Gezondheid alle pijlers

Buikgriep en eten.

23-02-2010 22:31 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja zomaar uit het niets heb ik opeens sinds gisteravond buikgriep. Met alle bijverschijnselen van dien. Koorts, diarree en overgeven. Nu voel ik me helemaal niet zo ziek, dus dat zal wel een verklaring zijn waarom ik nog best honger heb.

Ik heb alleen als ik eet dat alles er net zo hard weer uit gaat.

Dus wat zou ik binnen kunnen houden? Soep hou ik niet binnen al geprobeerd en beschuitjes krijg ik niet weggewerkt. Ik ben nu in afwachting van een bakje yoghurt. Maar al zou ik die wel binnen houden de yoghurt is op Dusss iemand tips
cola. Gewone dood ordinaire cola, daar zitten suikers en zouten in waardoor je je minder slap voelt. Verder drinken,. thee. bouillon, waterijsjes, als het maar nat is. Er blijft altijd wat van zitten
Zoute koekjes? Tuc ofzo.

Zijn niet heel zwaar op de maag en je kan wel wat zout gebruiken bij overgeven en diarree.
tsja.....
Kleine beetjes eten en vooral blijven drinken

Heb je kaakjes? (van die droge koekjes)
En van die energie drankjes/sportdrankjes. Zit hetzelfde in als in dat spul dat je moet drinken bij uitdroging (maar dan lekker).
tsja.....
Cola inderdaad!

thee met suiker of honing..

krackertjes?

Banaan?
Banaan?
Liever elitair dan een pauper!
Doktoren in India adviseren bij accute buikgriep het volgende: bouillon voor de zout, rijst omdat het lichtverteerbaar is, yoghurt om je darmen tot rust te brengen en cola om de al eerder genoemde redenen en om de bacteriën uit te roeien.

Vooral ook blijven proberen, want je darmen volledig tot rust brengen door niets te eten is ook niet goed.
Geen yoghurt iig. daar zou ik mee wachten tot je niet meer aan de dunne bent ( en geloof me. yoghurt op de terugweg naar boven is ook geen pretje, dat is ongelooflijk zuur). Melkproducten kunnen extra laxerend werken dus beter heldere vloeistoffen
Ow das raar, mijn huisarts raadde altijd melkproducten af wanneer er sprake was van diarree en overgeven maar ik zie nu dat het idd aanbevolen word. Nou evengoed bedank ik als ik aan het spugen ben
@dangeensuus

Dat geldt dus gek genoeg niet voor yoghurt, dat wordt juist wel geadviseerd.

Banaan is niet goed, want dat is niet licht onverteerbaar. Een appeltje daarentegen is weer wel goed.

Met zoutjes even opletten dat er niet teveel vet in zit, want dat gaat waarschijnlijk niet goed.
Tuc koekjes, een hartig luchtig knabbeltje doet 't altijd wel voor mij als ik last van maag en darmen heb.
Wij kregen vroeger als kind altijd zoute sticks,cola,the en toast (zonder iets erop).Zo kregen we zout binnen en verder langzaam opbouwen.Toen ik buikgriep had,ruim 2 jaar geleden

heb ik de eerste dag wel banaan,soep,yoghurt en zoute sticks

gegeten.Gedronken heb ik water en the.De tweede dag kon ik

al 2 boterhammen met beleg (zoals slankie en meer dan de

eerste dag)en de derde dag at ik al weer normaal.

Kijk maar ff hoe het bij jou verloopt.De een is immers de andere niet.

Beterschap en doe rustig aan!
Hm tja. Ik ben dus plots ziek geworden en heb zowat niets in huis. Wel banaan maar dat kan dus niet? Normaal heb ik cola maar nu dus ook niet. De yoghurt zit er wel nog in gelukkig.
En hoe raar het ook mag klinken het volgende:

Je appeltje raspen dat werkt ook meteen tegen de diarree. Gewoon zo een apeltje eten werkt weer niet. Heel raar maar een oud huismiddeltje van grootmoeder dat wonderen doet.
Banaan was bij mij een van de weinige dingen die wel bleef zitten. Maar vreemd genoeg alleen in de geprakte variant.

Verder: kleine beetjes eten en dan maar gewoon vaker eten. Idem dito met drinken. Desnoods theelepeltje voor theelepeltje, dan heb je de meeste kans dat het blijft zitten.

Ik heb bij een heftige darminfectie samen met een diëtiste gekeken naar wat bleef zitten en daar een "dieet" van samengesteld. Dat bestond dus uit een handje zoute stengels hier, een handje noten daar, wat gegrilde groenten en een uurtje later een half beschuitje. Gewoon eten en drinken waar je zin in hebt, ook al lijkt het heel raar om dat juist nu te eten of te drinken (denk aan de cola) en vooral goed op blijven letten dat je in kleine porties blijft eten. Hapje voor hapje, dat prikkelt het minst.
Grappig, Orchidea, zie mijn banaan die alleen op geprakte wijze binnen bleef.
Bessensap.
quote:qwertu schreef op 23 februari 2010 @ 23:20:

Grappig, Orchidea, zie mijn banaan die alleen op geprakte wijze binnen bleef.

Misschien komt het omdat het dan niet zo zwaar op de maag ligt? M.a.w. je krijgt het al fijner naar binnen dan dat je het gewoon kauwt.

In ieder geval wel raar ja.
Geraspte appel helpt idd, maar je moet em wel even laten staan zodat ie een beetje bruin wordt. Geen grap, mijn moeder adviseert dit aan patienten die misselijk worden van de chemo. Er komt iets van pectine geloof ik vrij.
Bij hevige diaree helpt het volgens grootmoeder om een heleboel rode appels te schillen en dan allees het vruchtvlees van de schil af te raspen en op te eten.gedurende de hele dag zo vaak en zoveel mogelijk. Er zit voldoende vocht in om de dag mee door te komen.

rest van de appel een lekkere taart van bakken voor als je weer opgeknapt bent :P

Langs de appelschil zit een stofje dat heel goed tegen diarree helpt.

Heb vroeger als ukkie zijnde heel vaak en veel last gehad en hiermee stopte het nagenoeg meteen.

Verder idd gek genoeg cola.

of rijst koken en dan de rijst wegdoen en het water af laten koelen en opdrinken ( yuck) is een oud middeltje uit indonesie geloof ik.
quote:orchidea schreef op 23 februari 2010 @ 23:16:

En hoe raar het ook mag klinken het volgende:

Je appeltje raspen dat werkt ook meteen tegen de diarree. Gewoon zo een apeltje eten werkt weer niet. Heel raar maar een oud huismiddeltje van grootmoeder dat wonderen doet.

Kreeg ik vroegah ook altijd van mijn mams.

Ik had het vorige week ook TO, ik hield niks binnen. Probeer wel te drinken (roosvicee viel bij mij wel goed) anders droog je uit en dat is geen pretje.

Melk kwam er bij mij weer uit... verder moet je gewoon proberen denk ik. Je hebt de voedingsstoffen wel nodig.

Beterschap!
Geen zuivelproducten met 'goede bacteriën' zou mijn advies zijn. Ik ken iemand die na een voedselvergiftiging een halve liter Vifit dronk en vervolgens met de ambulance moest worden afgevoerd wegens buikkrampen.
Ik selecteer mijn eten tijdens misselijkheid op de smaak en looks als het weer naar boven komt Vla gaat dan prima, ook zoete drankjes zoals cola en siroop trek ik goed. Evt een boulllionetje met wat extra zout en dat is het wel. Zo snel verhonger je niet en uitdroging bij een volwassene gaat echt niet zo snel. Morgen gaat het hoop ik al een stuk beter met je.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Coca Cola. Maar dan wel lauwe cola, geen koude cola.

Cola is ooit uitgevonden als geneesmiddel.
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven