Gezondheid alle pijlers

Dienstdoende arts heeft Mexicaanse griep

30-10-2009 08:53 44 berichten
Een vriend van me gaat gisteren naar de huisarts voor een kwaaltje en tijdens zijn praatje zit de huisarts te hoesten en te snotteren. Mijn vriend vraagt of het wel goed met hem gaat waarop de huisarts zegt dat hij Mexicaanse griep heeft. Vraagt mijn vriend of het dan niet verstandiger is om naar huis te gaan. Zegt de huisarts dat dat niet kan omdat er geen vervanging voor hem te vinden is...

Wat vinden jullie hiervan?
Bijzonder...
Alle reacties Link kopieren
Ik zal je een geheimpje vertellen:

De huisarts is ook een mens.
...dus geen adroyde die immum is voor ziektes.
Ha dat is lekker slim van die arts. Die zou gezondheid moeten propageren en maakt er zijn werk van mensen zo goed mogelijk gezond te houden, en dan gaat ie, als arts notabene, mensen ontvangen die mogelijk ziek zijn en dus heel goed al een slechte weerstand kunnen hebben? Die dude is niet goed snugger.
quote:Lesbellesdesfleurs schreef op 30 oktober 2009 @ 08:55:

...dus geen adroyde die immum is voor ziektes.immuun
Serieus??

En dat terwijl overal wordt afgeraden om naar de huisarts te gaan als je denkt de griep te hebben.

Dat kan toch niet?
Zo zo.
Sjonge mss maakte de beste man wel een grap.
Ik zou hem aangeven bij de tuchtcommissie. Stel dat iemand met 'n long/hartaandoening op spreekuur komt en die kerel besmet hem! Zo'n arts moet gewoon z'n plicht kennen en thuis blijven. Klanten gaan maar 'n dorp verderop naar de dokter als ze geen weekje kunnen wachten.
Dat kan toch niet? Geen vervanger kunnen vinden. Straks zijn er door zijn schuld zoveel mensen ziet dat hij het niet meer aankan. Alleen omdat hij niet uit wil zieken.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Er moet altijd een achterwacht zijn en artsen ruilen ok vaak diensten. Dit is een te ver doorgeschoten dienstbesef.

Maar misschien 1 meevaller: artsen stellen bij zichzelf vaak de verkeerde diagnose ze denken vaak dat wanneer ze ziek zijn dat ze ergens de ergste variant van hebben met name de mannelijke artsen.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
quote:Lesbellesdesfleurs schreef op 30 oktober 2009 @ 08:55:

Ik zal je een geheimpje vertellen:

De huisarts is ook een mens.Ik vind het niet menselijk dat je als arts met een gevaarlijke griep mensen met kwalen behandeld.
Was het geen grap?
Ik vind dat een arts niet mag werken als hij een besmettelijke ziekte onder de leden heeft, die voor sommige patiënten best weleens gevaarlijk kan zijn.

Ik werk zelf in de zorg. Als je bij ons de mexicaanse griep hebt, mag je niet komen werken ivm besmettingsgevaar voor de patiënten en collega's.
quote:Ring1981 schreef op 30 oktober 2009 @ 09:07:

Was het geen grap?Zou dan wel een smakeloze grap zijn. Mexicaanse griep ligt bij heel veel mensen erg gevoelig.
Die man moet gewoon thuisblijven en als het een grap is dan zou ik het niet waarderen. Zeker niet als het hier om welke arts dan ook gaat.
Lijkt mij ook Ring.
Zelfs al is het 'n normale verkoudheid, een arts moet niet met 'n snotterkop patienten behandelen.
Nee, dit is serieus waar en echt geen grap.

Ik heb ook eerst drie keer gevraagd of dit wel echt was maar het was serieus. Die vriend van me had geen aanleiding om te denken dat de arts een grapje maakt en het zou inderdaad dan een smakeloze grap zijn.
Aangeven dan. Voorkomen dat er straks meer mexicaanse griep patienten zijn. Die man is echt fout bezig.
Ik ga er maar vanuit dat die arts aan de Tamiflu zit en niet meer besmettelijk is, anders is het idd een heel raar verhaal. Bij ons in het ziekenhuis adviseren we personeel met direct patiënten contact om thuis te blijven in het geval van (mogelijk) mex griep. Er worden dan maatregelen getroffen (testen en behandelen met Tamiflu indien nodig).
Hoesten en snotteren zijn toch niet de symptomen van de MG. Dan heb je echt koorts en ben je echt ziek. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een arts met MG gaat werken. Wel als ie verkouden is en kennelijk dus niet ziek genoeg is om thuis te blijven.
Dahlia, je zult verstelt staan hoeveel artsen ziek (en echt behoorlijk ziek) doorwerken. Het heeft vaak zulke consequenties als ze zich ziek melden. Ze hebben toegang tot medicatie die klachten kunnen onderdrukken en aan het werk maar.
Belachelijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven