Gezondheid alle pijlers

De zoveelste vraag over de Pil

18-03-2010 15:49 11 berichten
Het is wel duidelijk dat ik echt 100 jaar geleden aan de pil was (heel knap, toen was deze nog niet uitgevonden), ik weet helemaal niet meer hoe het ook alweer was.

Eerste strip gehad, maandag was de laatste pil en zit dus nu in de stopweek. Maar wanneer begint het vloeien, of heb je niet altijd een ontrekkingsbloeding in de stopweek? Ik heb geen enkel voorteken, maar dat is dan ook misschien heel anders met de pil.

De bijsluiter maakt me niet veel wijzer, ik voel me net een puber. Hoe zat dit ook alweer?
ps: ik heb de 3-fasenpil (trigynon).
Alle reacties Link kopieren
Ik vloeide altijd in de stopweek, maar niet meteen op dag 1 zeg maar. *denk* ik had altijd op zaterdag m'n laatste pil en op woensdag of donderdag begon het vloeien dan. Terwijl ik weer aan de nieuwe strip begonnen was vloeide ik dan nog een paar dagen.

Oh ja, ik had ook een 3-fasen pil maar weet niet meer welke.
Iets anders
Goh even graven in mijn geheugen.....

Donderdag laatste pil, maandagochtend ongesteld en dan vrijdag weer beginnen met nieuw strook. Was ik op donderdag/vrijdag er vanaf, vond ik ideaal zo voor het weekend.....

Daarna overgegaan op Mirena, DRAMA!! Ga na mijn zwangerschap dan ook weer fijn aan de pil!
Ik had een 1-fase pil, nam dan op woensdag de laatste in en vloeide op zondag. Dus ik denk dat je nog wel aan de beurt komt.

Dus dat het een paar dagen duurt klopt dus, ik zal de sjaak zijn dit weekend dan?

Kan je de stopweek dan niet inkorten voor een keertje? Dan heb ik voortaan een ander schema en valt het niet meer in het weekend.
Je kunt hem niet verkorten zonder dat de werking verminderd, wel kun je hem verlengen. Bij een 3-fase pil moet je dan de middelste fase verlengen.
Krijg je er tegenwoordig geen gebruiksaanwijzing meer bij?

Ik ben ook al heel lang niet meer aan de pil, maar kreeg altijd een boekje bij waar ik alles in kon vinden. Ook verlengen/doorschuiven menstruatie.
quote:Katherina schreef op 18 maart 2010 @ 16:23:

Je kunt hem niet verkorten zonder dat de werking verminderd, wel kun je hem verlengen. Bij een 3-fase pil moet je dan de middelste fase verlengen.

Dit geldt voor de tijd dat je de pil slikt, voor de stopweek geldt het omgekeerde: langer maken kan niet zonder dat je je bescherming tegen zwangerschap vermindert, korter maken kan wél. Dus de stopweek mag niet langer zijn dan zeven dagen, maar wel korter. Ik stop vaak een dag of vier á vijf: net lang genoeg om de doorbraakbloeding even daadwerkelijk door te laten breken. Maar ik ben er altijd zo ziek van, dat ik het geen zeven dagen volhoud. En dat hoeft dus ook niet. Alleen wanneer je de drie-fasenpil slikt is doorslikken moeilijker en zul je waarschijnlijk van plan zijn om na elke strip een stopweek te houden, en dan is steeds precies een week stoppen wel makkelijk voor je eigen regelmaat. Dan hoef je er niet steeds bij na te denken wanneer je ook alweer gestopt bent, bijvoorbeeld. Maar een keer de stopweek verkorten om je cyclus te verleggen, kan dus prima.

Oh, en ik dacht dat je bij de drie-fasenpil de het laatste (dus derde) deel van je strip door moet slikken wanneer je geen stopweek wilt houden, maar dat roep ik zo even uit m'n hoofd, dus kan ik verkeerd hebben.
Oh, doorslikken van trigynon kan blijkbaar tegenwoordig ook gewoon:quote:Wilt u uw menstruatie uitstellen? Neem dan na de laatste pil van de strip zonder pauzeweek de eerste pil van de volgende strip en ga dan door met deze strip zolang u de menstruatie wilt uitstellen. U hoeft in tegenstelling tot wat vroeger is geadviseerd niet de laatste tien gele tabletten daarvoor te gebruiken. U kunt gewoon beginnen met de eerste tablet.Bron: www.efarma.nl, productinfo over Trigynon
hey, handig om te weten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven