Gezondheid alle pijlers

Dilemma mbt overgangsconsulente.

07-01-2021 08:21 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal. Ik heb een dilemma. Vanwege overgangsklachten ben ik gister voor het eerst bij een overgangsconsulente geweest. Deze consulente huurt een kantoorkamer binnen een bedrijvengebouw. Toen ik binnenkwam, keurig met mondkapje, viel me op dat de receptioniste geen mondkapje droeg. Ze belde de consulente die me op kwam halen. Ook zij droeg geen mondkapje en wilde me zelfs een hand geven.

Toen we in haar kantoortje kwamen maakte ik de opmerking dat ik verbaast was dat zowel de receptioniste als zij geen mondkapje droeg. Toen stak zij een verhaal af dat ze dat weigert te doen ook in supermarkten. Ze is van mening dat het toch niet helpt bla bla bla. Ik gaf aan dat dat de discussie niet is maar dat het verplicht is. Regels zijn regels tenslotte. Toen krabbelde ze terug en zei dat ze het ook benauwd kreeg van het dragen van een mondkapje. Dus ik vroeg of ze vrijstelling had. Ja, zei ze maar dat was duidelijk een leugen. Ook had ze verder niets aan ontsmettingsmiddel staan en heeft ze niet 1 keer haar handen ontsmet.

En eigenlijk voelde ik me toen al niet prettig meer. Daarna nog wel een goed gesprek gehad en heeft ze zaken over de overgang uitgelegd die bij mij wel goed overkwamen. Op het einde gaf ze aan dat ik meer glycine in moest nemen om beter te kunnen slapen. Die kon ik bij haar kopen voor 45 euro per pot. Niet gedaan want die tijd dat ik zomaar iets slik, letterlijk en figuurlijk, ligt al lang achter me. :-D Na wat onderzoek gedaan te hebben blijkt dat niet bewezen is dat die supplementen goed werken. De keuringsdienst van waren heeft er zelfs een aflevering over gemaakt. Daaruit blijkt dat je net zo goed een stevige kop runder, varkens of kippenbouillon kunt drinken om glycine binnen te krijgen. Hoe goed haar verhaal ook was over de overgang toch heb ik er een vervelend gevoel overgehouden. Wat vinden jullie?
missmarple wijzigde dit bericht op 07-01-2021 08:29
2.70% gewijzigd
"The secret of getting ahead is getting started."
- Agatha Christie
Had ze zelf bedacht dat ze overgangsconsulente is?

Of wel aangesloten bij Care for women?

Indien aangesloten zou ik daar een melding doen.
Indien niet aangesloten zou https://careforwomen.nl/ dan nog een optie voor je kunnen zijn
Alle reacties Link kopieren
Het is geen beschermd beroep.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
07-01-2021 10:14
.
Indien niet aangesloten zou https://careforwomen.nl/ dan nog een optie voor je kunnen zijn
Met eigen lijn aan aan zelfzorgmiddelen, dit is nou niet echt een onafhankelijke branche organisatie. Er staat niet eens op de website dat zij de RIVM richtlijnen volgen. De opleiding die deze organisatie is door geen enkele instelling geaccrediteerd. Het gaat om 5 lesdagen waar even bijna 2700 euries voor mag neer tellen, maar dan mag je er wel bij horen. Wat een wassen neus.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
07-01-2021 10:21
Het gaat om 5 lesdagen waar even bijna 2700 euries voor mag neer tellen, maar dan mag je er wel bij horen. Wat een wassen neus.

Een consult kost €76


de zorgverleners hebben een opleiding van Crbko. Lijkt mij oké. Maar misschien weet jij meer?
anoniem_400810 wijzigde dit bericht op 07-01-2021 10:42
17.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh god, bestaan die ook al. Echt oplichterij eerste klasse. Niets kopen dus. Je kunt iets uitproberen met voeding maar die tips kun je overal googelen en werkt dat ook niet kun je naar de huisarts en vragen om hormonen. Dat was uiteindelijk het enige wat mij compleet verloste van de klachten. De Ymea rotzooi of hoe dat dan ook heet werkt ook voor geen meter als je echt klachten hebt.

Ik had 'mezelf' weer terug twee weken nadat ik startte met de hormonen. Daarvoor was ik op het laatst een compleet wrak/hoopje blubberende jankende en hysterische ellende met kwaaltjes, niet meer kunnen slapen want continu doorweekt van het zweet etc. etc.
Alle reacties Link kopieren
Ineens weet je het... je wordt overgangs consulente! Ik reken niet veel. Geef wat voedingstips die ik van google schraap en verwijs serieuse klachten door naar de huisarts. Kost weineg...... hellept geen reet. Nou ja, het helpt mij dan als consulent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet meer heen gaan, ik heb niks met weigeraars.

Je kunt ook gewoon naar een overgangsconsulente in het ziekenhuis he? Met een verwijzing van je huisarts.
Alle reacties Link kopieren
O wat erg dat dit niet beschermd wordt en je voelt al rot....ga idd terug naar je huisarts en voor wat het waard is..delen is Helen ik heb wat afgeklopt met mn vriendin toen ik er zwaar in zit ( en zij tegen mij 2 jaar eerder) dus zoek een lotgenoot en verder de klassieke tips, goed voor jezelf zorgen, gezond eten, kijk naar je belastbaarheid werk en thuis, wees heel Lief voor jezelf!!!!
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
07-01-2021 10:42
Ineens weet je het... je wordt overgangs consulente! Ik reken niet veel. Geef wat voedingstips die ik van google schraap en verwijs serieuse klachten door naar de huisarts. Kost weineg...... hellept geen reet. Nou ja, het helpt mij dan als consulent.
Die consulent bij mij nam mijn bloeddruk (kan ik zelf ook), zei niets wat ik niet al wist en verwees me naar de huisarts. Kostte idd meer dan 70 euro (niet via Careforwoman dacht ik).
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
07-01-2021 08:52
De overgang is nog voor een groot deel onbekend terrein. De nare gedachtes herken ik inderdaad. Ik denk dat niemand weet wat daartegen werkt, de huisarts niet, maar de overgangsconsulente ook niet. Als je er nog steeds zoveel last van hebt, zou ik denken dat de hormonen niet goed werken. Heb je dit al met de huisarts besproken? Kun je doorverwezen worden? Als ik google vind ik wel ziekenhuizen die een menopauze polikliniek hebben. Misschien kunnen ze je daar verder helpen.
Dank je wel voor de tip! Er zit onderdaad een menopauze poli bij mij in de buurt. Ook heb ik een consult aangevraagd bij een andere overgangsconsulente zodat ik kan vergelijken.
"The secret of getting ahead is getting started."
- Agatha Christie
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
07-01-2021 10:36
Oh god, bestaan die ook al. Echt oplichterij eerste klasse. Niets kopen dus. Je kunt iets uitproberen met voeding maar die tips kun je overal googelen en werkt dat ook niet kun je naar de huisarts en vragen om hormonen. Dat was uiteindelijk het enige wat mij compleet verloste van de klachten. De Ymea rotzooi of hoe dat dan ook heet werkt ook voor geen meter als je echt klachten hebt.

Ik had 'mezelf' weer terug twee weken nadat ik startte met de hormonen. Daarvoor was ik op het laatst een compleet wrak/hoopje blubberende jankende en hysterische ellende met kwaaltjes, niet meer kunnen slapen want continu doorweekt van het zweet etc. etc.
Ik heb haar van deze site https://www.overgangsconsulente.com/ En verder is ze BIG geregistreerd, aangesloten bij de VVOC, VNVN en de MBOG. Dus het is echt niet zo dat ze een oplichtster is. Ze heeft ook een professionele website. Dus ze is echt geen oplichtster volgens mij. Maar ik had/heb geen goed gevoel over haar dus dat is voldoende om ermee te stoppen. :)
"The secret of getting ahead is getting started."
- Agatha Christie
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
07-01-2021 10:57
Ik zou er niet meer heen gaan, ik heb niks met weigeraars.

Je kunt ook gewoon naar een overgangsconsulente in het ziekenhuis he? Met een verwijzing van je huisarts.
Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt in het ziekenhuis. Dank je wel voor het meedenken. :rose:
"The secret of getting ahead is getting started."
- Agatha Christie
Alle reacties Link kopieren
Haha oooh mijn moeder is ook langs zo'n dame geweest. Echt verschrikkelijk! De overgangsklachten waren volgens haar grotendeels te wijten aan stralingen. Ze heeft m'n moeder echt honderden euro's lichter gemaakt aan nutteloze homeopathische troep en supplementen en één of ander magneet armbandje :bonk:

Dit consult werd overigens gewoon vergoed door de zorgverzekering en ze was ook gewoon geregistreerd, bizar! Uiteraard hielp het niks en hebben wij als kinderen haar verboden zich nog langer in de luren te laten leggen door dit soort kwakzalvers (ophouden en naar een gewone dokter of je gaat een verpleegtehuis in :-( ). Echt schandalig!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-01-2021 10:21
Met eigen lijn aan aan zelfzorgmiddelen, dit is nou niet echt een onafhankelijke branche organisatie. Er staat niet eens op de website dat zij de RIVM richtlijnen volgen. De opleiding die deze organisatie is door geen enkele instelling geaccrediteerd. Het gaat om 5 lesdagen waar even bijna 2700 euries voor mag neer tellen, maar dan mag je er wel bij horen. Wat een wassen neus.
Mijn verzekering vergoedt wel de consulten van een overgangsconsulente (ik ben aanvullend verzekerd). Maar dan moet diegene wel aangesloten zijn bij Care for wormen en/of bij VNVN. Dus ik denk dat het niet helemaal een wassen neus is.
"The secret of getting ahead is getting started."
- Agatha Christie
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-01-2021 08:41
als je geen vertrouwen in haar hebt, ga je dus niet door
Geen dilemma hoor
Zo simpel is het eigenlijk :D
"The secret of getting ahead is getting started."
- Agatha Christie
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
07-01-2021 14:04
Haha oooh mijn moeder is ook langs zo'n dame geweest. Echt verschrikkelijk! De overgangsklachten waren volgens haar grotendeels te wijten aan stralingen. Ze heeft m'n moeder echt honderden euro's lichter gemaakt aan nutteloze homeopathische troep en supplementen en één of ander magneet armbandje :bonk:

Dit consult werd overigens gewoon vergoed door de zorgverzekering en ze was ook gewoon geregistreerd, bizar! Uiteraard hielp het niks en hebben wij als kinderen haar verboden zich nog langer in de luren te laten leggen door dit soort kwakzalvers (ophouden en naar een gewone dokter of je gaat een verpleegtehuis in :-( ). Echt schandalig!
Deze consulente is geen homeopaat. Dat heb ik nog expres gevraagd want daar heb ik niks mee. Ze had ook geen vaag verhaal over stralingen :-D. Ze kwam echt wel met een wetenschappelijk verhaal hoe het in z’n werk gaat menstruatie, overgangsklachten e.d.
"The secret of getting ahead is getting started."
- Agatha Christie
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
07-01-2021 09:31
Ik zou er niet meer naar toe gaan omdat ik de indruk krijg dat ze je vooral dure supplementen wil verkopen waarvan niet bewezen is dat het werkt. Daarmee zou ik al geen vertrouwen meer hebben in de rest wat ze doet of zegt.

Ik ben ook een keer bij een overgangsconsulente geweest en hoewel het een aardig type was krijg ik (ook bij degene die ik op Google zag) niet het gevoel dat ze er heel veel verstand van hebben. Het voelt een beetje als mensen die een LOI cursus voedingsconsulent doen en dan denken mensen net zoveel en goed advies te kunnen geven als een echte diëtiste.

Ik zou naar een overgangspoli van het ziekenhuis gaan. Ik ben zelf in het UMC in Utrecht geweest en zit nu in het Erasmus in Rotterdam. Daar wordt je helemaal doorgelicht en kunnen ze je gedegen advies geven. In het Erasmus hebben ze bv ook een medisch psycholoog die je kan helpen, er is een gynaecoloog bij betrokken en ga zo maar door. Bij mij hebben ze bloed geprikt op van alles en nog wat, een botscan gemaakt, inwendige echo en nog meer.

Succes!
En dit is wat een vriendin net ook zei tegen me. Ze zei dat medisch onderlegd personeel als een verpleegkundige niet gelijk bij een eerste consult op de verkooptoer moeten gaan. Dat zegt wat haar betreft al genoeg. Dus na ook jou verhaal gelezen te hebben, ga ik “gewoon” naar het ziekenhuis. :daisy:
"The secret of getting ahead is getting started."
- Agatha Christie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven