Gezondheid alle pijlers

Complex Regionaal Pijn Syndroom type I

03-03-2011 15:11 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren de diagnose Complex Regionaal Pijn Syndroom type I gekregen. Vroeger beter bekend als Posttraumatische dystrofie. Ik heb op 31 december mijn pols gebroken en bleef zelfs in het gips nog pijn houden. Eenmaal uit het gips werd de pijn erger en deze week werd mijn arm donkerder, warmer, zweterig zelfs en ik kreeg zelfs een rare haargroei. De pols was al dik toen ik uit het gips kwam. Ik heb gisteren meteen de chirurg gebeld en moest ook meteen komen. Ik heb nu dus pijnstillers en DMSO zalf gekregen. Over twee weken moet ik terug naar de chirurg.

Wie heeft dit ook en kan me wat meer vertellen over wat wel en niet mag? Het is me niet helemaal duidelijk. Omdat ik nu aan pijnstillers ben, ben ik bang dat ik de pols teveel ga belasten. Beweging moet maar hoe merk je dat je te ver gaat met die pijnstillers. En hoe zat het bij jullie met werken? Ging dat wel, gedeeltelijk of helemaal niet. Ik werk zelf de hele dag achter een pc.
Zoebie, ben je al begonnen met Lyrica? En zo ja, wat voor bijwerkingen heb je? Heb een beetje bij-gelezen, akelig dat het allemaal zo lang duurt en dat er geen verbetering in lijkt te zitten!

En ook vervelend dat de juiste medische zorg zo ver bij je vandaan zit! Veel sterkte en een
Carenza ik ben vandaag pas begonnen met de Lyrica, maar als ik zo her en der lees word ik er niet blij van.

Ik werd al gek toen ik die zes weken gips al geen auto kon rijden.

Moet er niet aan denken dat ik dat straks niet eens meer mag.
Dat is idd nog te kort om er iets over te kunnen zeggen. Voor mijn aandoening wordt het ook wel voorgeschreven, ik gebruik het niet. Heb ook gekeken naar de bijwerkingen, en ben teruggeschrokken voor het lastig autorijden. Mijn autootje is mijn onafhankelijkheid dus dan maar meer pijn . . . . . Heb in overleg met huisarts wel dosering opgeschroefd, het is uit te houden maar niet pijnloos.

Hoop dat lyrica voor jou doet wat het doen moet!
Ik heb vanmiddag een allergische reactie gekregen op de Lyrica.

Mijn armen zaten vol rode vlekken. Ik heb meteen de HAP gebeld en ik mag het niet meer innemen voordat ik overlegd heb met de chirurg. Als ik een dikke tong of moeite kreeg met slikken moest ik meteen komen. Dat is gelukkig niet gebeurt, al had ik het idee dat mijn tong wel dikker was, maar niet zo heel erg dat ik ermee naar de HAP moest.

Ik heb nog nooit een allergie gehad op medicijnen. Nu heb ik ook nog nooit zoveel moeten slikken als de afgelopen weken. Maar dan nog. Ik ben me rotgeschrokken.

Mijn overleden dochtertje kreeg eens een anafylactische shock door de chemo en dat begon precies hetzelfde. Ik dacht toen dat ik haar kwijt ging raken. Ze hebben haar 7 keer adrenaline toe moeten dienen en toen dat niet hielp (haar bloeddruk was helemaal weg) is ze met een rotgang naar de IC gebracht,

Ondanks dat het al zo lang geleden is, zag ik het vanmiddag weer helemaal voor me.

ik merk ook wel dat alleen de panadol niet gaat helpen tegen de pijn. Die is nu al heftig terug aan het komen, maar dat had de chirurg al gezegd. Het duurt een week voor de Lyrica helpt.

Ik slik het echt niet meer.
Zoebie

Ik zou aandringen bij je chirurg op een pijnpoli, echt. Dit kan zo niet langer.
Nee Ises, ik ben gisteren nog gebeld door de chirurg en ik mag de Lyrica niet meer innemen. Ik heb nu Tramadol gekregen en een afspraak op de pijnpoli. Nu wel dus. Op 9 mei kan ik er terecht.

De Tramadol werkt wel goed. Ik heb een stuk minder pijn. Wel ook een raar tintelig gevoel erbij. Gisteren een dag alleen panadol geslikt, maar die helpt voor geen meter. Ik had gisteren een feestje en moest 5 jubilarissen huldigen, dus ik wilde gisteren nog niet beginnen met die Tramadol. Dus de pijn was eigen schuld, dikke bult. Maar ik heb nu tenminste wel de afspraak voor de pijnpoli.
Fijn Zoebie, dat je een afspraak hebt en dat je die rottige Lyrica niet meer hoeft te slikken. Gelukkig werkt de Tramadol een beetje, maar het liefste zou je natuurlijk helemaal geen zooi willen slikken. 9 mei is al vrij snel, hopelijk kunnen ze daar meer voor je betekenen.

Sterkte ermee!
Rare bijwerkingen heeft die Tramadol wel. De pijn is ook zo goed als weg. Ik heb nergens trek in en ben vaak zo misselijk als wat.

Ik eet al drie dagen bijna niks. Dus ik zal best wel afvallen.

Fijne bijkomstigheid.
Zoebie: van tramadol kun je de volgende bijwerkingen krijgen: braken, duizeligheid of zweten.

Ik slink sinds 6 jaar tramadol, kreeg als bijwerking "gelukkig" het zweten. Heeft een maandje geduurd, ik kon gelukkig blijven autorijden doordat de duizeligheid uitbleef. Braken had ik ook vreselijk gevonden en hoewel zweten ook niet leuk is, is het de minst heftige van die drie.

Ik zit nu op 5 tramadol per dag, een ongeoefende medicijngebruiker gaat daarvan onderuit. Mij helpt het nauwelijks meer, ik moet steeds vaker 2 capsules per keer nemen. Max. 8 per dag lijkt voor mij makkelijk haalbaar. Alternatieven: voor morfine vindt huisarts me nog te jong omdat dat laatste mogelijkheid is, en de rolstoel, maar dat heeft ook behoorlijke impact. Hij staat wel klaar, beneden in de berging. Tot nu toe twee keer gebruikt, Gemengde gevoelens over.
Carenza ik heb ze alledrie niet. Ik ben alleen misselijk en kan dus niet eten. Ik werk met moeite een boterham naar binnen.

De eerste twee dagen was ik wat suf maar dat is ook weg.

Jeetje wat slik jij een hoop. Ik zit nu op drie per dag en vanaf zondag vier. Het helpt wel voor de pijn in ieder geval.

Kan me voorstellen dat een rolstoel een behoorlijke impact heeft.

ben jij al eens op de pijnpoli geweest? Lijkt me wel hé. Heeft zo te horen ook geen zoden aan de dijk gezet.
Hoewel ik nu wel zweetbuien heb van de Tramadol. En nog steeds misselijk. Het zijn rotmedicijnen en ik mocht er ondanks de Tens die ik morgen krijg, niet mee stoppen.

Op de pijnpoli is niets gedaan, want ik ben doorgestuurd naar het AZM. De anesthesist denkt dat het over aan het gaan is naar koude dystrofie.

Volgende week donderdag heb ik al een afspraak in het AZM. Het is snel geregeld allemaal.
Allen,

Bij mijn vriendin CRPS type 1 geconstateerd. Na een duur van 4 maanden begint ze eindellijk met therapie. Ze heeft inmiddels last van haar linker en rechter arm tot aan de schouder. Sinds twee weken klaagt ze ook van zenuwpijn (dus geen spierpijn) in de rug. Ze heeft last van de warme variant wat lijdt tot zweethanden etc. Nu dit ook speelt in de rug, is haar halve lichaam (te) warm. Dat baart me zorgen omdat normaliter dit in de ledenmaten voorkomt en de vraag is nu ook wat het volgende is.....

Iemand hier ervaring mee?
Er is nog weinig bekend over deze aandoening.

Op Wikiwel vond ik enkele natuurlijke remedies die eventueel kunnen helpen :

Dieet verandering , Turmeric, DMSO creme,...
Dit topic is al drie jaar oud.

Bij mij is het nu geen CPRS meer. De fysiotherapie die ik kreeg heeft dus geholpen. Ik deed in het AZM mee aan een onderzoek. Je kreeg via loting een van twee behandelingen. Ik kreeg dus de juiste. Helaas heb ik nu in die pols wel een fikse artrose. Maar dat is stukken minder pijnlijk dan CPRS. Je kunt er dus wel vanaf komen al zeggen ze wel dat je het sneller weer kan krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven