Gezondheid alle pijlers

Candida?

30-09-2018 13:37 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Excuus als ik tikfouten maak, ik zit/lig momenteel in bed.
Vorige week dacht ik dat ik na een hele lange tijd weer een schimmelinfectie voelde opkomen en heb na mn werk smiddags gelijk een canesten kuur gekocht.
Eigenlijk viel het met de afscheiding nog al mee, geen 'witte waas', wel branderigheid bij het plassen en wat jeuk.
Na een dag was dat al minder maar bleef er wel een heel geirriteerd gevoel over. Ik dacht dat dat kwam door het maandverband dat ik vanwege de uitlopende creme gebruikte (normaal gebruik ik geen maandverband of inlegkruisjes.
Wat er bij komt:
Na mn bevalling heb ik nog wel ns last heb van een terugkerende aambei, en na dag drie van de kuur had ik daar opeens ook last van. Ook met jeuk. Normaalgesproken heb ik er alleen pijn aan, maar met een cremetje is dat binnen een dag weer onder de knie.
Al met al geen feestje daar beneden.
En toen ik voor de grote boodschap (en die is bij mij soepel omdat ik rekening houd met die aambei) wist ik niet wat me overkwam. Als of ik mn anus langs een A-viertje haalde zo scherp voelde de pijn, en branden als hel! Ik heb zitten puffen om niet te kreunen, wat een pijn.
Daarnaast bloedde het ook, echt een plasje lag er in de pit en het wc papier zat ook vol.
Heb me gewassen, de boel tot rust laten komen en pijnstillers genomen en daarmee was het uit te houden.
Maar vanochtend begon die hele ceremonie weer van voren af aan.
Als ik met een spiegeltje kijk, zie je niks van een kloofje of beschadiging of zo.
Hooguit wat rode huid en mn vagina is nog wel rood en geirriteerd. Op een van mn schaamlippen zitten vlak bij elkaar twee op muggebult lijkende dingetjes.
Ook zijn mijn liezen gevoelig (klieren?)
Ik lug nu te wachten tot ik mn volgende shift ibuprofen kan innemen want ik voel datvt weer tijd wordt.
Ik ga morgen naar de huisarts.
Waar ik vreselijk tegenop zie maar wat moet dat moet.
Ik ga er vooralsnog vanuit dat het een candida besmetting is die dit keer ook door is gezet naar 'achteren'.
Ik heb al 5 jaar dezelfde man, en mijn hand voor hem in het vuur stekende, dus ook veilige seks.

Herkent iemand de combinatie van klachten?
Het klinkt wel zo. Ik heb maanden lopen modderen met wat ik (en de dokter) dacht dat een fissuur was. Bleek ook een schimmelinfectie te zijn. Uiteindelijk heb ik daar wel capsules voor gekregen om in te nemen, want het zalfje werkte niet.
Heeft dat goed geholpen Minke, en ben je er nu helemaal van af?
Zojuist terug van de huisarts. Niet mijn eigen, want die praktijk is een weekje gesloten.
Net nu ik dit heb..

Afijn een afspraak gemaakt bij een vervangster.
Ze heeft gekeken, met n grote lamp erop. En een stagiaire erbij.
Het bloed komt van een fissuur. Daar heb ik een creme voor gkregen.
De plekjes op mn schaamlippen, dat vond ze lastig te duiden.
Of ik een vaste partner heb?
Ik dacht oh, we slaan het soa pad op?
En toen zei ze, vroeg ze.. of er soms sprake was van ruwe seks, omdat ze zag dat het erg geirriteerd is, met wondjes.
Het zou ook herpes kunnen zijn.
Ik zei dat ruwe seks niet aan de orde is,
en dat ik met herpes niet bekend ben en mijn man ook niet.

Het bleef n beetje hangen en ze keek me aan of er iets was wat ik.niet durfde zeggen.
Wat voelde ik me ongemakkelijk.

Wat ik wel merk is dat sinds ik in de overgang ben het allemaal wel wat gevoeliger is beneden. Van in inlegkruisjes heb ik soms na een dag al een rauw vlees gevoel en zie ik soms ook een spoortje bloed. Daarom ben ik van die dingen afgekickt, en blijk ik ze ook niet nodig te hebben.
Ik had nu speciaal gewone maandverbanden zonder geur of extra drooghoudtoestanden gekocht, maar die voelden ook hard aan.

Ik denk dat daar die irritatie van is.

Maar de combinatie van klachten geeft te denken dat ik ruwe seks heb gehad, met als resultaat kloofjes van achter en wondjes van voren.

Ik hoop dat we er hier gauw om kunnen lachen, eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven