Gezondheid alle pijlers

Candida/Schimmelinfectie

18-10-2018 18:39 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva,

Ik ben momenteel 23 jaar oud en heb om de haverklap last van een vaginale schimmelinfectie.. Erg vervelend! Dit komt soms tot wel twee (of drie) keer in de maand voor, ik merk dat ik er erg onzeker van word. Naar mijn idee heerst er toch een soort taboe op dit onderwerp, niet echt iets waar ik snel met vriendinnen over praat.

Even op een rijtje, wassen met zeep en dergelijke doe ik niet.. seks heb ik momenteel niet, ik eet weinig gist. Eigenlijk let ik overal wel op, en neem ik cranberry tabletten en Yakult (geen idee of het helpt, waarschijnlijk niet). Het is redelijk op te lossen met de middelen van kruidvat zoals bijv. Canesten, maar erg snel gaat het niet. Ik word er moedeloos van, steeds weer die nare klachten. Nu is het wel te doen maar stel ik krijg een vriend, dan weet ik niet hoe ik me dan ga voelen.

Ik heb nu met mijn huisarts afgesproken om drie maanden te stoppen met de pil (Yasmin/Drosperidon), kijken of de klachten dan afnemen. De pil schijnt soms ook glucose te bevatten wat dan weer zorgt voor Candida. Ik zit er aan te denken om dan straks een spiraal te nemen.

Zijn er vrouwen die dit herkennen? Wat doen jullie er aan? Nog tips misschien? Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met de pil en of dit misschien boosdoener kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
19-10-2018 23:53
Je komt het tegen op allerlei alternatieverige sites. Niet in bijvoorbeeld de adviezen van het huisartsen genootschap. Het lijkt me ook nogal onzinnig: je lijf maakt zelf suiker (glucose) uit andere stoffen, dus suikerloos word je nooit. Gelukkig, want dan ging je dood.

Dus misschien is de suiker die je zelf aanmaakt voldoende? :lightbulb:?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
20-10-2018 11:27
Dus misschien is de suiker die je zelf aanmaakt voldoende? :lightbulb:?
Je kunt niet eten/leven zonder koolhydraten, wel zonder toegevoegde (tafel-)suiker. Alle koolhydraten worden uiteindelijk afgebroken tot dezelfde glucosemoleculen. Als je geen koolhydraten wilt eten, kan je alleen nog maar onbewerkt vlees en sommige kazen eten. Daar overleef je het maar kort op.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer nog even.. Ik ben gestopt met de Yasmin en sindsdien geen candida infectie meer gehad! Toch ergens een vermoeden dat dit er mee te maken heeft gehad. Voor mij geen pil meer! Enorm opgelucht nu.
Alle reacties Link kopieren
Oh, fijn dat je er nu vanaf bent. Die infecties zijn zo gekmakend... geniet van de 'rust in de tent' :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven