Gezondheid alle pijlers

Buikpijn en diarree, wat helpt ertegen?

16-03-2015 20:13 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb nu sinds vorige week woensdag een geweldige (niet dus) vorm van buikgriep te pakken, gok ik. Dus ook al diarree gepaard met hevige buikkrampen sindsdien. De koorts is gelukkig al meer dan een dag weg, dus het neemt wel af gelukkig. Maar de diarree en krampen blijven een beetje hangen, ook de diarree blijft redelijk waterachtig. Ik eet gewoon redelijk, eet alleen savonds de maaltijd mee. Drinken gaat ook wel redelijk. Neem nu paracetamol tegen de pijn.

Ik heb intussen gewoon overal pijn. Pijn boven mijn knieën van het leunen op mijn ellebogen, pijn op mijn benen en kont van de wc-bril, kan niet voorover of zijwaarts leunen want dan krijg ik weer last... wil er nu eindelijk wel eens graag vanaf.

Wat kan ik hier nu zelf tegen doen?
De dokter bellen
Hè, bah! Wat mij helpt tegen buikkrampen is iig een warme kruik en goed drinken. En als het aan blijft houden contact opnemen met je huisarts. Beterschap!
quote:misschicken schreef op 16 maart 2015 @ 20:20:

De dokter bellen

Nah heb ik gedaan na een week

Haar advies: Lekker rustig aan, veel drinken en ORS gebruiken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 16 maart 2015 @ 20:25:

[...]

Nah heb ik gedaan na een week

Haar advies: Lekker rustig aan, veel drinken en ORS gebruiken

Dit!

Overigens is mijn jongste van 1 wel opgenomen in het ziekenhuis. Hij wilde niet eten en drinken en droogde uit. Rota virus was het resultaat van de test.
Not my circus, not my monkeys
Bananen, tegen diarree.
Je mocht de diarree niet stoppen!

Virus moet eruit.
Loperamide.
Ik zou voor de diarreeremmers gaan, maar weet niet of het inderdaad zo is dat je het virus letterlijk uit moet poepen...
onzin
Diarreeremmers gebruik ik dus expres niet, omdat het virus er inderdaad uit moet, hoor en lees ik overal. Verwacht van de dokter ook geen ander advies dan goed drinken en rustig aan doen, zoals iemand al zei, dus vind het een beetje zinloos om de dokter te bellen. Ik baal er ondertussen gewoon ontzettend van, word sowieso erg chagrijnig als iets of iemand anders voor mij bepaalt dat ik iets niet kan, heb een gruwelijke heeeeeeekel aan ziek zijn. Ben dit nu wel spuugzat omdat er geen verbetering in lijkt te komen.

Wat doet loperamide?
quote:truffles schreef op 16 maart 2015 @ 21:00:

Diarreeremmers gebruik ik dus expres niet, omdat het virus er inderdaad uit moet, hoor en lees ik overal. Verwacht van de dokter ook geen ander advies dan goed drinken en rustig aan doen, zoals iemand al zei, dus vind het een beetje zinloos om de dokter te bellen. Ik baal er ondertussen gewoon ontzettend van, word sowieso erg chagrijnig als iets of iemand anders voor mij bepaalt dat ik iets niet kan, heb een gruwelijke heeeeeeekel aan ziek zijn. Ben dit nu wel spuugzat omdat er geen verbetering in lijkt te komen.

Wat doet loperamide?Een virus kun je niet uitpoepen hoor. Verkeerd eten wel, dat moet er uit voordat er verbetering komt. Maar je darm is gewoon nog wat geprikkeld. Loperamide http://www.apotheek.nl/Me ... de.aspx?mId=10704&rId=148

zorgt er voor dat je darm wat minder beweegt. Je kunt ook iets nemen wat de inhoud bind, maar daar stopt de kramp dus niet mee.

Je kunt nu rustig iets nemen om je darm tot rust te brengen hoor.
Ik heb regelmatig diarree (door darmoperatie), en het eerste wat ik doe is een diarreeremmer erin gooien. Helpt meteen.

Er is nog nooit een virus blijven hangen...
Ik heb nu al drie weken diarree. Darmbacterie gehad. Als water maar alleen na het opstaan. Dus niet de hele dag aan de loop. Niets helpt, al slik ik de hele strip diarree remmers in. De arts maakt zich geen zorgen en ik voel me verder prima. En veel water drinken (zo'n twee liter plus thee) deed ik ook al. Ik zit hem maar gewoon uit.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:Jupiter1 schreef op 16 maart 2015 @ 20:36:

Bananen, tegen diarree.Anaal toedienen
quote:misschicken schreef op 16 maart 2015 @ 21:31:

Ik heb regelmatig diarree (door darmoperatie), en het eerste wat ik doe is een diarreeremmer erin gooien. Helpt meteen.

Er is nog nooit een virus blijven hangen...

Volgens de kinderarts in het ziekenhuis waar ik met mijn 1 jarige was zorgt de diarree voor afvoer van alle stoffen en zorgt stoppen met (huis ) middeltjes alleen maar voor heel veel buikpijn en uitstellen van de diarree.

Bij een bacterie of virus dan.
quote:lilalinda schreef op 16 maart 2015 @ 21:52:

[...]

Anaal toedienen
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Bij Norovirus ben ik erg opgeknapt van ORS. Smerig, dat wel.
Dat krijg ik dus echt niet weg Brienne.
Altijd als ik er last van had.. lauw water drinken (eerst koken dan enigzins laten afkoelen) .. bracht de darmen meteen tot rust en de krampen werden stuk minder
Ik zou ook loperamide proberen. Met heel veel geduld gaat het (als het goed is ) uiteindelijk vanzelf ook wel weer weg.

Is je ontlasting wel 'gewoon' bruin van kleur?

Als het na het weekend niet over is, zou ik wel even langs de huisarts gaan.
Het gaat nu wel beter. De diarree is nog niet weg, maar ik kan in ieder geval weer functioneren (lees: ik kan naar buiten). De buikpijn heb ik zo nu en dan, vooral bij het wakker worden en savonds na het eten. Ertussenin kan ik gelukkig gewoon weer mijn ding doen.

Geloof dat het langzaam maar zeker uit zichzelf wel wegtrekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven