Gezondheid alle pijlers

Buikklachten

08-09-2025 19:06 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik loop eigenlijk al jaren rond met buikklachten: pijn in mijn onderbuik, regelmatig een opgeblazen gevoel en afwisselend diarree en obstipatie. Er zijn wel onderzoeken gedaan, maar daar kwam geen duidelijke oorzaak uit.

Het bijzondere is dat ik tijdens mijn zwangerschap en mijn verlof helemaal geen klachten had. Nu ben ik vandaag weer begonnen met werken en meteen zijn de klachten terug, na maanden van klachtenvrij zijn.

Zijn er hier meer mensen die dit herkennen? En hebben jullie misschien tips hierin?
Heeft het zin om te reageren of zwijg je dit topic ook weer dood?
Lila-Linda schreef:
08-09-2025 19:20
Heeft het zin om te reageren of zwijg je dit topic ook weer dood?

Ik lees elk topic gewoon, maar niet altijd tijd om op alles te reageren.
Heb je ooit een eetdagboek bijgehouden?
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Ik zou opnieuw ermee naar de huisarts gaan als je er al jaren last van hebt.
Lisi schreef:
08-09-2025 19:48
Ik zou opnieuw ermee naar de huisarts gaan als je er al jaren last van hebt.
Ik zou een verwijzing krijgen maar tijdens mijn verlof (5 maanden) geen last gehad, volledig weg. Nu na 1 dag werken is het er weer.
Je mag hier geen diagnoses stellen dus dat doe ik ook niet, dat is ook onmogelijk met de huidige info. Maar dat je op de eerste werkdag na verlof weer last krijgt is wel opvallend. Zou even nagaan of je andere dingen eet of drinkt als je werkt, maar stress of een ander dagritme kan natuurlijk ook een rol spelen. Dat doet het bij prikkelbare darm syndroom bijvoorbeeld ook. Maar goed, als je dat op een rijtje hebt de huisarts weer vragen :)
Als je het niet had tijdens je zwangerschap en verlof zou ik denken dat het iets hormonaals is? Of anders toch stress?
Heb je alleen buikklachten of ook andere (pijn)klachten die opeens teruggekomen zijn? Van spanning (niet alleen voelbare stress, maar ook onbewust je spieren aanspannen) kun je ook buikklachten krijgen. Ik bleek mijn tanden letterlijk op elkaar te klemmen als ik geconcentreerd was en kreeg daar buik- en hoofdpijn van. Toen ik bewust leerde ontspannen ter compensatie van het onbewuste aanspannen ging het over. Mijn klachten zijn uiteindelijk dus niet verholpen door de MDL-arts maar door Yoga with Adrienne. :-D
Klavertje-x schreef:
08-09-2025 19:39
Als je een nieuw topic kunt openen en hier reageert, dan kun je ook wel even in je andere topic reageren. Niet netjes om helemaal niet meer terug te komen in je eigen topic.
Je zou kunnen denken dat het dan iets is op je werk. Misschien de koffie? Iets dat je wel eet of drinkt op je werk, maar niet thuis.
Endometriose?
Klavertje-x schreef:
08-09-2025 19:39

Dan vergaat de meesten ook de lust om in je topics te reageren.
Leyap88 schreef:
08-09-2025 21:00
Endometriose?
Dit mag dus niet
Wat doe je nu anders dan tijdens je verlof?
- andere voeding
- andere tijden dat je eet
- meer stress
- minder stress
- verandering van slaap
Amaryllis schreef:
08-09-2025 20:33
Heb je alleen buikklachten of ook andere (pijn)klachten die opeens teruggekomen zijn? Van spanning (niet alleen voelbare stress, maar ook onbewust je spieren aanspannen) kun je ook buikklachten krijgen. Ik bleek mijn tanden letterlijk op elkaar te klemmen als ik geconcentreerd was en kreeg daar buik- en hoofdpijn van. Toen ik bewust leerde ontspannen ter compensatie van het onbewuste aanspannen ging het over. Mijn klachten zijn uiteindelijk dus niet verholpen door de MDL-arts maar door Yoga with Adrienne. :-D
Ja heel herkenbaar inderdaad! Ik krijg ook buikklachten en hoop andere als ik veel stress heb of gewoon drukke periode heb op werk bijv. En ja ontspannings oefeningen of andere ontspannende activiteiten helpen dan goed. En veel bewegen/wandelingetjes is vaak ook goed voor prikkelbare darm achtige klachten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven