Gezondheid alle pijlers

Diverticulitis/Diverticulose

06-10-2010 15:40 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb gisteren in het ziekenhuis te horen gekregen dat ik Diverticulitis/Diverticulose heb, En daar moet ik aan geopereerd worden.

Diverticulitis/Diverticulose houd in dat er uitstulpingen zitten aan de dikke darm ten grote van een druif.

Nu blijkt er 1 van die uitstulpingen ontstoken te zijn en daar moet ik aan geopereerd worden omdat die mij pijnklachten geeft.

Ik ben nu aan het wachten op een oproep van ziekenhuis, En ik hoop dat ik die oproep deze week krijg, Aangezien mijn arts er spoed achter heeft gezet.

Mijn vraag is nu wie heeft deze operatie/aandoening ook eens gehad?

En weet er iemand wat ik van verwachten van de operatie en het herstel?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
hoi strawberry,

ik heb zelf 1 diverticel in mijn dikke darm. Die van mij speelt zo af en toe op, maar lang niet zo erg dat ik er aan geopereerd moet worden. Ik sta onder behandeling van een acupuncturist omdat mijn darmen geprikkelt raken van bepaalde voedingsmiddelen. Die probeer ik dan ook te mijden. Daarnaast wordt ik op de plekje geprikt om de uitstulping kleiner te maken. Helemaal krijg ik m op zo'n manier niet weg, maar het is in ieder geval al beter. Misschien is dit een idee om voor je andere diverticels die niet geopereerd worden hier op deze manier wat aan te doen. Maar wel even overleggen met arts hoor!

Verder succes met je operatie, kan je daar helaas geen tips over geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven