Chemo
zondag 30 maart 2014 om 12:32
Hoi, binnenkort gaat mijn vader een traject van chemotherapie en bestraling in. Ik wil hem graag iets geven voor hij het traject ingaat. Eigenlijk kan ik me er niet echt een beeld bij vormen, ik weet dat hij ziek en zwak zal worden, maar niet precies of je dan nog bv. kunt lezen of een serie op DVD tussendoor kan volgen. Zijn er hier misschien mensen die praktische ideeën of tips hebben? Heel erg bedankt alvast.

zondag 30 maart 2014 om 12:38
Hallo Rosie,
Wat naar dat je vader chemo en bestraling krijgt! Heel veel sterkte voor jullie allebei. Ik heb dit zelf met mijn vader meegemaakt, hij vond het prettig om series te kijken op DVD's, omdat lezen te vermoeiend was. Een goede laptop is handig, zeker als die makkelijk mee naar het ziekenhuis kan. Als hij las, las hij vaak tijdschriften, geen boeken... Misschien heb je er wat aan!
Wat naar dat je vader chemo en bestraling krijgt! Heel veel sterkte voor jullie allebei. Ik heb dit zelf met mijn vader meegemaakt, hij vond het prettig om series te kijken op DVD's, omdat lezen te vermoeiend was. Een goede laptop is handig, zeker als die makkelijk mee naar het ziekenhuis kan. Als hij las, las hij vaak tijdschriften, geen boeken... Misschien heb je er wat aan!

zondag 30 maart 2014 om 12:39
Mijn vader heeft vele chemo's gehad tijdens zijn ziekte en hij doorstond ze zo goed dat hij er gewoon naast kon blijven werken. Waar hij het meeste last van had was dat hij het chronisch koud had en een hele droge huid kreeg. Vooral voor dat laatste kocht ik wel eens wat lekkers bij de Rituals of de L'Occitane, daar hield hij van. (Hij is helaas 2,5 jaar terug overleden.) Verder deed hij eigenlijk alles met z'n iPad. Heeft jouw vader een tablet oid.? Dat is ideaal. Anders kan je natuurlijk altijd nog een gewoon boek kopen.
Sterkte met alles wat komen gaat.
Sterkte met alles wat komen gaat.

zondag 30 maart 2014 om 12:49
Wacht het gewoon even af. De ene chemo is de andere niet en hoe iemand erop reageert verschilt ook. Bovendien is je vader vast blijer met wat persoonlijke aandacht of een briefje / tekening van je kinderen (als je die hebt) dan een cadeautje. Kun je misschien een keertje mee naar een chemo / bestraling om je moeder te ontlasten?
zondag 30 maart 2014 om 12:50
quote:chocoladerijstwafel schreef op zondag 30 maart 2014 12:48 Ik heb hier nog eventueel een Samsung tablet liggen die ik gratis heb gekregen bij het afsluiten van ziggo. Als je daar je vader blij mee kan maken, mag je hem wel ophalen. Tussen Utrecht en Arnhem in.
Sterkte
Wat lief! Er zijn nog goede mensen op deze wereld.
Mijnvader had geen chemo maar een operatie en was super blij met zijn tablet, kon die lekker buiten op marktplaats kijken en foto's maken ?
Sterkte
Wat lief! Er zijn nog goede mensen op deze wereld.
Mijnvader had geen chemo maar een operatie en was super blij met zijn tablet, kon die lekker buiten op marktplaats kijken en foto's maken ?
Geniet van elke dag!

zondag 30 maart 2014 om 12:52
Ik zou iets kopen om een beetje te ontspannen. Als je vader sommige dagen daar te ziek voor is, vindt hij dat vast wel fijn op de dagen dat het weer wat beter gaat. Ik zou denken aan een boek, dvd's ofzo.
Hoe je vader de chemo gaat doorstaan is niet te zeggen, ligt ook aan de soort. Sommige mensen worden doodziek, anderen voelen zich hooguit een paar dagen wat minder fit.
Hoe je vader de chemo gaat doorstaan is niet te zeggen, ligt ook aan de soort. Sommige mensen worden doodziek, anderen voelen zich hooguit een paar dagen wat minder fit.
zondag 30 maart 2014 om 13:07

zondag 30 maart 2014 om 14:45
Mijn moeder heeft vorige week haar eerste chemo gekregen. Paar dagen later was ze jarig en heb ik haar een warmtekussen van Medisana gegeven. Een mini electrische deken is dat. Leek me wel lekker. Mijn zus gaf mijn moeder een oorthermometer, vond ik ook een goed kado. Mijn moeder moest namelijk goed in de gaten houden of ze geen koorts kreeg en ze had nog een thermometer uit het jaar nul.
iPad had ze al, maar daar maakt ze veel gebruik van nu om spelletjes te spelen. Boeken lezen heeft ze nu geen zin in.
Sterkte met je vader!
iPad had ze al, maar daar maakt ze veel gebruik van nu om spelletjes te spelen. Boeken lezen heeft ze nu geen zin in.
Sterkte met je vader!
zondag 30 maart 2014 om 15:37
zondag 30 maart 2014 om 16:32
quote:chocoladerijstwafel schreef op 30 maart 2014 @ 12:48:
Ik heb hier nog eventueel een Samsung tablet liggen die ik gratis heb gekregen bij het afsluiten van ziggo. Als je daar je vader blij mee kan maken, mag je hem wel ophalen. Tussen Utrecht en Arnhem in.
Sterkte Wauw superlief! Hij heeft er al eentje, maar heel mooi gebaar. X
Ik heb hier nog eventueel een Samsung tablet liggen die ik gratis heb gekregen bij het afsluiten van ziggo. Als je daar je vader blij mee kan maken, mag je hem wel ophalen. Tussen Utrecht en Arnhem in.
Sterkte Wauw superlief! Hij heeft er al eentje, maar heel mooi gebaar. X
zondag 30 maart 2014 om 16:36
quote:chocoladerijstwafel schreef op 30 maart 2014 @ 12:48:
Sterkte Wat een mooi en lief gebaar.
Sterkte Wat een mooi en lief gebaar.
Ja en?
zondag 30 maart 2014 om 16:48
zondag 30 maart 2014 om 16:57
quote:lila01 schreef op 30 maart 2014 @ 15:37:
Efelide, pas op met die oorthermometer, die geven soms niet de goede waarden. Je temp rectaal meten is nog altijd het meest accuraat.
Volgens mij is dat achterhaald. Bovendien: als ze in de huidige toestand een aantal keren de oorthermometer gebruikt, eventueel met een rectale check, weet je gelijk wat de basistemperatuur normaal is, en werk je daarvanuit verder. Een oorthermometer is zoveel prettiger dan rectaal! Zeker als je je niet lekker voelt. In het ziekenhuis gebruiken ze ook alleen maar een oorthermometer.
Ik heb bij ons ooit een check gedaan, omdat onze oorthermometer altijd een lage waarde geeft. Blijkt dat wij gewoon een lage basistemperatuur hebben, want ook rectaal was mijn temperatuur laag.
Chocoladerijstwafel, wat lief!
Misschien zijn trouwens luisterboeken nog een idee? Kan ook vanaf een Ipad/tablet volgens mij. Als lezen lastiger gaat, gaat luisteren soms nog wel. Bovendien is de houding meer ontspannen, je kunt achterover liggen met je ogen dicht, bijvoorbeeld.
Efelide, pas op met die oorthermometer, die geven soms niet de goede waarden. Je temp rectaal meten is nog altijd het meest accuraat.
Volgens mij is dat achterhaald. Bovendien: als ze in de huidige toestand een aantal keren de oorthermometer gebruikt, eventueel met een rectale check, weet je gelijk wat de basistemperatuur normaal is, en werk je daarvanuit verder. Een oorthermometer is zoveel prettiger dan rectaal! Zeker als je je niet lekker voelt. In het ziekenhuis gebruiken ze ook alleen maar een oorthermometer.
Ik heb bij ons ooit een check gedaan, omdat onze oorthermometer altijd een lage waarde geeft. Blijkt dat wij gewoon een lage basistemperatuur hebben, want ook rectaal was mijn temperatuur laag.
Chocoladerijstwafel, wat lief!
Misschien zijn trouwens luisterboeken nog een idee? Kan ook vanaf een Ipad/tablet volgens mij. Als lezen lastiger gaat, gaat luisteren soms nog wel. Bovendien is de houding meer ontspannen, je kunt achterover liggen met je ogen dicht, bijvoorbeeld.
Later is nu