Gezondheid alle pijlers

China, wat moet ik nu inenten?

13-06-2014 22:10 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangepast omdat mijn vraag blijkbaar niet helder is.

Ik ga over 5 weken naar China (voor 1 maand) en ik kom er even niet uit wat ik nu moet laten inenten.

Ik woon in Spanje.

Ben ik als Nederlander "standaard" ingeënt tegen DTP?

Kan het kwaad om voor veel dingen tegelijk te worden ingeënt?

Hier in Spanje willen ze me dus wel wat meer geven dan wat op Nederlandse lijstjes staat.

Voor de duidelijkheid, ik woon in Spanje en kan niet even naar Nederland komen voor dit.
Ik zou jezelf laten in-enten. Niet de buren ofzo.
http://www.lcr.nl/Landen/China

ik zou zeggen, kies even uit
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
kijk even op thuisvaccinatie.nl, overzichtelijke informatie.
Sorry misschien ben ik niet duidelijk in de post.

Ben ik als Nederlander "standaard" ingeënt tegen DTP?

Kan het kwaad om voor veel dingen tegelijk te worden ingeënt?

Hier in Spanje willen ze me dus wel war meer geven dan wat op Nederlandse lijstjes staat.

Voor de duidelijkheid, ik woon in Spanje en kan niet even naar Nederland komen voor dit.
DTP is maar 10 jaar beschermd. Wist ik ook niet maar voor mijn werk moest ik hep B en eventueel hep A als hep volledig is gedaan 20 tot 25 jaar beschermd.

Bleek dat ik als kind DTP wel had gehad maar later nooit weer. Dus ik laat me lekker plat spuiten. (maandag de laatsten)
http://www.travelclinic.com/222/china.htm
quote:jsv schreef op 13 juni 2014 @ 22:19:

DTP is maar 10 jaar beschermd. Wist ik ook niet maar voor mijn werk moest ik hep B en eventueel hep A als hep volledig is gedaan 20 tot 25 jaar beschermd.

Bleek dat ik als kind DTP wel had gehad maar later nooit weer. Dus ik laat me lekker plat spuiten. (maandag de laatsten)Ben ik daar dan nog wel op tijd mee als ik over 5 weken ga?
Bel / mail anders even met een GGD.
Voor China kreeg ik DTP, hep A en B cocktail en buiktyfusinenting. Maar het ligt nogal aan de plaatsen waar je naar toe gaat en aan de periode wanneer je daar verblijft wat voor jou het beste zal zijn. Kijk eens op de site van de ggd of bel ze.
En denk ook aan eventuele malaria! In sommige delen van China komt dat voor.

Nee, het kan geen kwaad om tegen meerdere ziektes tegelijk ingeënt te worden. Of het Spaanse of Nederlandse naalden zijn zal ook wel niet uitmaken, dus ik snap je vraag niet helemaal. Kijk bij Nederlandse adviezen en bij Spaanse adviezen en gebruik je gezonde verstand. Liever een prik extra, dan een ziekte straks.
Bedankt dames, ik ga mailen met het ggd, had ik eigenlijk gewoon gelijk moeten doen

Maar bedankt voor de antwoorden.
DTP heb je als kind gehad. Maar geldig tm 18jr. Nu 1 herhaling en dan ben je voor 10jr beschermt. Hep A is ook nodig. 1 prik jaar geldig, daarna herhalen en dan 25jr.

Buikthyfus vaccin in 3jr geldig.

Hep B hoeft niet maar wordt wel steeds vaker aangeraden. Serie van 3 prikken. Dag 0-maand 1-maand 6. Daarna evt titer bepalen. Gaan tegenwoordig uit van levenslange bescherming.

De eerste 3 prikken ben je dus nog prima op tijd mee. Hep B kan wellicht way lastiger zijn maar hoeft ook niet perse. Hangt ook enorm van je activiteiten af.

In klein gedeelte komt malaria voor. Pas ook op voor rabies en bilharzia (yangtze).

Wellicht dat ze er in Spanje voor kiezen je ook te vaccineren tegen rabies. Doen we in nl wat minder snel.

Ik werk bij de GGD ;)
Zo welkom dat het bijna pijn doet...
Heb destijds hetzelfde gehad als vl43inder en rabies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven