Gezondheid alle pijlers

Cerazette minipil ervaringen

02-04-2014 23:47 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al maanden last van wat hevigere menstruaties, ik gebruik al jaren geen anti-conceptie, maar met de huisarts overlegd en gaf me cerazette.

Wie heeft ervaring met deze minipil ? T zou echt een stuk beter moeten worden en kan zelfs wegblijven.. ik hoop op t laatste natuurlijk

Lees verschillende ervaringen, dus vandaar dat ik het zelf maar even vraag..
Ik vond t ideaal behalve dan dat ik er elke dag aan moest denken en dat was ik een beetje ontwend, na een pilvrije periode van bijna 3 jaar.

Geen mood swings, niet meer ongesteld!
Ik gebruik de cerazette nu anderhalf jaar. Het is eigenlijk een pil om bij borstvoeding te geven, omdat hij iets minder goed werkt.

Ik ben gemengd tevreden. Ik heb met deze pil niet de nare bijwerkingen van de pillen met oestrogeen (geen libido), maar wel steeds doorbraakbloedingen. Een hele tijd zelfs zelfs elke 2 weken.

Nu al 6 weken niet en dat is zo apart dat ik erover denk om maar een zwangerschapstest te halen. Het is ook nooit goed ;)
Thnx voor de snelle reacties.. :-) medicijnen moet ik toch innemen dus dat vergeet ik niet.. ik zit nu halverwege, ben op de 1e dag vd menstruatie begonnen.. nog geen doorbraakbloeding gehad gelukkig..

dropdrop is het dan echt net alsof je ongesteld bent of 'spotting'
Ik slik hem al jaren en ben al die 7 jaren ook niet meer ongesteld geweest. Prima pil voor mij, geen bijwerkingen verder.
Ik ook heel tevreden. Slik m bij BV, nu in de 4e strip en in de 3e maand 3 dagen licht bloedverlies, verder niets. Ik gebruik deze pil omdat ik BV geef.
Ik heb 'm de laatste anderhalf jaar geslikt ivm migraine en ik werd niet meer ongesteld. Nu gestopt om zwanger te raken, maar daarna ga ik 'm weer slikken denk ik.
Ik ben er super blij mee! Sinds ik deze slik NOOIT meer last van stemmingswisselingen, nooit neer ongesteld , ook geen doorbraakbloedingen.
Ik denk er aan om ook weer aan de pil te gaan, maar schrik een beetje terug van alle bijwerkingen. Maar ik lees dat dat met deze pil een stuk minder is? Is de werking verder wel hetzelfde als bv de lichte pillen?
Ben na een pilvrije periode gestart met cerazette...ben benieuwd zit nu bij strip 1 gestart eerste dag van menstruatie...voel me relaxed voor zover dus lees graag mee voor andere ervaringen!

Mijn HA gaf aan minder betrouwbaar omdat er een eisprong plaats zou kunnen vinden maar volgens bijsluiter net zo betrouwbaar als combipil. Ook de 12 uurs marge bij vergeten in te nemen. Internet geeft wisselende berichten.

Reden om te stoppen met combipil was dat ik me emotioneel net zo stabiel voelde als een achtbaan en in mn pilvrije periode voelde ik me veel beter dus ik hoop met deze pil mijn stabiele gevoel van welbevinden te behouden. Even kijken wat er gebeurd wat betreft doorbraakbloedingen etc.
Hij is echt net zo betrouwbaar als je hem netjes op dezelfde tijd slikt. Hij voorkomt een eisprong en maakt het baarmoederslijmvlies dun, dus hij heeft een dubbele werking.
Ik heb hem ongeveer 4 maanden geslikt en was gemengd tevreden. Geen moodswings, niet meer ongesteld.

Alleen mijn libido was op een vries punt en ik kreeg een kop vol puistjes ervan. Ben er nu maar mee gekapt en ga lekker pilvrij door het leven. En me libido komt terug en me puistjes trekken weg.
@ viva 400: het is dan net een menstruatie. Lekker 7 dagen lang ook... :S Hopelijk doet hij nu eindelijk wat hij moet doen!
Ik vond het nadeel (weet niet of dat advies er nog steeds is) dat je hem ongeveer op dezelfde tijd moest innemen.

Ik slik de Microgynon door zonder stopweek, zelfde voordelen dus, alleen luistert het tijdstip daarmee wat minder nauw.
komt niet op een uurtje aan lijkt mij ? de 1e nam ik om 16u meteen toen ik terugkwam vd apotheek haha , daarna om 13u en nu neem ik hem s ochtends met mn andere meds (bloeddruk). Je kan m ook s avonds nemen bij t tandenpoetsen ? Je hebt ook apps op de telefoon voor een reminder *tip*

Deze pil is net zo betrouwbaar, want het is tenslotte anti-conceptie :-)

@penelope, dat kan niet maanden/jaren achter elkaar door toch ? doorpillen ?

Ik lees hier al veel meer positieve reacties dan elders .. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat veel vrouwen deze nemen na de bevalling, daar krijg je natuurlijk een vertekend beeld bij, als met vrouwen zonder .. qua hormonen en bijwerkingen
Slik hem hier nu dik anderhalf jaar ivm bv. Op zich prima, maar af en aan spotting idd. Vooral als ik per ongeluk iets meer dan 24 uur tussen de slikmomenten heb..
Ik slik 'm al jaren, nooit ongesteld.
quote:Star schreef op 03 april 2014 @ 15:43:

Ik slik 'm al jaren, nooit ongesteld.

Ik ook! Nooit meer ongesteld, geen tussendoorbloedingen, fantastisch.

Al jaren geen maandverband en tampons meer gezien.

Huisarts heeft me op deze pil gewezen omdat ik zulke heftige menstruaties had na geboorte 2e kind, dat ik ijzertekort had.
quote:coucou303 schreef op 03 april 2014 @ 16:15:

[...]

Ik ook! Nooit meer ongesteld, geen tussendoorbloedingen, fantastisch.

Al jaren geen maandverband en tampons meer gezien.

Huisarts heeft me op deze pil gewezen omdat ik zulke heftige menstruaties had na geboorte 2e kind, dat ik ijzertekort had.

Ja bij mij ook steeds hevig,er steeds tegenop zien, dat de maand weer om was.. sowieso wie vindt het nu fijn om ongesteld te zijn ?

t klinkt erg hoopvol, hoop zo dat t bij mij ook zo gaat )
quote:viva400 schreef op 03 april 2014 @ 13:21:

komt niet op een uurtje aan lijkt mij ? de 1e nam ik om 16u meteen toen ik terugkwam vd apotheek haha , daarna om 13u en nu neem ik hem s ochtends met mn andere meds (bloeddruk). Je kan m ook s avonds nemen bij t tandenpoetsen ? Je hebt ook apps op de telefoon voor een reminder *tip*

Deze pil is net zo betrouwbaar, want het is tenslotte anti-conceptie :-)

@penelope, dat kan niet maanden/jaren achter elkaar door toch ? doorpillen ?

Ik lees hier al veel meer positieve reacties dan elders .. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat veel vrouwen deze nemen na de bevalling, daar krijg je natuurlijk een vertekend beeld bij, als met vrouwen zonder .. qua hormonen en bijwerkingen

Geen idee, hoe nauw dat kwam, kreeg hem ivm BV, maar weer overgegaan op mijn oude pil omdat ik hem niet altijd op hetzelfde tijdstip kon nemen. De gyn zei dat hij minder betrouwbaar werd, naarmate er meer tijd tussen zat.

Microgynon kun je trouwens gewoon doorslikken hoor, geen reden om een stopweek te houden iig als je geen last hebt van doorbraakbloedingen oid. Die heb ik gelukkig niet, ben nooit meer ongesteld.
Ik heb het drie maanden geslikt en verloor daardoor drie maanden bloed dus was er helemaal klaar mee. Voor mij is dat ding gewoon te licht.
quote:chirpy schreef op 03 april 2014 @ 21:08:

Ik heb het drie maanden geslikt en verloor daardoor drie maanden bloed dus was er helemaal klaar mee. Voor mij is dat ding gewoon te licht.goh raar dat iedereen er weer anders op reageert.. wat gebruik je nu als ik vragen mag ?
Gebruik nu al jaren ethinylestradiol/levonorgestrel 20.

Maar je moet het gewoon proberen! Je merkt het snel genoeg of het niet werkt en anders is het mooi meegenomen als je niet meer ongesteld bent! Zoals je hierboven leest, werkt Cerazette ook vaak genoeg wel.
Je kan ook met de "gewone" pil gewoon 21 dagen slikken dan 4 dagen stoppen .Dan ben je meestal op de vierde stopdag ongesteld, maar dat maakt niet uit

Na 4 dagen, ongesteld of niet, kan je gewoon weer met een nieuwe strip beginnen is mij verzekerd door de dokter.En je bent dan veel minder ongesteld. Is ook veiliger een vierdaagse stoppauze i.p.v 7 dagen stoppen.
Ik zit nu op dag 19 en heb wat bloed nu Damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven