Gezondheid alle pijlers

Buikgriep? 3x in 4mnd tijd??

12-05-2008 19:27 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man had gister voor de 3de X buikgriep...(Nou ja, zo noem ik het maar even voor het gemak.)

De eerste keer was in febr.daarna maart, en nu mei.

Symtomen een paar keer spugen diarree, en daarna 1dag vreselijk moe. Overgens geen koorts of spierpijn.

Het gekke is dat dit alle 3 de keren op zaterdag nacht is begonnen. (ook niets geks gegeten overgens...)

Verder is hij kerngezond, en was hij voor februari nooit ziek!

Mijn vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met deze terug kerende maag/darm klacht?

Zou het toch een vorm van buikgriep zijn? Of zou het een andere oorzaak kunnen hebben?

Hij gaat ook nog naar de dokter hoor! Maar ik vind dit zo opmerkelijk, dat ik nieuwsgierig ben of andere mensen dit ook wel eens hebben gehad!

Alvast bedankt!
Van een echte griep ben je wel langer dan 2 dagen ziek. Meestal duurt griep ongeveer een week en duurt het daarna nog minstens een week voor je je weer echt goed voelt. Griep gaat ook gepaard met koorts. Buikgriep is het dus niet. Eerder een voedselvergiftiging.

Kan het zijn dat je man spanningen of stress heeft op zijn werk? Door opgebouwde spanningen in de week kun je bij ontspanning ook ziek worden. Dat zou kunnen verklaren waarom het op zaterdag begint.
Ik heb het afgelopen jaar ook meerdere keren een buikvirus gehad. Meegenomen door mijn dochter vanaf het KDV waarschijnlijk en mijn gezondheid liet te wensen over, weerstand laag, dus huppekee, daar hing ik weer boven de pot. Met een dag of drie was ik dan weer opgeknapt. Nu is het al weer een paar maanden geleden dat ik buikgriep had gelukkig maar het kan dus gebeuren dat je het een paar keer achter elkaar hebt inderdaad.
zomerkind mijn man heeft het inderdaad altijd vreselijk druk met zijn werk...Het speelde ook al een beetje in mijn hoofd.

Maar zou zoiets dan kunnen uiten door diarree en spugen?

Hebben mensen hier ervaring mee?

bedankt voor het meedenken zomerkind!
Ja, dat kan wel. Ik heb het zelf af en toe, maar dan als een 'echte' migraine, met kloppende hoofdpijn, gordijnen dicht en kinderen naar opa en oma.

Mijn zwager heeft het ook soms, in tijden van grote drukte. Dan gooit hij op zondagochtend van alle kanten het eten eruit, voelt zich beroerd, ligt op bed en na de middag zit hij lekker weer op de bank met een zak chips
Nou, ik denk niet dat dat zo is hoor, al ben ik geen dokter. Er hebben een paar gemene viraea geheerst en je zult er maar net bevattelijk voor zijn. Ik ken meer mensen die een paar keer aan de beurt waren. Mijn man kreeg het ook twee keer achter elkaar. Onze dochter daarentegen kreeg het één keer en toen niet meer. Dat was boffen. Soms ben je gewoon de pineut.
ik hoop stiekum op de zomerkind variant...Dan kunnen we er misschien nog iets aan doen! Die nare virussen zijn zo onvoorspelbaar....
en 2x buikloop in korte tijd had ik trouwens ook wel eens eerder gehoord. Maar ik vind een 3de keer, en ook nog in de zomer (!) vrij appart...
Het kan wel dat dit door stress komt. Bij sommige mensen uit het zich in hoofdpijn, anderen krijgen last van hun maag en ik van mijn darmen. Dus ja, stress kan wel eens een beslissende factor zijn...maar als je het niet vertrouwt waarom dan niet even langs de huisarts?
Ik heb de afgelopen maanden voortdurend mensen gehoord over buikklachten, volgens mij hebben er meerdere buikvirusjes de ronde gedaan, zoals Leo ook al zei. Ben er zelf ook meerdere keren in korte tijd slachtoffer van geweest, terwijl ik ook niet vaak ziek ben.

Een buikvuirus is wat anders dan buikgriep. Dat laatste duurt zeker een week, zo'n virus plaagt je, afhankelijk van je weerstand, 1 tot 5 dagen. Je weerstand kan wel verlaagd worden door stress, trouwens.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik ben benieuwd wat de dokter zegt Framboos. Ik wil zelf woensdag even de ha bellen. Ik heb net ook een buikvirus (?) gehad. Ook meerdere keren last hiervan gehad in korte tijd. Na een paar dagen gaat het wel weer (vandaag voor het eerst dat ik mij weer beter voel en koortsvrij was). Maar echt met hoge koorts, spierpijn, vreselijke pijn in maag/darmen. 2 dagen letterlijk niets kunnen eten zo ziek was ik. Zelfs water hield ik niet binnen.

Wat het kan zijn of hoe je het kan voorkomen weet ik niet. Ik ga het iig even navragen. Mocht mijn ha tips hebben dan post ik het hier wel.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:eleonora schreef op 12 mei 2008 @ 20:05:

Nou, ik denk niet dat dat zo is hoor, al ben ik geen dokter. Er hebben een paar gemene viraea geheerst en je zult er maar net bevattelijk voor zijn.Oh, maar ik zeg ook niet dat het geen virus kan zijn . Volgens mij kan het alleen niet de griep zijn. Al ben ik net zo goed geen dokter.
Ik heb wel eens van een dokter gehoord dat buikgriep juist in de zomer redelijk vaak voor komt. Alleen is men dan niet ziek van een ziekmakend virus maar van bacteriën omdat er niet hygiënisch genoeg gewerkt wordt in de keuken of eten niet koel genoeg bewaard wordt. Ook levert barbecueen vaak buikloop op.
Kan idd een terugkomend virus zijn, maar zekers kun je van stress maag/darm klachten krijgen, een vriendin van mij als zij zich heel druk maakt of veel stress heeft gegarendeerd gaat ze boven de pot hangen en diaree, bij de 1 slaat het op het hoofd bij de ander op maag/darm en bij mij op mijn longen.

Maar om het uit zekere voor het onzekere te nemen zou ik toch gewoon voor de zekerheid en geruststelling even de huisarts bellen daar is de beste man/vrouw voor.

Sterkte.
Framboos, jullie hebben ook een klein kind, toch? Gaat hij/zij naar het KDV? Veel ouders met kleine kinderen op een KDV hebben het eerste jaar regelmatig last van de virussen die hun kroost mee naar huis brengt, en zijn vaker ziek dan ooit daarvoor. Zoiets zou het ook nog kunnen zijn.

(Toevallig heb ik ook laatst last gehad van buikklachten, en ik geef het KDV van Kleine Pluis de schuld )
Bedankt voor jullie reacties!!

Miffy wij hebben inderdaad een klein kindje van een jaar, alleen die zit niet op het KDV. En ziek is hij ook zelden...iig geen buikgriep.

mylenvalerie Jij zit dus in het zelfde schuitje! Als klinkt het van jou wel erger...koorts, geen water kunnen drinken...wat zielig!

Zal het zeker laten weten als wij wat meer weten..En fijn dat jij dat ook wilt doen.

Girlxxx het slaat bij jou op de longen???Mijn god! Dat is ook vreselijk! Hopelijk gebeurt dat je niet te vaak meis!

Maar goed, in ieder geval blijkt wel dat een buikvirus vaker kan optreden in een kortere tijd. Ben best benieuwd of het dan steeds om de zelfde virus gaat die opspeelt, of dat het steeds een andere bacterie is? Ga dit zeker even navragen bij de dokter.

Ik wil op het gebied van gezondheid altijd het fijne er van weten!

Vermoeiende eigenschap eigenlijk....
oja poes, daar zijn we dan ook uit, het is geen buikgriep, maar een virus!! Thanx!
mylenvaleri: naar de dokter geweest, diagnose stress!

Omdat het ziektebeeld steeds het zelfde is (in het weekend, slechts 2dagen) sloot de dokter een virus, of buikgriep uit.

Deze laatste varianten zouden veel langer duren. Ook heb je bij een virus vaak koorts, of spierpijn. (had jij weer wel hè?)

We kregen een folder mee over een "prikkelbare darm" Hier staat in dat je in tijden van stress last kan krijgen van je darmen...Ook kan je er van gaan spugen...

Mijn man heeft het sinds een jaar erg druk met zijn werk...Deze waren ook nieuw voor hem...Dit verklaard dus wel het 1 en ander...

Bedankt voor het meedenken! En mylenvalerie ben benieuwd wat jouw dokter gaat zeggen woensdag! Kom je nog even terug?
Fijn dit topic, ben ik niet de enige die regelmatig buikgriep, norroevirus of weet ik hoe het heet heb. Bij mij is er altijd iemand in mijn omgeving van wie ik het krijg. Van mijn moeder, zoontje of een collega. Begin dit jaar alles erop en eraan. Een maand later alleen 2 weken steen op de maag gevoel. Nu hartje zomer weer alles erop en eraan.

Toevallig?,altijd in het weekend. Heb me er nog nooit voor hoeven ziekmelden. Gek hoor. Na een zware avond en nacht is het voorbij en op krachten komen. Altijd gek dat breekpunt dat je echt niet meer kan en knakt, dan is het erna gelukkig voorbij bij mij.

Het lijkt er wel op dat als ik het heb het steeds minder heftig is. Ben weer sneller de oude. Misschien heeft mijn lichaam dat virusje zo vaak gezien dat het sneller verslagen kan worden? Of het noroevirus of hoe dat virus oom heet neemt af in kracht?

Naja het houdt mij bezig. Als er een buikgriepprik op de markt zou komen ben ik de eerste die zich aanmeld!

Groetjes en sterkte voor wie het heeft.

Mojitolise

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven