Gezondheid alle pijlers

Buikgriep

28-03-2014 15:04 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand nog tips?
Wat? Om buikgriep te krijgen?
Veel roosvicee, dat kotst net wat minder ranzig.
Ik ben getroffen door de buikgriep en hou helemaal niks binnen!
Ik heb van de huisarts ORS voorgeschreven gekregen omdat ik niet binnenhield. Je moet het wel zelf betalen. Het is bij de drogist verkrijgbaar, dus laat iemand het voor je halen. Drink het in kleine slokjes anders geef je zo weer over.

Als je wat wil eten, hou het bij iets zachts voor je darmen: BRAT: Bananen - Rijst - Appelmoes - Toast Zelf at ik rijstepap en later met banaan. Nu kan ik gelukkig weer normaal eten.
Bouillon hielp bij mij ook en ORS kun je ook zelf maken met suiker en zout. Doe er een beetje limo bij dan smaakt het wat beter.
Hoelang heb je dit al?

Geen vette dingen eten, maar ligt verteerbaar

Of geraspte appel, cola, crackertjes, beschuit, kippenbouillon, slappe thee of appelsap of sportdrank

Of misschien iets stoppend nemen zoals norit, maar als het echt buikgriep is lijkt het me verstandiger dit niet te doen, anders gaat het virus nooit weg.

En elke keer dat je hebt moeten braken of ontlasting hebt gehad iets drinken, anders raak je snel uitgedroogd.

Als het te lang duurt even contact opnemen met de huisarts ( nu kan het nog, voordat de weekenddienst begint)

Beterschap in iedergeval!
Soms is het ook lekker om even in bad te gaan of onder de douche, daar fris je wat van op waardoor je je soms ook wat lekkerder voelt.

Of regelmatig je tanden poetsen, na het braken, dat is toch vaak zuur en heeft invloed op je glazuur.

Of liggen op de bank afwisselen met in bed liggen.
Juist niet direct na het braken tandenpoetsen daar beschadig je je tanden mee!

Veel sterkte! Mijn huisart zegt trouwens dat je vooral moet eten waar je trek in hebt. Wat dat is maakt niet zo veel uit.
Idd, niet poetsen na braken, dan is zo je glazuur weg

ORS is goed, of sportdrank of alcoholvrij bier, heeft een beetje dezelfde werking.

Genoeg zout eten, bouillon is heel goed.

Stoppende dingen eten zoals puree uit een zakje, witbrood, rijst etc.

Thee werkt laxerend dus liever niet.

Meestal is buikgriep na 24 uur over
Was al 2 dagen misselijk en overgeven en buikpijn, en met heug en meug wat beschuit baar binnengewerkt, sints vanagt ook nog hevige diaree en hou ik weinig tot niks binnen.

Totaal geen dorst en honger. Ik voel me te lamlendig om een doesch of bad te nemen.

Het is of liggen in bed, of hangen boven een emmer, of zittent op de wc of gecombineerd zittent op de wc en hangend over een emmer.
Ik zou morgen toch even de dokter bellen, want het duurt dan wel lang. Beterschap!
Wat super vervelend, klinkt niet fijn.

Misschien als je een dagje niets eet en drinkt, en je alles uitgepoept en uitgekotst hebt, komen die laatste items tot rust en gaat het vervolgens weer wat beter als stap voor stap opbouwen
Nu ook rampzalig mijn vrient kwam net tuis ook met buikgriep en zitten nu om en om op de wc
Heelemaal niets eten leikt me ook niet goet al kinkd het aantrekelijk
Schijnt te heersen he. Heel besmettelijk mijn dochter heeft mij aangestoken. En ik weet het eerst aan mijn zwangerschap maar het zijn echt steken in mijn darmen. Ook zwaar misselijk en geen trek in eten en drinken.
Hermie, zolang je maar voldoende vocht en zout inneemt, anders droog je uit!
Stoppende dingen eten helpt niet. Als je telkens moet braken helpen domperidon zetpillen, zonder recept verkrijgbaar.

Verder zorgen dat je genoeg vocht binnen krijgt , zodat je niet uitdroogt. ORS of bouillon of gewoon water. En heel goed handen wassen en klinken ontsmetten. Buikgriep is erg besmettelijk.
Van het miselijke gevoel klingt heeel aantrekelijk, maar dek dat zetpillen niet gaan werken ben ok hefig aan de diaree
Om er vanaf te zijn, niet om te heben
Actieve kool innemen, heb het altijd in huis.

Wanneer de buikgriep veroorzaakt wordt door een bacteriële ontsteking dan is er speciale medicatie hiervoor verkrijgbaar. Het gebruik van middelen tegen diarree kan helpen als een bacteriële ontsteking de buikgriep veroorzaakt. Middelen op basis van actieve kool zorgen ervoor dat schadelijke stoffen in het maag-darmkanaal worden opgenomen en met de ontlasting het lichaam verlaten.
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Lauwe cola drinken.. Met een dag of 2 gaat het vaak vanzelf weer over! Het is wel super besmettelijk dus handen blijven wassen en deur klinken etc goed ontsmetten
Yakult, bewezen effectief. Zitten goede bacteriën in die je darmflora ondersteunen.
En even doktersassistent bellen en ors zakjes halen. Beterschap!
quote:Dropje70 schreef op 28 maart 2014 @ 20:12:

Actieve kool innemen, heb het altijd in huis.

Wanneer de buikgriep veroorzaakt wordt door een bacteriële ontsteking dan is er speciale medicatie hiervoor verkrijgbaar. Het gebruik van middelen tegen diarree kan helpen als een bacteriële ontsteking de buikgriep veroorzaakt. Middelen op basis van actieve kool zorgen ervoor dat schadelijke stoffen in het maag-darmkanaal worden opgenomen en met de ontlasting het lichaam verlaten.

Effect actieve kool

Actieve kool wordt weleens gebruikt bij diarree. Er is echter geen gunstig effect van actieve kool bij diarree aangetoond.

Behandeling diarree

Meestal is het bij diarree voldoende om het vochtverlies tegen te gaan door voldoende te drinken. ORS is daarbij een goed hulpmiddel, vooral bij kinderen, omdat het ook het verlies aan zouten tegengaat.

Bron: http://www.apotheek.nl/Me ... ol.aspx?mId=10698&rId=626

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven