Gezondheid alle pijlers

Cerazette, de mini-pil

06-01-2011 13:07 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

wat zijn jullie ervaringen met cerazette?

Ben er nu een maand mee bezig, maar inmiddels al een keer menstruatie gehad en verder elke dag een beetje bloedverlies.

Niet zo prettig dus

Schijnt wel vaker voor te komen in de eerste maanden. De één heeft dat de ander niet. Is er iemand die in het begin ook veel bloedverlies had, maar waar het daarna beter mee gegaan is??

Lees her en der ook berichten dat het op de lange duur niet goed is voor je baarmoeder. Zijn er meiden die dat soort berichten van hun gynaecoloog hebben gehoord?

Of juist positieve verhalen??

Ben benieuwd!

groetjes M
Cerazette 2 jaar geslikt, 2 keer een bloeding gehad tussendoor en na 2 maanden na het stoppen zwanger van een (vooralsnog) gezonde baby.
Prima pil, was ook een paar weken continue ongesteld maar later stabiliseerde zich en werd ik nagenoeg helemaal niet meer ongesteld. Na 3 jaar gestopt met de pil, dat is nu 5 maanden geleden. Menstruatie was gelijk weer goed op gang.

Ben dus heel erg tevreden!
Here I am - now what are your other two wishes...
Ik ben gek op die pil. Word niet ongesteld meer
Ik slik deze pil al een jaar of 7 en ben erg tevreden !

Voor mijn dochter in de pubertijd kwam had ik helemaal nergens last van, nu voel ik eisprongen, ben een paar keer 1 dag ongesteld geweest en de gevreesde pms is een klein beetje terug. Maar zo kan ik mij beter inleven in het hormonale leven van mijn dochter, ik weet precies wanneer zij ongesteld moet worden.
Eisprongen terwijl je aan de pil bent? Dat is knap
Wauw, bedankt voor de snelle reacties!

positieve geluiden. Goed om te horen dat na het stoppen de menstruatie weer goed op gang kwam en ook de vruchtbaarheid.

Hoop vooral dat net als bij één van jullie het bloedverlies inderdaad gaat stabiliseren, Wie weet wel tot nagenoeg niks. Lees nu iig dat het kan!

Meer reacties zijn uiteraard nog welkom en zal zelf ook laten weten hoe het uitpakt. Misschien hebben anderen ook wat aan de info.

thanx!
Bobbi83, ik heb een mini eisprong met deze pil kan je namelijk wel een eisprong hebben, mijn eisprongen zonder pil zijn niet te harden, nu voel ik wel degelijk activiteit maar het is draaglijk.

Heb het even opgezocht:

De prostageenpil bestaat uit de prikpil en de minipil. De minipil bevat geen oestrogeen en wordt gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven of geen oestrogeen willen of mogen gebruiken. De werking berust voornamelijk op remming van de eisprong, maar deze is geen 100%. Daarnaast heeft de pil een belangrijk effect op de samenstelling van het baarmoederslijmvlies en de slijmprop van de baarmoedermond. Doordat een oestrogeen ontbreekt wordt de menstruele cyclus minder regelmatig. De bloedingen komen dus vaak ook onregelmatiger of blijven weg. Het wegblijven van de bloeding wijst in dat geval er dus zeer waarschijnlijk niet op dat u zwanger bent. De minipil wordt 28 dagen achtereen gebruikt. Na elke laatste strip wordt er direct aan de volgende stip begonnen.
Hoi Bobbi83,

ook jij bedankt voor de reactie.

Krijg op dit forum meer te horen dan van de huisarts!

Toen ik haar gisteren een paar vragen stelde, zei ze "je vergeet toch niet je stopweek te nemen hè". Serieus dat is wat ze zei... terwijl je met deze pil idd geen stopweek mag hebben.

Ach ja, tis bijna komisch.

Maar goed dat we onderling wat wijzer kunnen worden :-)

gr. M

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven