Gezondheid alle pijlers

buikwond, geneest huid bij navel trager?

12-12-2009 20:00 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 8 dagen geleden geopereerd aan mijn buik en heb hierbij een snee gekregen van stuk onder navel tot vlak boven de navel.

De hele wond geneest ontzettend goed, op het stukje bij mijn navel na (ze hebben in het lijntje aan de buitenkant van de navel gesneden, dus met een bochtje)

Bij de navel lijkt de huid wat dikker en lijkt er een wondje te zitten tussen de stukjes huid die aan elkaar zijn gehecht. Er zit geen pus in maar is wel een beetje gevoelig.

Ik heb woensdag een afspraak in het ziekenhuis voor controle...maar is het normaal dat de huid rond navel niet zo snel geneest als de rest?
ik heb ook zo`n wond gehad en ook bij mij duurde het stukje rond de navel langer. Bij mij valt het ook in een plooi daar , dus dat scheelt misschien ook. Zelfs nu (op de dag af 3 jaar geleden) is het stukje rond de navel wat meer trekkerig/strak dan de rest van het litteken,
Ik denk ook dat daar meer beweging zit (rond de navel), ook al doe je niet veel misschien.
meer beweging en er zit mer vet!
ok dus ik hoef me er geen zorgen om te maken dat het aan het misgaan is....?

ik vind de wond heel snel genezen (ben 28) maar vind t verschil in genezing zo vreemd....nou ik wacht dan wel af tot woensdag wat de gyn. er van zegt....
Ik kan me zo voorstellen dat een rechte wond sneller geneest dan een wondje met een bochtje, zoals bij je navel zoals ik uit je verhaal begrijp. En bij je navel zit er meer beweging in de huid. Zolang het geen zeer doet, geen pus en jij geen koorts krijgt kun je prima tot woensdag wacvhten.
ok. Dan wacht ik gewoon tot woensdag...heb een brief gekregen met een lijstje met dingen die ik in de gaten moet houden (etteren, roodheid, koorts etc.) maar dit stond er niet tussen

Ga me er niet meer druk om maken zolang het niet ontstoken lijkt...(en dan denk ik bij mezelf...hadden ze dan niet beter 1-2 cm buiten de navel om kunnen snijden? met een iets grotere bocht dus....)
Hoi GM,

ik ben heb drie weken geleden een kijkoperatie in mn buik gehad en toen hebben ze een sneetje in mijn navel gemaakt. De overige twee sneetjes zijn vrijwel verdwenen maar die in mijn navel heeft er idd ook wat meer moeite mee. Tip: als het korstje er af is kun je 2 a 3 x daags goudsbloemzalf (= calendula) op het litteken smeren. Dit houdt de huid soepel en zorgt dat er maar weinig litteken over blijft.
Ok, ik denk dat de wond wat zacht is geworden omdat ik gisteren te lang heb gedoucht...zal onthouden om calendula te kopen voor een mooie wondgenezing (ben ook zwanger, dus moet sowieso de buik even goed onderhouden) Nu is het korstje iig goed hard....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven