De pil vergeten, al een week doorbraakbloeding/spotting
vrijdag 17 januari 2014 om 12:37
Ik ben de pil 1 dag vergeten in de vijfde week, vijfde week omdat ik de pil bleef doorslikken deze maand. Toen ik de volgende dag (pil moment) erachter kwam heb ik 2 pillen tegelijk genomen en vervolgens weer normaal ingenomen. Nu heb ik al een week doorbraakbloeding/spotting. Het is echt heel weinig, maar dus al een week. De dag dat ik de pil vergeten was heb ik nog wel seks gehad met mijn vriend. Mijn vragen: was dat seks wel veilig? Geen kans op zwangerschap? En de volgende vraag is: wanneer stopt de spotting? Het duurt dus al een week. Wat kan en moet ik doen?
vrijdag 17 januari 2014 om 13:12
Bel de huisarts, ik denk dat de assistente je zelfs wel wat kan vertellen aan de telefoon.
Ik vergat trouwens ook best vaak de pil en nam er 2 tegelijk en ben in die tijd nooit zwanger geraakt. Dat is natuurlijk absoluut geen garantie, maar voor mij de reden om toch maar op een andere anticonceptie over te stappen.
Ik vergat trouwens ook best vaak de pil en nam er 2 tegelijk en ben in die tijd nooit zwanger geraakt. Dat is natuurlijk absoluut geen garantie, maar voor mij de reden om toch maar op een andere anticonceptie over te stappen.
vrijdag 17 januari 2014 om 13:22
Ik heb geen idee, wat je kunt en moet doen.
Ik zou waarschijnlijk een stopweek inlassen. Dat wordt ook meestal aanbevolen in de BIJSLUITER bij het vergeten in de laatste weken.
Maar afhankelijk van de pil. bouwt de veiligheid zich gedurende de tijd op dat jij de pil slikt. In de eerste weken je pil vergeten is daardoor veel risicovoller dan in de latere weken.
Ik zou waarschijnlijk een stopweek inlassen. Dat wordt ook meestal aanbevolen in de BIJSLUITER bij het vergeten in de laatste weken.
Maar afhankelijk van de pil. bouwt de veiligheid zich gedurende de tijd op dat jij de pil slikt. In de eerste weken je pil vergeten is daardoor veel risicovoller dan in de latere weken.
vrijdag 17 januari 2014 om 13:31
vrijdag 17 januari 2014 om 13:41
Is het langer dan een week geleden dat je die pil vergeten bent (denk het wel gezien je OP) en daarna heb je hem geslikt volgens schema? Dan zou ik nu een stopweek houden en daarna weer verder gaan met de pil. Dan heb je wel een onttrekkingsbloeding, maar ben je daarna weer van je spotting af.
Ga je door met slikken, dan heb je kans dat die doorbraakbloedingen veel langer gaan duren.
Ga je door met slikken, dan heb je kans dat die doorbraakbloedingen veel langer gaan duren.
vrijdag 17 januari 2014 om 14:28
Die tussenbloeding/spotting is normaal. Het verbaast me dat je niet ongesteld bent geworden eigenlijk. Als je de pil door slikt en je er één vergeet heb je snel tussenbloeding.
De kans op zwnagerschap lijkt mij minimaal.ik zou nu wel een stopweek inlassen en over 7 dagen weer beginnen met een nieuwe strip.
De kans op zwnagerschap lijkt mij minimaal.ik zou nu wel een stopweek inlassen en over 7 dagen weer beginnen met een nieuwe strip.
vrijdag 17 januari 2014 om 14:39
zondag 19 januari 2014 om 12:59
De anticonceptiepil werkt door de ovulatie te blokkeren, en daarnaast de baarmoeder minder geschikt te maken voor de acceptatie van een embryo als er toch een bevruchting zou plaatsvinden. Bovendien maakt de pil het slijm van de cervix dikker, waardoor het sperma moeilijker bij de eicel kan komen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
maandag 20 januari 2014 om 10:34
update voor forumlezers: ik ben nu drie dagen gestopt met de pil. doorbraakbloeding/spotting is bijna gestopt, ik heb nog wel buikpijn. Ik ben dus niet ongesteld geworden. Want ik had (klein beetje, druppels) spotting, die is nu gestopt. Mijn hormoonhuishouding zal wel in de war zijn, maar ik haal straks voor mijn eigen geruststelling wel even een zwangerschapstest.