Gezondheid alle pijlers

Brandwonden na IPL behandeling

03-12-2009 12:54 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een testje op mijn arm laten uitvoeren, omdat meteen in mijn gezicht vond ik eng. Met 2 flitsen op mijn onderarm kwam er een onwijs rode plek op mijn huid. De dag erna kwam er een blaar met vocht. Kortom 2e graads verbranding. Ik heb er erg veel pijn toen aan gehad.

Ik heb de wond behandeld als een brandwond en is op zich redelijk hersteld. Met bioGaze erop en toen het dicht was met calendula. Maar nu 2,5 maand later ziet het er nog steeds niet uit.

Het ziet eruit als een litteken, het pigment is niet echt helemaal teruggekomen , ondanks de zonnebank en er zit een soort roze/paarse waas over.

Het ziet eruit als een soort wittige pleister op mijn arm. Op het moment van flitsen was ik ook een beetje bruin, wat dus niet schijnt te mogen. Daar ben ik niet goed over geinformeerd.

Nu wordt mij verteld dat het echt over gaat en zoiets iets van 6-12 maanden duurt en je er dan helemaal niets meer van ziet. En dat het dus geen litteken wordt.

Ik smeer het elke dag in met calendula, want anders ziet het plekje er droger uit dan normaal.

Heeft iemand hier verstand van en gaat dit ook echt weg? Of zit ik nu met een blijvend litteken en mag ik van geluk spreken dat ik het eerst op mijn arm getest heb? En dat na 2 lullige flitsjes...

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Er wordt duidelijk gewaarschuwd dat je niet onder de zonnebank mag als je IPL doet. Juist omdat je huid dan niet goed mee kan kleuren. Het enige wat je kan doen is afwachten en hopen dat het goed herstelt. Eventueel een creme van biodermal.
[...]Zullen we deze maar even staffen?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2011 12:23
Reden: schelden/dicrimineren
% gewijzigd
heb ik al gestaft
Ik ook al.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dan moet ge maar staffen he !!!

ik kom ook maar een vraeg stellen over wat ik voorheb door de lazer sessie.

maar dan ben ik hier gewoon niet welkom en en wordt ik belachelijk gemaakt,waarom ?
quote:colalight schreef op 11 juni 2011 @ 18:28:

Er wordt duidelijk gewaarschuwd dat je niet onder de zonnebank mag als je IPL doet. Juist omdat je huid dan niet goed mee kan kleuren. Het enige wat je kan doen is afwachten en hopen dat het goed herstelt. Eventueel een creme van biodermal.

beste, ik heb niet nadien zonnebank gedaan. ik had de dag voor de testsessie zonnebank gedaan. maar ik heb daar pigment vlekken, dus blauw /roos , maar dat hoop ik weg gaat ? maar ik heb er ook hevige pijn aan, dat is belangrijker dat dit weg gaat he

ik heb hier gewoon ook help komen vragen, en ik krijg hier gewoon na 140 keer lezen is het nog niet leesbaar.

ma se, iedereen is niet overal gewenst zeker ?

ik heb nu laten afkomen van internet Calendulan VSM emulsie

zou ik deze mogen gebruiken dan ? ik moet wachten voor mijn dermatologe zij is in vakantie.

ik maak mij zorgen om deze pijn ,tis ook al van 20 maart 2011 gedaan die sessie, die stond op 25gr ik heb daar heen gekeken.

ik weet niet is dat ook te hevig ?

sorry ,dat ik antwoorden op die andere forummer mijn exuses.

ik vraag ook maar om help zo als andere hoor.

groetjes
ik zit nu ook al 2weken met die wittestrepen die ik heb overgehouden aan de brandwonden tgv ipl. hoelang ga ik moeten wachten voor mijn huid weer egaal is???? 1 jaar is echt TE LANG!
quote:shorty85 schreef op 02 december 2011 @ 19:36:

ik zit nu ook al 2weken met die wittestrepen die ik heb overgehouden aan de brandwonden tgv ipl. hoelang ga ik moeten wachten voor mijn huid weer egaal is???? 1 jaar is echt TE LANG!Hoe moeten wij dat weten???? Ga naar een waarzegger dokter met je VRAAG!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hallo!

dit topic is al oud maar ik heb een probleem hierover. Heb vrijdag IPL gehad, en op mijn linkeronderbeen deed het opeens veel meer pijn (weet niet waarom, de ipl stond niet opeens hoger of zo) Erna had ik jeuk, een prikgevoel en roodheid.. (geen blaren of vocht) Nu, na 2 dagen , heb ik nog altijd rode plekjes op mijn scheenbeen en aan de binnenkant van mijn onderbeen. 1 plekje aan de bovenkant vn mn scheenbeen is wat roder (meer leverrood).

Heeft iemand dit meegemaakt en weet hoe lang het gaat duren voor het beter wordt? Ik ben niet in de zon of onder de zonnebank geweest. Ik heb denk ik gewoon een hoge pijngrens en had eerder moeten ingrijpen waarschijnlijk.

Ik doe er nu verse Aloe Vera op en amandelolie (verzachtend). Heeft iemand nog tips?
Iemand?
Heb je het nagevraagd bij de behandelaar/huisarts? (zo nee doe dat dan)

Waar staat IPL voor? (infrared pulsed laser?)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
.
nee, Intense pulsed light

ik heb het gevraagd aan de behandelaar, het apparaat stond te hoog...wou weten of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen en of het ooit weggaat
Verse aloe vera helpt hiervoor het beste.
ja dat gebruik ik al en heb ook iets gehaald bij de apotheek, wat littekens moet tegengaan... maar ik had hier gelezen dat velen zelfs na 2de graads verbranding er niets aan overhielden. Hoop dat het ook zo is bij mij...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven