Gezondheid alle pijlers

Derealisatie/licht in hoofd

14-08-2013 19:10 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Voor deze vraag heb ik een account aangemaakt en ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen geruststellen en tips hebben! Ongeveer tien maanden geleden werd ik licht in mijn hoofd, een soort derealisatie. Had ik nog nooit gehad en ik vond het eng. Hierna volgde een zeer nare periode met paniekaanvallen, angst en onrust.

Waarschijnlijk komt dit voort uit een jarenlange overprikkeling door o.a. werk, te veel stappen, verhuizen, noem maar op. Ik heb me een tijd lang wat beter gevoeld, maar dat lichte gevoel is altijd gebleven! Alsof alles wat ik zie, 'nep' is. Ik hoopte dat dit vanzelf naar de achtergrond zou verdwijnen, maar dat is vooralsnog niet gebeurd. Het is niks lichamelijks, want ik ben ervoor al naar de HA geweest en heb bloed laten prikken. Hij zegt stress.

De oorzaak lijkt mij dus duidelijk, maar het duurt nu al zooo lang en ik ben er de hele tijd mee bezig! Ik ben ook bang voor het gevoel, dus ook dat helpt niet mee. Het is een ontzettend vervelend gevoel en ik hoop dat het vanzelf bijtrekt. Ik ga daar wel vanuit.

Toch mijn vraag: heeft hier iemand ervaringen hiermee en hoe ging het weg? Ik doe al aan hardlopen. Alvast bedankt!
Heb je al aan een psycholoog gedacht?
Hee, dat gevoel van derealisatie is heel naar! voel je je vervreemd tov je omgeving of ook tov jezelf?

ik ken mensen die dit chronisch hebben ( wil je niet bang maken).

Zoals ik het begrijp schakelt je lichaam ahw uit wanneer er teveel prikkels zijn. Heeft ook iets te maken met hoe je omgaat met gevoelens, dus ik denk dat therapie je zou kunnen helpen!

sterkte!
Bedankt voor jullie reacties! Ja, ik heb een psycholoog. Zij zegt idd, zoals Lika al zegt, dat het een soort beschermlaag is als het je lichaam allemaal te veel wordt!

Maar omdat het nu al zo lang duurt, ben ik wel benieuwd hoe het bij anderen is gegaan!
Overigens Lika, nee vervreemd is niet het goede woord. Alles voelt aan als nep, alsof ik het niet echt meemaak, dat is de hoofdklacht
Het gevoel dat alles onwerkelijk is ja.

Heb het nog steeds wel maar het is bij mij grotendeels weggegaan doordat ik b12 tekort had en dit ben gaan inspuiten.

Neem aan dat je dat al hebt laten nakijken.

Op het moment dat je je zo voelt is er weinig aan te doen. Rust nemen en regelmatig sporten (doorbloeding) denk dat dat het goed doet.

Anders toch terug of doorverwijzen als je het niet vertrouwd. En wat minder mee bezig zijn, misschien ben je daardoor nog wel te gestrest.
Ja, het is idd ook het 'ermee bezig zijn'. Het zou kunnen dat dat het gevoel versterkt. Overigens doe ik wel gewoon alles, zoals sporten en werken. Ik voel me er echter niet normaal bij...:(
Volgens mij ben je niet goed geaard.

Dat wil zeggen dat je aura te hoog zit.

Heb je nog meer klachten?

Heb je goed controle over je lichaam?

Moet je soms kijken waar je je voeten neerzet.

Loop je makkelijk ergens tegenaan.

Ben je snel moe?

Slechte concentratie en geheugen.

snel bezorgd of paniekerig?
odi et amo
Ik herken het van vlak voor mijn burnout achtige klachten. Heel eng. Achteraf had ik geen burnout, maar heb een chronische aandoening wat met ernstige vermoeidheid gepaard kan gaan. Bij mij was het dus puur door uitputting.
Ik had het de dag na mijn bevalling. Heel raar, net of ik door de ogen van iemand anders naar mezelf keek. Of de wereld niet 'echt' was zeg maar. Volgens mij kwam het door slaapgbrek, de emotionele schok en bloedverlies (had een lange en niet zo vlotte bevalling). Heeft verder niets met jouw situatie te maken, sorry, maar bij mij was het echt een kwestie van lichamelijke uitputting; het ging snel weer weg. Vond het wel eng trouwens.
Bedankt voor de reacties! @Lamaatje: ja ik zit momenteel helemaal niet lekker in mijn vel. Het lijkt wel alsof dat komt door die lichtheid, omdat ik niet echt het gevoel heb ergens van te kunnen genieten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven