Gezondheid alle pijlers

bruxisme&botox

25-06-2016 11:09 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Zijn er hier ervaringsdeskundigen aanwezig die ook kaakklemmen s'nachts?

Ik heb sinds een klein half jaar een opbeetplaat uit hard kunststof op de bovenste tandenrij maar deze lijkt enkel mijn tanden te beschermen en het klemmen niet te voorkomen.

Ik heb sinds 1,5 week botox in de kaakspieren laten laten inspuiten in een groot universitair ziekenhuis.

De behandelende dokter zei dat dit de eerste keer was dat hij botox in kaakspieren inspoot en vroeg mij om na 1 maand een verslag uit te brengen naar hem. Hij had al wel 20 jaar ervaring met botox inspuiten.

Nu begint de botox wel te werken heb ik het idee, bij het eten merk ik een verminderde kracht maar s'nachts blijf ik wel sterk klemmen.

Het lijkt wel of ik mijn kaakspieren nog harder belast nudat ze gedeeltelijk verdooft zijn ?

Ik weet dat 1,5 week nog niet heel erg lang is, zeker omdat het middel enige tijd nodig heeft om te werken (3-5 dagen) dus het werkt nog maar pas.

En dat de "gewoonte" van jarenlang ernstig klemmen niet op 1,2,3 van tafel zijn maar ik vroeg me toch af of anderen hier dit kennen en wat hun ervaringen zijn?

alvast bedankt!
elisabethrose,

Heb jij nu helemaal geen hoofdpijn meer? of minder?

Ik heb nog wel wat hoofdpijn , o.a. vandaag maar ik heb gisteren enkele biertjes gedronken , niet dat ik erg dronken was ofzo maar dat helpt niet tegen hoofdpijn...

Ik krijg vaak hoofdpijn van alcohol, cola en kofie.

Is dit herkenbaar voor jou?

kristof
Botox kan helpen tegen migraine en spanningshoofdpijn en ook tegen kaakklemmen en tandenknarsen. Mij heeft het geholpen bij klemmen, twee x gedaan en nu klem ik niet meer zo heftig dus doe ik het niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven