Gezondheid alle pijlers

condoom gescheurd alweer! 2 x morningafterpil in 1 maand?

01-06-2010 01:10 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
titel zegt het al.....ben gestopt met pil, dus doe t nu met condooms. Alleen nu is de 2e x deze maand het condoom gescheurd...begin deze maand en nu net!

Wat ik mij afvraag kan dat wel 2x de morningafterpil in 1 maand?

Pfff ze zien me aankomen bij de apotheek
Dat kan wel Kiss, geen probleem. Tis alleen niet zo gezond.

Trouwens, je kan de MAP ook gewoon bij de drogist kopen hoor.
schaam me dood! we zijn er nu wel achter dat we grotere maat condooms moeten hebben nu het weer gebeurd is! Beetje luxeprobleem zeg maar...

Wat doet het met je lichaam? dat ik hem 2x inneem?

wat een gedoe zeg condooms ppffff denk dat ik maar snel een andere oplossing ga zoeken!
De MAP is een soort hormonenbom, en dat kan effect hebben op je gestel. Zie Wikipedia. Gewoon niet zo gezond dus, en dus niet wenselijk om regelmatig te gebruiken. Maar beter wel doen als je geen kindje wil.
Even in de digitale bijsluiter gekeken; hierin staat dat je 'm niet 2x in 1 pilstrip mag slikken, maar dat je dan contact op moet nemen met de huisarts.
maar ik slik geen pil
Dan zou ik zowiezo even naar de huisarts gaan.

(ik heb trouwens ook te veel ervaringen met gescheurde condooms. Overgestapt naar, Hot rubber, sinds dien nooit meer gescheurd)
Knijp je het tuutje van het condoom wel goed dicht als je hem omdoet bij je vriend? Als daar lucht in blijft zitten heb je veel kans op knappen.

Wat betreft MAP zou ik even de huisarts bellen.
Het is zoals het is
Ach ja... ik ken het. Ooit heb ik een stuk uit mijn doos moeten vissen... leek wel geklapt te zijn. Is niet charmant overigens. Twee keer de MAP halen lijkt me geen probleem, maar ik adviseer je inderdaad ook om eerst met de arts te bellen. Hij of zij kan je beter adviseren dan wij. Succes.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
nee ja we doen hem gewoon goed om, zoals het hoort. De 1e map had ik begin mei...
wat is er eigenlijk ongezond aan? wat kunnen de gevolgen zijn?
Moet je die link van Wikipedia even aanklikken Nazife.

Het is een soort overdosis van de anticonceptiepil, en veel hormen... tja dat heeft gewoon invloed op je lijf en leden. Maar geen gevolgen op de lange termijn ofzo hoor.
Zal het vanavond of morgen eens doen(zit te internetten op mijn telefoon).

@TO, als je geen zin hebt om weer naar de apotheek te gaan kun je de MAP ook gewoon bij de etos ofzo halen!
ben bij de huisarts geweest is geen probleem zegt hij..je kan je wel ziek gaan voelen. Kreeg gelijk een hele preek over voorbehoedsmiddelen, dacht echt jah duhhh doe t ook met condoom is alleen gescheurd.

Ik heb dus ook zware keelontsteking, en heb een antibiotica kuur gekregen, heeft dat geen invloed op de map? De huisarts heeft er niets over gezegd..
quote:[message=6162217,noline]kiss86 schreef op 01 juni

Ik heb dus ook zware keelontsteking, en heb een antibiotica kuur gekregen, heeft dat geen invloed op de map? De huisarts heeft er niets over gezegd..Antibiotica heeft wel invloed op de pil, dus tja... Heeft ie beiden vandaag uitgeschreven?
ja is beide vandaag uitgeschreven.
Dan zou ik de gok maar gewoon wagen. Of even googlen.
Of eerst die pil nemen en daarna pas de antibiotica kuur? weet niet hoelang je dan moet wachten maar dat weten ze vast wel bij de apotheek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven