Gezondheid alle pijlers

Chronische slijmbeursontsteking in heup, wat helpt???

07-06-2010 15:10 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!! Ik heb sinds juni 2009 een slijmbeursontsteking in mijn heup. Ik heb vooral ontzettende pijn in de heup in bed (2e helft van de nacht), en als ik "laag" zit, bv. op een lage bank ofzo.

Doorgaans heb ik er overdag vrij weinig last van. Als ik lang sta of slenter wordt het wel heel pijnlijk, en wordt mijn heup ook een stuk dikker.

Ik ben al bij een osteopaat en fysiotherapeut geweest. Ook heb ik 2 x een injectie van de huisarts gehad, maar niets helpt langer als een week. Afgelopen week bij de orthopeed geweest, en die laat nu volgende maand een echo maken van de heup om te kijken of er iets te zien is, maar hij was hier niet heel hoopvol over. Volgens hem moest het toch vanzelf maar overgaan. Lijkt mij sterk dat iets wat er al een jaar zit, dat dat alsnog vanzelf overgaat.....

Heeft er iemand goede tip, ik zit nu zelf te denken om iets van acupunctuur of homeopatie te proberen???

Alvast bedankt!!
Ik ben in november 2008 op mijn stepapparaat gevallen, moest dat kreng afstoffen....... Met mijn knie op het ijzer terecht gekomen en nu na 1,5 jaar ben ik (bijna) pijnvrij. Ben bij de orthopaed geweest, geen injecties gehad trouwens, en door de MRI. Onder mijn zat een dikke bobbel. Deze bobbel is sinds afgelopen zomer weg maar toch als ik veel loop of op een andere manier mijn knie erg belast krijg ik pijn. Zelfs nu nog. Sterkte ermee!
Acupunctuur, binnen no time weg
Ik heb ook een slijmbeursonsteking in mijn heup gehad. Ik moest de plek waar de pijn zat koelen. Ik heb gelpads gekocht, in de vriezer gedaan en daarna op mijn heup gelegd. Wel een handdoek of iets dergelijk ertussen want anders krijg je blaren. Het heeft een tijd geduurd maar uiteindelijk van de pijnklachten verlost.
mijn moeder heeft al zo'n 20 jaar last van die chronische pijn, 't zelfde, ook op haar heup.

dus de gouden tip, die heb ik niet voor je maar ik blijf optimistisch meelezen...

dat van die acupunctuur, dutskop, hoe lang had je er toen al last van? geef de tip iig door, thanx
Oké, de tip van Dutskop klinkt heel positief, dat ga ik zeker proberen. Had je er toen al lang last van??

Slagroom klinkt iets minder hoopvol, maar ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die baat hebben gehad bij acupuntuur. Ik hoor het ook graag als iemand er dus niks aan heeft gehad.

Het blijft toch altijd een beetje uitproberen met die dingen.
Doen. Echt doen. Ik kon heel lang niet lopen, niet zitten. Niets. Alles geprobeerd. Na zes behandelingen weg, helemaal weg.
quote:Anneke103 schreef op 07 juni 2010 @ 15:10:

Hoi!! Ik heb sinds juni 2009 een slijmbeursontsteking in mijn heup. Ik heb vooral ontzettende pijn in de heup in bed (2e helft van de nacht), en als ik "laag" zit, bv. op een lage bank ofzo.

Doorgaans heb ik er overdag vrij weinig last van. Als ik lang sta of slenter wordt het wel heel pijnlijk, en wordt mijn heup ook een stuk dikker.

Ik ben al bij een osteopaat en fysiotherapeut geweest. Ook heb ik 2 x een injectie van de huisarts gehad, maar niets helpt langer als een week. Afgelopen week bij de orthopeed geweest, en die laat nu volgende maand een echo maken van de heup om te kijken of er iets te zien is, maar hij was hier niet heel hoopvol over. Volgens hem moest het toch vanzelf maar overgaan. Lijkt mij sterk dat iets wat er al een jaar zit, dat dat alsnog vanzelf overgaat.....

Heeft er iemand goede tip, ik zit nu zelf te denken om iets van acupunctuur of homeopatie te proberen???

Alvast bedankt!!

Tja...uiteindelijk is het bij mij na 1,5 jaar ook vanzelf over gegaan....

Ik heb ook spuiten gehad, fysio en het hele circus eromheen en uiteindelijk ging het 'vanzelf' over.

Dus er is nog hoop;)
Een vriendin van me heeft sinds 2008 ook een slijmbeursontsteking in haar heup. Het enige wat bij haar helpt is (inderdaad ook) acupunctuur. Zou het in ieder geval uitproberen!

Veel sterkte en succes!
Als injecties niet helpen kan er toch geopereerd worden? Dit is bij 2 mannen van mijn werk gedaan bij een slijmbeursontsteking in hun schouder.

Ze hebben maanden gelopen met pijn, maar na de operatie was het meteen over.
Hier hielp rust, in combinatie met oefeningen, ontlasting van mijn heup door bepaalde bewegingen te vermijden, een wigkussen om op te zitten en ergonomisch schoeisel.

Ik kwam niet in aanmerking voor injecties, dus dit was het enige wat ik kon doen. Ik heb langdurig last gehad van mijn heup, maar uiteindelijk is het op deze manier dus wel gewoon "spontaan" over gegaan. Maar wel door mezelf heel goed in acht te nemen en door ook heel bewust te bewegen, te oefenen en te ontlasten.

Van familieleden weet ik dat zij veel baat hebben gehad bij acupunctuur, dus dat kun je zeker ook nog proberen.
Ik bedenk me nu pas dat ik dus ook gewoon naar een acupunturist had gekund. Geen idee waarom ik dat toen niet bedacht heb eigenlijk. Nou ja, vraag was of het bij mij geholpen had, want hier kwam de slijmbeursontsteking door een verwaarloosde bekkeninstabiliteit in combinatie met een blessure die ik waarschijnlijk heb opgelopen tijdens de bevalling. De slijmbeurstontsteking was bij mij een beetje bijzaak dus.

Dit allemaal terzijde, maar mijn advies ziet er een beetje dom uit vind ik, zo van "dat kun je ook doen, helpt goed" terwijl ik het zelf dus niet gedaan heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven