constipatie
woensdag 9 november 2016 om 17:42
Tarwezemelen kunnen ook helpen. Voor nog geen euro kan je een pakje tarwezemelen halen. Dit kan door de yoghurt, havermout, sapje.
Wel goed erbij drinken!
Of je dit ook kunt nemen met een luie darm weet ik niet, zou vervelend zijn als het juist de tegenovergestelde werking heeft.
Wel goed erbij drinken!
Of je dit ook kunt nemen met een luie darm weet ik niet, zou vervelend zijn als het juist de tegenovergestelde werking heeft.
anoniem_310611 wijzigde dit bericht op 09-11-2016 17:45
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
woensdag 9 november 2016 om 18:03
Meer water drinken, meer vezels en genoeg bewegen. Helpt dat niet genoeg, dan heb ik goede ervaringen ,met lactulose (verschillende merknamen). Het is een mierzoet drankje dat je lange tijd kan gebruiken als het nodig is. Sommige andere laxeermiddelen mag je maar kort gebruiken omdat je er een luie darm van zou krijgen volgens sommigen, maar lactulose heeft dat probleem niet.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Krishnamurti
woensdag 9 november 2016 om 18:53
woensdag 9 november 2016 om 19:00
quote:LaFleurNoire schreef op 09 november 2016 @ 18:53:
TO gebruikt al laxeermiddelen op recept via de huisarts.
Als dat niet afdoende werkt, moet je terug naar de huisarts, want dan doen huis- tuin en keukenmiddeltjes het ook niet, evenals lactulose.
Terug naar de huisarts dus, dit is meer dan een simpele verstopping.Precies!
TO gebruikt al laxeermiddelen op recept via de huisarts.
Als dat niet afdoende werkt, moet je terug naar de huisarts, want dan doen huis- tuin en keukenmiddeltjes het ook niet, evenals lactulose.
Terug naar de huisarts dus, dit is meer dan een simpele verstopping.Precies!
woensdag 9 november 2016 om 19:17
quote:marjolein853 schreef op 09 november 2016 @ 18:11:
Microlax. Werkt voor mij prima. En ja, ik heb problemen met mijn darmen .. (MS)
Van Microlax zijn er ook andere producten.Daar wordt je darm juist lui van. Als je heel erg vestopt zit kan dit oplichten maar met de klachten van TO zou ik dit niet adviseren.
Microlax. Werkt voor mij prima. En ja, ik heb problemen met mijn darmen .. (MS)
Van Microlax zijn er ook andere producten.Daar wordt je darm juist lui van. Als je heel erg vestopt zit kan dit oplichten maar met de klachten van TO zou ik dit niet adviseren.
woensdag 9 november 2016 om 19:22
woensdag 9 november 2016 om 19:28
Microlax is alleen maar om de ontlasting wat op te lossen zodat het los komt als het heel erg vast zit. Het werkt in principe alleen in het laatste deel van je darm en kan op zich niet veel kwaad.
Verder moet TO gewoon terug naar de ha als de voorgeschreven middelen niet werken. Macrogol, het werkzame in forlax, moet misschien wel gewoon verhoogt. Zoon kreeg als kleine al 3 volwassen movicolon (zelfde als forlax) per dag. Kan dus best zijn dat bij jou 2 niet genoeg is.
En wel iedere dag gewoon doen dus hé. En een afspraak maken als je het wel helemaal goed doet.
Verder moet TO gewoon terug naar de ha als de voorgeschreven middelen niet werken. Macrogol, het werkzame in forlax, moet misschien wel gewoon verhoogt. Zoon kreeg als kleine al 3 volwassen movicolon (zelfde als forlax) per dag. Kan dus best zijn dat bij jou 2 niet genoeg is.
En wel iedere dag gewoon doen dus hé. En een afspraak maken als je het wel helemaal goed doet.