Dagelijks drinken,
dinsdag 13 november 2012 om 18:18
Ik heb de afgelopen 2 weken elke dag best veel (fles wijn per dag) gedronken. Gisteren heb ik niet gedronken. Had opeens moeite met in slaap vallen. Vanmorgen schrok ik toen ik in de spiegel keek. Ik heb opeens wallen en donkere kringen, meer puisten.
Is dit een gevolg van het dagelijks drinken? Ik ben sinds gisteren gestopt, hoelang voor ik er weer normaal uitzie?
Is dit een gevolg van het dagelijks drinken? Ik ben sinds gisteren gestopt, hoelang voor ik er weer normaal uitzie?

dinsdag 13 november 2012 om 18:38
Je huid doet er een maand over om zich te vernieuwen. Dus ben je met je puistjes nog een maandje zoet vermoed ik.
Maar jeetje, een fles per dag? Dat gebeurt mij maar eens in het jaar dat ik zelf een fles - en vaak toch ook nog wel gedeelt - opdrink.
Als je nu slecht slaapt, zou ik veel water drinken en voordat je gaat slapen een kruidenthee die goed is voor de nachtrust. Eventueel een douche nemen van tevoren. Dit is niet goed hoor, maar dat had je zelf ook wel in de gaten vermoed ik. Waarom zoveel drinken?
Maar jeetje, een fles per dag? Dat gebeurt mij maar eens in het jaar dat ik zelf een fles - en vaak toch ook nog wel gedeelt - opdrink.
Als je nu slecht slaapt, zou ik veel water drinken en voordat je gaat slapen een kruidenthee die goed is voor de nachtrust. Eventueel een douche nemen van tevoren. Dit is niet goed hoor, maar dat had je zelf ook wel in de gaten vermoed ik. Waarom zoveel drinken?
dinsdag 13 november 2012 om 18:49
Morgen gaat het al weer een stuk beter. Puistjes & wallen zijn met een paar dagen wel weg. 2 weken aan een stuk veel drinken is niet zo heel gezond, maar in het grote geheel kan het ook weer niet zo heel veel kwaad. Je lichaam is het een beetje gewend, maar met een paar dagen snapt het wel weer dat het ook zonder drank kan. De wallen e.d. komen overigens niet eens zo zeer direct door de alcohol, maar doordat je slecht slaapt met alcohol. Je slaap wel, maar je lichaam rust minder. Combineer dat bovendien met slecht eten en je ziet er gruwelijk uit....... maar gewoon een paar daagjes nuchter, vroeg naar bed en goed eten en je ziet er weer als vanouds uit.
En ja, daar heb ik dus ervaring mee.
En ja, daar heb ik dus ervaring mee.

dinsdag 13 november 2012 om 18:53
Misschien beter om de reden te vinden waarom je een fles per dag drinkt/dronk? Als je daar achter bent ben je misschien ook van je slaapproblemen af en om af te kicken van de drank veel sporten daarna heb je ook zin om lekker te eten en water te drinken en wordt je vanzelf gezond moe zodat je beter slaapt.
dinsdag 13 november 2012 om 18:53
quote:elninjoo schreef op 13 november 2012 @ 18:31:
Tijdens het vele drinken had je nergens last van? Dan gewoon lekker blijven drinken!
Ik ben ook 'n gelegenheidsdrinker, dus soms 'n paar dagen achter elkaar veel en dan weer 'n paar dagen niet of nauwelijks, maar ik merk nooit verschil.Nou, twee weken lang een fles per dag... dat is toch wel een hele heftige gelegenheidsdrinker
Tijdens het vele drinken had je nergens last van? Dan gewoon lekker blijven drinken!
Ik ben ook 'n gelegenheidsdrinker, dus soms 'n paar dagen achter elkaar veel en dan weer 'n paar dagen niet of nauwelijks, maar ik merk nooit verschil.Nou, twee weken lang een fles per dag... dat is toch wel een hele heftige gelegenheidsdrinker
dinsdag 13 november 2012 om 19:09