Gezondheid alle pijlers

Constant grieperig bij Burn-out

26-10-2016 19:50 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind juli is er bij mij een Burn out geconstateerd. De klachten begonnen vorig jaar december, ik kreeg de ene verkoudheid en griep na de andere, zonder ook maar een dag fit te zijn tussendoor, was heel erg duizelig, daardoor durfde ik zowat niet meer de deur uit, bang om ergens flauw te vallen. Na onderzoeken bij KNO arts en internist die niets opleverden, werd ik teruggestuurd naar de huisarts, die opperde dat de klachten best eens voort konden komen uit een Burn out, wat een psycholoog later bevestigde. Na 7 mnd beroerd te zijn geweest kon ik nu eindelijk eens aan herstel gaan werken. Ik kreeg langzaam meer energie, was net begonnen met een fysiotherapeut opnieuw aan t sporten te werken, zat in een opwaarstse spiraal. Tot een ik week of 4 geleden een griepje kreeg, heb t goed uitgeziekt, daarna weer rustig begonnen en jawel, 2 dgn later weer ziek. Inm volgen alle griepjes verkoudheden elkaar weer op en ik kom er niet vanaf, al 4 wkn lang. Herkent iemand deze klachten?
Misschien een overbodige vraag maar eet je gezond? En hoeveel slaap je?

Na een burn out heb je soms ongelooflijk veel meer slaap nodig dan normaal om alles te verwerken zeg maar.

Misschien dat een multivitamine nog kan helpen?
Mijn man was ook steeds ziek tijdens z'n burnout. Goed luisteren naar je lichaam, je lichaam zorgt dat het krijgt wat het nodig heeft (ziek zijn= verplichte rust). Vaste structuur aanhouden (zelfde uur gaan slapen/opstaan, vaste eetmomenten (gezond eten, veel groenten!), duidelijk avondritueel, etc) en toch regelmatig naar buiten voor wat frisse lucht en beweging (al is t maar klein blokje om). Sterkte en hopelijk snel weer beter!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Misschien dat je toch weer te druk bent?

Iedereen heeft zijn zwakke plek, signaal van het lichaam zeg maar, die als eerste af gaat als je te druk bent.

Bij de 1 is dat zijn rug, bij de ander hoofdpijn, bij jou is dat misschien verkoudheid?
Dank je voor jullie reacties.Ik eet supergezond, deed ik altijd al, en ook voldoende slaap. Het uitzieken lukt alleen niet echt, zodra ik opgeknapt ben van het ene virus, heeft de volgende me alweer gevloerd...
Verkoudheid is inderdaad mijn zwakke plek, toch nog meer gas terugnemen denk ik. Is soms lastig als alleenstaande moeder, weer op zoek naar wat meer mensen die ergens een handje kunnen helpen.
quote:Snoesje68 schreef op 26 oktober 2016 @ 21:28:

Verkoudheid is inderdaad mijn zwakke plek, toch nog meer gas terugnemen denk ik. Is soms lastig als alleenstaande moeder, weer op zoek naar wat meer mensen die ergens een handje kunnen helpen.Waarom laat je de kinderen niet (tijdelijk) bij de vader verblijven, zodat je zelf in alle rust kunt herstellen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Klinkt gewoon als psychosomatische klachten? Je lichaam probeert een manier te vinden om met de stress of spanning of vermoeidheid om te gaan, omdat je misschien niet goed genoeg luistert naar hoe je je voelt. Meer rust nemen, jezelf meer hersteltijd gunnen.

Als ik over mijn grenzen heen ging, of spanningen ervoer door iets waar ik blijkbaar tegenop zag, werd ik zodanig duizelig dat ik niet meer kon lopen, gevolgd ook door heftige migraine. Ook combinatie gehad met wegtrekkers, soort van dat je flauw valt, maar bij bewustzijn blijft.

Een burnout zorgt ook echt voor verminderde weerstand (geestelijk en lichamelijk). Slik je ijzer, vitamine C, calcium, magnesium, omega 3?
Nu ik mijn agenda(tje) nogmaals eens flink opgeschoont heb, ben ik inderdaad minder duizelig. Schijnbaar wordt het me toch nog sneller teveel dan dat ik zelf aanvankelijk dacht. Alles wat maar bewezen is dat het de weerstand verhoogd heb ik inderdaad al geprobeerd, heeft alleen niet erg veel effect. Het zal vooral de rust zijn die me verder kan helpen, met als extra ondersteuning inderdaad supplementen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven