruiste banden over de rug, ik geef het toe dan krijg ik ook last van rug, dus draag ik zo'n BH dan maar niet.Onzekerheid is niet leeftijdsgebonden hoor..ik ben 39 en liep al jaren rond met het idee om mijn borsten te laten verkleinen..ik heb gemerkt dat een groot deel van die onzekerheid inderdaad kwam door die giga tieten van mij en sinds die operatie voel ik mij inderdaad een heel stuk zekerder.
quote:ziva schreef op 21 juni 2010 @ 22:14:

[...]

owja die smet.. die was ik had ik verdrongen maar komt helemaal terug

Ach en dat ik een deel gevoel mis kan me niet zoveel schelen. En ook die littekens maken me niks uit.

Het maakt me meer uit dat ik me bevrijd voel van die zware last. Ze hebben anderhalve kg weggehaald.

Ik ben blij.Bij mij zelfs meer Ik was 1,7 kg kwijt. Volgens de chirurg was dat nogal uitzonderlijk omdat het gemiddelde blijkbaar rond de 1kg zit.
Bij mij ook 1.7 :P..

Had ook begrepen dat dat veel was...
Ik was 19 en ging van dubbel F naar een kleine D. Ik was meteen 2,5 kilo lichter.

Nu 10 jaar én een zwangerschap later zit ik op E en daar ben ik niet blij mee!

Als ik niet zo'n last had gehad van de operatie (meerdere malen ontstoken littekens) dan zou ik het nu weer doen.
laat maar
anoniem_36284 wijzigde dit bericht op 23-06-2010 19:08
Reden: laat maar
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven