Dikke buik na zwangerschap
woensdag 4 september 2013 om 16:12
Ik ben in 7 maanden tijd twee keer bevallen met 23 en 24 weken. De eerste keer had ik wel een duidelijk zwangere buik, maar de laatste keer had ik voor mijn gevoel al echt een enorme buik. Ik ben 13 juni bevallen, en mijn buik is gewoon nog hetzelfde als met 5 maanden de eerste keer. Als je me ziet lopen lijk ik ook echt nog zwanger. Het is geen slappe buik, en geen vet, het is echt de bovenkant en het is keihard. Nu ben ik toch wel benieuwd of dit normaal is, ik vind het zo gek ik zie mensen die de 9 maanden hebben gehaald hebben zelfs niet met zo'n dikke buik na 2 en halve maand.
Ik ben twee keer in korte tijd 5 maanden zwanger geweest dus ik begrijp dat mijn buik niet meer hetzelfde is als voor de zwangerschappen. Maar ik begin mij echt af te vragen of dit wel normaal is. Ik heb verder geen klachten alleen als ik iets drink of eet ligt het wel heel zwaar op mijn mag na een paar slokken, en dat is iets nieuws.
Volgende maand moet ik weer naar de gynaecoloog en dan vraag ik het natuurlijk even, maar ben toch benieuwd of ik misschien overdrijf en het gewoon normaal is. Dus bij deze heeft iemand ervaring met nog heel lang een zwangere buik hebben na de bevalling?
Ik ben twee keer in korte tijd 5 maanden zwanger geweest dus ik begrijp dat mijn buik niet meer hetzelfde is als voor de zwangerschappen. Maar ik begin mij echt af te vragen of dit wel normaal is. Ik heb verder geen klachten alleen als ik iets drink of eet ligt het wel heel zwaar op mijn mag na een paar slokken, en dat is iets nieuws.
Volgende maand moet ik weer naar de gynaecoloog en dan vraag ik het natuurlijk even, maar ben toch benieuwd of ik misschien overdrijf en het gewoon normaal is. Dus bij deze heeft iemand ervaring met nog heel lang een zwangere buik hebben na de bevalling?

woensdag 4 september 2013 om 17:46
Jeetje wat een heftige periode zitten jullie in. Ik zou even de huisarts bellen ook ivm de maagklacht. Verder kan ik er niks over zeggen mijn buik was direct weg na de bevalling maar ken ook vrouwen bij wie je het nog een langere tijd ziet dus weet niet wat "normaal" is? Bij mij zit er nog wat op de heupen maar dat is echt wat vet.
woensdag 4 september 2013 om 18:57
kleineballerina: Ze zijn helaas overleden.
Een paar dagen na de bevalling is de huisarts langs geweest en die heeft gevoeld en zei dat mijn baarmoeder goed aan het krimpen was. We hebben meteen weer groen licht gekregen van het ziekenhuis om weer zwanger te raken, anders hadden we het natuurlijk niet gedaan. En buikspieroefeningen deed ik helemaal niet omdat ik las dat het niet goed is zo snel na de bevalling.
Maar ik ga dan toch maar even de huisarts assistente bellen morgen, bedankt voor de reacties.
Een paar dagen na de bevalling is de huisarts langs geweest en die heeft gevoeld en zei dat mijn baarmoeder goed aan het krimpen was. We hebben meteen weer groen licht gekregen van het ziekenhuis om weer zwanger te raken, anders hadden we het natuurlijk niet gedaan. En buikspieroefeningen deed ik helemaal niet omdat ik las dat het niet goed is zo snel na de bevalling.
Maar ik ga dan toch maar even de huisarts assistente bellen morgen, bedankt voor de reacties.
woensdag 4 september 2013 om 19:03
woensdag 4 september 2013 om 22:48

woensdag 4 september 2013 om 23:06