Gezondheid alle pijlers

bultje op pols verwijderen. Hoe lang daarna last?

08-01-2011 21:11 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ganglion aan de binnenkant van mijn pols. Heb er last van dus wil hem laten verwijderen. Heeft iemand dit bij de hand (eh, pols) gehad? Ik weet dat ik nog 2 weken met een spalkje moet lopen.

Heb een kantoorfunctie en zit veel achter mijn pc te werken. Ik vraag me af hoelang ik er nog last van zal hebben met het werken achter de computer.
niet weg laten snijden in ieder geval, laat ze het wegzuigen met zo'n spuitje ok? De kans dat hij terug komt is dan wel wat groter maar het scheelt wel enorm qua pijn en revalideren (no kidding) en dan heb je ook nog eens geen lelijk litteken
Ik heb m laten wegsnijden en kon na 5 dagen alles weer doen. Moest alleen 1 weekje rust houden ipv 5 dagen. (ik werk in de zorg dusse was alweer druk bezig met t wassen enzo van zorgvragers)

Had 3 hechtingen. En heb geen spalk gedragen , 2 dagen een pleister over de hechtingen en dat was het.
quote:mymelody schreef op 08 januari 2011 @ 21:39:

niet weg laten snijden in ieder geval, laat ze het wegzuigen met zo'n spuitje ok? De kans dat hij terug komt is dan wel wat groter maar het scheelt wel enorm qua pijn en revalideren (no kidding) en dan heb je ook nog eens geen lelijk littekenIk had daar nog niet over gehoord. Bultje zit vrij diep (onder de spieren in mijn pols), dus weet niet of het kan. Ik denk dat de arts toch ook wel aan zoiets zal denken als dat mogelijk is? Wordt wel geopereerd namelijk.
Hier was pas nog een topic over, ik zal hem even voor je uppen. Misschien heb je er iets aan.
quote:Zespri79 schreef op 08 januari 2011 @ 21:43:

Ik heb m laten wegsnijden en kon na 5 dagen alles weer doen. Moest alleen 1 weekje rust houden ipv 5 dagen. (ik werk in de zorg dusse was alweer druk bezig met t wassen enzo van zorgvragers)

Had 3 hechtingen. En heb geen spalk gedragen , 2 dagen een pleister over de hechtingen en dat was het.Dat valt reuze mee. Hoefde je geen spalkje? Of deed je het gewoon niet. De arts gaf aan dat ik 2 weken een spalkje moest dragen namelijk.
he, ik zie het. Dank Mida!
Krokusje ik heb geen spalkje hoeven dragen alle 6 keren niet.

Mijn ganglion komt steeds terug ook wanneer hij uitgezogen wordt of gesneden wordt. Blijft weer aangroeien en als ik er teveel last van heb kan ik zo afspraak maken in t zkh en halen ze m weer weg. Het is telkens hoe de arts zijn bui is hoe hij het weghaalt. Qua pijn merk ik geen verschil tussen die 2. Gewoon klein streepje van t messie , beetje gewroet erin en na tijdje hooguit halfuurtje ofzo sta ik weer buiten met 3 hechtingen erin. Pleister erop en die trek ik er zelf 1 a 2 dagen later weer af. Hechtingen knip ik er zelf ook wel uit , nergens last van.

Op dag 4 ofzo gaan de hechtingen beetje trekken omdat de huid gaat helen.
hm. Ben wel benieuwd waarom ze het hier schijnbaar veel "grootser" aanpakken. Het gebeurt wel poliklinisch, maar ingreep zal al met al toch een uur in beslag nemen (van verdoven tot verkoeverkamer. Mijn arm wordt verdoofd door een band (ofzo).
Ik ben ondertussen al 5 keer geopereerd. Ze begonnen met een plaatselijke verdoving. En daarna had ik alleen een tubigrip om. Maar hij kwam steeds terug. De laatste keer hebben ze eindelijk de oorzaak aangepakt in plaats van alleen maar het bultje te verwijderen. Daarvoor ging ik onder algehele narcose en moest ik 4 weken met mijn arm in het gips tot mijn oksel en daarna nog 4 weken tot mijn elleboog. Was een zware operatie waarbij ik wat bewegings verlies heb in mijn pols, maar dat is nu 2 jaar geleden en hij is niet meer terug gekomen. De andere drie keer ben ik ook onder algehele narcose geweest en in het gips erna. Maar toen haalde ze alleen het bultje weg en was hij er vaak alweer als na 2 of 3 weken het gips eraf is.

Ik zou als ik het over kon doen nooit meer het bultje alleen weg laten halen. Heb daar veel last van gehad. Vraag of ze ook naar de oorzaak van de ganglion zoeken. Anders heb je kans dat het weer snel terug komt.
Ze hebben bij mij precies een jaar geleden een ganglion uit de peesschacht weg gehaald. Wat een ellende, het is allemaal gaan verkleven en ik mis erg veel functionaliteit in mijn hand en pols, allemaal omdat die verrekte plastisch chirurg het niet nodig vond om mij naar fysiotherapie te laten gaan!

Ik zou het dus niet zo snel meer laten doen!
Ik lees mee. Hbe het bultje al een ardige tijd maar vooral de laatstemaanden pijn en heel raar vervelende jeuk!!!!

Vond weghalen overdreven maar het doet pijn.

Maar niet alle verhalen zijn positief zie ik
Mijn dokter heeft m 1 x leeggezogen; toen was ie binnen no time terug. De keer daarna hij heeft er een harde klap op gegeven. Was niet heel pijnlijk hoor. Dit schijnt vroeger de methode te zijn geweest en nog steeds effectief: toen is ie een heel stuk langer weggebleven. Maar volgens mij maakt het niet veel uit; je hebt altijd kans dat ie terugkomt.
wat je ook doet, niet snijden

maar dat is mijn advies

(btw; operatie betekent volgens mij snijden hoor)
Ik heb hetzelfde als jou gehad (zelfde plek). Het begon met een klein bultje en hij bleef groeien! Op gegeven moment kon ik niet eens meer normaal mijn hand neerleggen door die grote bobbel!

De chirurg vertelde mij dat in de meeste gevallen een ganglion vanzelf verdwijnt, bij mij was dit niet zo, hij bleef alleen maar groeien. Ik heb toen besloten om hem weg te laten halen door de plastisch chirurg. Ik werd 's morgens opgenomen in het ziekenhuis en ben toen geopereerd, ik kreeg een verdoving in mijn oksel.

Toen de verdoving uitgewerkt was (in de middag) mocht ik pas weer naar huis. Het heeft bij mij wel een paar weken geduurd voordat het ging genezen en ik kon mijn hand ook helemaal niet gebruiken al die weken. Ik kreeg van de fysiotherapeut oefeningen mee die ik moest doen. Ik heb geen spalk gehad, ik kreeg een soort afgeknipte kous mee die ik erom moest doen, daar heb ik een paar weken mee gelopen. Hand mocht ook niet nat worden met douchen enzo.

Ik moet zeggen dat mijn situatie wel erg extreem was hoor, ik heb nu ook een flink litteken op mijn pols. Ik kon gewoon echt mijn hand niet meer plat leggen omdat de ganglion zo groot was, ik ben blij dat ik hem weg heb laten halen.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven