Dienstdoende arts heeft Mexicaanse griep

vrijdag 30 oktober 2009 om 08:53
Een vriend van me gaat gisteren naar de huisarts voor een kwaaltje en tijdens zijn praatje zit de huisarts te hoesten en te snotteren. Mijn vriend vraagt of het wel goed met hem gaat waarop de huisarts zegt dat hij Mexicaanse griep heeft. Vraagt mijn vriend of het dan niet verstandiger is om naar huis te gaan. Zegt de huisarts dat dat niet kan omdat er geen vervanging voor hem te vinden is...
Wat vinden jullie hiervan?
Wat vinden jullie hiervan?
vrijdag 30 oktober 2009 om 08:56
Ha dat is lekker slim van die arts. Die zou gezondheid moeten propageren en maakt er zijn werk van mensen zo goed mogelijk gezond te houden, en dan gaat ie, als arts notabene, mensen ontvangen die mogelijk ziek zijn en dus heel goed al een slechte weerstand kunnen hebben? Die dude is niet goed snugger.

vrijdag 30 oktober 2009 om 09:03
vrijdag 30 oktober 2009 om 09:06
Er moet altijd een achterwacht zijn en artsen ruilen ok vaak diensten. Dit is een te ver doorgeschoten dienstbesef.
Maar misschien 1 meevaller: artsen stellen bij zichzelf vaak de verkeerde diagnose ze denken vaak dat wanneer ze ziek zijn dat ze ergens de ergste variant van hebben met name de mannelijke artsen.
Maar misschien 1 meevaller: artsen stellen bij zichzelf vaak de verkeerde diagnose ze denken vaak dat wanneer ze ziek zijn dat ze ergens de ergste variant van hebben met name de mannelijke artsen.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
vrijdag 30 oktober 2009 om 09:06

vrijdag 30 oktober 2009 om 09:09

vrijdag 30 oktober 2009 om 09:38
Ik ga er maar vanuit dat die arts aan de Tamiflu zit en niet meer besmettelijk is, anders is het idd een heel raar verhaal. Bij ons in het ziekenhuis adviseren we personeel met direct patiënten contact om thuis te blijven in het geval van (mogelijk) mex griep. Er worden dan maatregelen getroffen (testen en behandelen met Tamiflu indien nodig).