Gezondheid alle pijlers

Dochter (13) pijnlijke, warme, rode opgezette borst....

28-07-2012 10:03 473 berichten
Mijn dochter (13 en volop in de puberteit, nu 3 dgn geleden ongesteld geworden) heeft sinds donderdag een zeer pijnlijke borst.

Hij is inmiddels erg opgezet, warm, rood en zeer pijnlijk.

Gisteren op de terugweg vertelde ze hier last van te hebben sinds een dag.

We waren onderweg vanaf ons vakantie adres (13 uur rijden) en zijn direct bij het eerste tankstation gestopt om even te kijken. Ik ben me een hoedje geschrokken!

Het enige dat ik me toen kon bedenken was koelen...dus hoppa een callipo kopen deze hebben we de gehele reis opnieuw gekocht om 'm te koelen. Ook paracetamol gegeven.

Ik maak haar net wakker, ze heeft zeer slecht geslapen vanwege pijn.

De pijn trekt nu ook naar haar oksel en bij bewegen verergerd dat.

Nu ga ik bellen met de huisartsenpost, want er moet na gekeken worden, maar vroeg me af of iemand dit herkend en wat er toen gedaan is.....

Alvast bedankt voor de reacties!
anoniem_58584 wijzigde dit bericht op 28-07-2012 10:10
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 juli 2012 @ 23:15:

[...]

ook geen helder lichtNee, geen paloma blanca, om met george baker te spreken. En die kan het weten.
ik ben dan wel Sgaap niet, maar ik heb het nummer van mijn HA in mijn mobiel staan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 28 juli 2012 @ 23:15:

[...]

kijk even welke post ik gequote had voordat je me neer wilt halen. Ik wens het zieke kind een goed herstel en pijnvrije verdere vakantie!Fijn maar het kind post hier niet. Je hebt de moeder met pek en veren beschimpt en vervolgens hang je de heilige maria uit. Lukt niet goed. Iedereen die terugleest kan dat zien. Jammer ik had je anders ingeschat
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 28 juli 2012 @ 23:15:

[...]

kijk even welke post ik gequote had voordat je me neer wilt halen. Ik wens het zieke kind een goed herstel en pijnvrije verdere vakantie!Nou, applaus hoor.
quote:rosanna08 schreef op 28 juli 2012 @ 23:17:

ik ben dan wel Sgaap niet, maar ik heb het nummer van mijn HA in mijn mobiel staan Ik niet.
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 juli 2012 @ 23:15:

[...]

ook geen helder lichtIk denk dat ze stiekem een calippo is. Ijskoud, weinig inhoud, en na het eten heb je meteen spijt door die chemische vieze nasmaak. Blijft ook erg lang plakken. Tot wel 8 uur blijkt.
Sgaap ik niet, maar het ging mij om deze regel:quote:Ben ik nu gek of kun je gewoon vanuit waar ook ter wereld de huisartsen post bellen voor advies????????dat is toch echt de huisarts niet of wel? HAP of huisarts is voor mij iets anders namelijk
Caylinn hier.....
quote:rosanna08 schreef op 28 juli 2012 @ 23:17:

ik ben dan wel Sgaap niet, maar ik heb het nummer van mijn HA in mijn mobiel staan Ik niet, wel in mijn vaste telefoon, maar die heb ik op vakantie niet mee.
Caylinn hier.....
Ik kan de huisarts wel bellen, maar dan krijg ik toch echt de assistente aan de lijn.
quote:Soley schreef op 28 juli 2012 @ 23:19:

[...]

Ik denk dat ze stiekem een calippo is. Ijskoud, weinig inhoud, en na het eten heb je meteen spijt door die chemische vieze nasmaak. Blijft ook erg lang plakken. Tot wel 8 uur blijkt. zo dan, vind je deze ook niet een beetje over de lijn?
quote:bijtring schreef op 28 juli 2012 @ 23:15:

Ok alles gelezen, maar er moet me toch 1 vraag van het hart Sgaapie: ga je werkelijk op vakantie met het nummer van de HAP op zak ? Het nummer van mijn huisarts staat niet eens in mijn mobiel, laat staan het nummer van HAP. Die ik hier niet heb trouwens, want klein dorp en huisartsen die om en om avond/nacht/weekenddienst hebben.

verder: Ik ren ook niet snel naar de huisarts met de kinderen. En een ontsteking herken ik wel, die had ik ook eerst zelf behandeld met koelen en ibuprofen aangezien paracetamol niet ontstekingsremmend is.Ik heb het nr van de hap ook in mijn mobiel staan, maar heb het eerste levensjaar van dochter dan ook regelmatig moeten bellen met rare toestanden middenin de nacht. Ik zou in dit geval trouwens hetzelfde gedaan hebben als TO, hooguit vanochtend wat eerder gebeld hebben.
quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 23:12:

[...]

Als er één is die een andere mening heeft, dan kan ik mij voorstellen dat het, vanuit de groep gezien, zo lijkt. Maar voor wat het waard is, maak ik er geen spelletje van. Actie geeft reactie. Van alle kanten. En ik heb net zoveel recht om mijn mening te zeggen, als iemand anders. Dat het geen populaire mening is, daar kan ik niets aan doen. Maar dit is zeker voor mij geen spelletje. Waar het mij om ging en gaat, en wat is onder bedolven ook door mijn eigen toedoen, is de pijn en ongemak van TO´s dochter. Dus met haar heel veel beterschap wensen, stop ik dan toch echt met dit topic.

Waarom, waarom is die kotssmilie toch weggehaald?

Zo jammer, die imbecielen die vrijheid van meningsuiting verwarren met het ongebreideld in het rond roepen van de grootst mogelijke stupiditeiten.
quote:rosanna08 schreef op 28 juli 2012 @ 23:21:

[...]

zo dan, vind je deze ook niet een beetje over de lijn? 't Is niet mijn eerste ervaring met haar meningenspuierij. Dat zal niet helpen aan mijn mening vrees ik.
quote:rosanna08 schreef op 28 juli 2012 @ 23:21:

[...]

zo dan, vind je deze ook niet een beetje over de lijn? En deze is niet erger dan de opmerking van paloma dat TO een ontaarde moeder is die dochter onnodig lang laat lijden? Of de opmerking van Sgaap dat er een knop voor melding aan instanties moest zijn?
Caylinn hier.....
Dames wat kunnen jullie zeiken tegen over elkaar ! En

Voor de moeder van het au borst meisje en het meisje zelf ; sterkte
Ik geef het op.

Heel veel succes voor iedereen die het normaal vind om eerst op een forum te posten en dan een arts te bellen. (nog altijd op basis van de originele OP want meer info was er op dat moment niet)
quote:groentsoep2 schreef op 28 juli 2012 @ 23:22:

[...]

Waarom, waarom is die kotssmilie toch weggehaald?

We moeten een petitie beginnen! Puke moet terug!

quote:bijtring schreef op 28 juli 2012 @ 23:24:

[...]

En deze is niet erger dan de opmerking van paloma dat TO een ontaarde moeder is die dochter onnodig lang laat lijden? Of de opmerking van Sgaap dat er een knop voor melding aan instanties moest zijn? ik vind van wel, de opmerking waar ik op reageerde, is puur op de man spelen.

Had ik dezelfde bewoordingen gekozen als die waar jij het over hebt? Nee,

maar ik begrijp wel waar op gedoeld wordt. Ik snap ook niet dat TO eerst hier een topic opent, voordat ze de HA belt en het had een heel aantal reacties gescheeld, als ze had vermeld dat ze op dat moment in de wacht stond van de HAP.

Maar goed dat heb ik al 3x gezegd, maar blijkbaar is dat niet ter zake doende.

quote:rosanna08 schreef op 28 juli 2012 @ 23:41:

[...]

ik vind van wel, de opmerking waar ik op reageerde, is puur op de man spelen.

Had ik dezelfde bewoordingen gekozen als die waar jij het over hebt? Nee,

maar ik begrijp wel waar op gedoeld wordt. Ik snap ook niet dat TO eerst hier een topic opent, voordat ze de HA belt en het had een heel aantal reacties gescheeld, als ze had vermeld dat ze op dat moment in de wacht stond van de HAP.

Maar goed dat heb ik al 3x gezegd, maar blijkbaar is dat niet ter zake doende.

Omdat daar de reacties niet anders van worden. Het is niet dat mensen dan zeggen, van, oh, maar had dat dan eerder gezegd, in dit geval valt het wel mee. Nee het modder gooien gaat even hard door. En dat heb ik ook al een keer gezegd.
Serieus.. wat een stel huilies zitten er hier. Geen wonder dat het personeel vd SEH soms knettergek wordt.

Want oooh jaaaa mensen die zich melden en het gaat niet om echte spoed.. kunnen zomaar een paar uur moeten wachten.. jeeeuuj hebben ze WEER wat te klagen
quote:aurelie26 schreef op 28 juli 2012 @ 13:51:

Ik ga me verder niet met deze discussie bemoeien, maar ik wilde wel het volgende kwijt.

Je lichaam is het meest kostbare bezit dat je hebt. Als moeder heb je de zorg over het lichaam van een ander, omdat een meisje van 13 nu eenmaal nog niet volledig voor zichzelf kan zorgen. Als moeder heb je de verantwoordelijkheid om te zorgen dat het goed met haar gaat.

Als je dochter zich niet goed voelt en aangeeft pijn te hebben en jij bent GEEN arts, dan kan het nooit kwaad om even te overleggen met iemand die er wel verstand van heeft. Bellen met de HAP was dus wel verstandig geweest denk ik.

Het is in dit geval goed afgelopen en dat is fijn. Maar tijdens de reis terug wist niemand wat er exact aan de hand was. Voor hetzelfde geld was het koelen juist NIET goed geweest of kon er iets anders worden gedaan, voor hetzelfde geld was ze (ongemerkt) door een insect gestoken. Een kort overleg met een arts had kunnen helpen, zelfs telefonisch. Aan de hand van een paar vragen kan hij vast wel het een en ander uitsluiten, zoals een insectenbeet of iets.

Ik vind dat je, bij twijfel, een arts raad dient te plegen - zeker als het over het lichaam van iemand anders, je kind, gaat.Juist. De beste en meest nuttige post in dit hele topic! Hopelijk een eye opener voor sommigen, waaronder TO. Beterschap voor je dochter!
quote:hkgirl schreef op 29 juli 2012 @ 04:35:

Juist. De beste en meest nuttige post in dit hele topic! Hopelijk een eye opener voor sommigen, waaronder TO. Beterschap voor je dochter!

dit is helemaal geen nuttige post en ook geen eyeopener.

Het gaat niet om een baby die niet kan aangeven hoe zij zich voelt maar om een kind van 13. Waar de moeder dus ook al 13 jaar de tijd heeft gehad om het 'spoed' en 'niet pluis gevoel' goed te kunnen ontwikkelen.

Wat een stel hysterische wijven weer zeg
Precies, en buiten dat is TO medisch onderlegd.

Maar goed, ik snap nu waarom je soms zo lang moet wachten op een huisarts.....
quote:liv_1 schreef op 29 juli 2012 @ 09:47:

Precies, en buiten dat is TO medisch onderlegd.

Maar goed, ik snap nu waarom je soms zo lang moet wachten op een huisarts.....

Precies.

Veel mensen die op een SEH of bij een 'weekend'-huisarts komen met klachten die heus wel hadden kunnen wachten of zelfs volledig self-limiting zijn, zijn erg bezorgd, hebben geen goede kennis van het eigen lijf enzovoorts. Is niet erg, ze weten niet beter en worden met alle vriendelijkheid behandeld. (Dit is trouwens even niet gericht op het verhaal van TO!)

Helaas zitten daar ook echte zuigers tussen (vergelijkbaar met iemand op dit topic met een avatar die de oververhitting al uitstraalt) en die halen zo nu en dan het bloed onder je nagels vandaan. Lastig om dan steeds tot 10 te tellen, maar onderdeel van het werk. Zoals hier ook blijkt, zijn dat meestal mensen die toch niet voor rede vatbaar zijn en altijd het laatste woord willen hebben. Het gedrag negeren wil -net als bij kleine kinderen- wel eens helpen. Soms projecteren ze hun eigen gedrag ook op hun kinderen, heel sneu.

Het in veel ziekenhuizen in Nederland toegepaste triage systeem helpt ook al aardig (patiënten worden in groepen ingedeeld: zeer spoedeisend, een beetje spoedeisend en niet spoedeisend), al loopt soms de agressie bij de groep niet-spoedeisend op vanwege de daardoor voor hun lange wachttijden.) Gelukkig kun je die agressieve groep tegenwoordig ook zonder bezwaar buiten zetten (lang leve onze minister).

TO: nogmaals: prima gehandeld en succes met je dochter. Voor je gemoedsrust (vermoedelijk overbodig): aan een borstontsteking gaat een jonge gezonde meid niet dood. Een operatie (is niet hetzelfde als een abcesje incideren) komt niet vaak voor en - hoe vervelend ook voor de reageerder die het heeft meegemaakt- is ook nooit 'te laat' (al zal dat in derde wereldlanden bij wijze van uitzondering wel eens gebeuren).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven