Gezondheid alle pijlers

Dochter (13) pijnlijke, warme, rode opgezette borst....

28-07-2012 10:03 473 berichten
Mijn dochter (13 en volop in de puberteit, nu 3 dgn geleden ongesteld geworden) heeft sinds donderdag een zeer pijnlijke borst.

Hij is inmiddels erg opgezet, warm, rood en zeer pijnlijk.

Gisteren op de terugweg vertelde ze hier last van te hebben sinds een dag.

We waren onderweg vanaf ons vakantie adres (13 uur rijden) en zijn direct bij het eerste tankstation gestopt om even te kijken. Ik ben me een hoedje geschrokken!

Het enige dat ik me toen kon bedenken was koelen...dus hoppa een callipo kopen deze hebben we de gehele reis opnieuw gekocht om 'm te koelen. Ook paracetamol gegeven.

Ik maak haar net wakker, ze heeft zeer slecht geslapen vanwege pijn.

De pijn trekt nu ook naar haar oksel en bij bewegen verergerd dat.

Nu ga ik bellen met de huisartsenpost, want er moet na gekeken worden, maar vroeg me af of iemand dit herkend en wat er toen gedaan is.....

Alvast bedankt voor de reacties!
anoniem_58584 wijzigde dit bericht op 28-07-2012 10:10
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 21:49:

[...]

Stop er een calippo in, want je slaat door.

Ik geloof dat jij ook wel ergens een Calippo in gebruiken kan.

Wie heeft wanneer TO uitgemaakt voor kindermishandelaar? Ik denk dat jij nu een klein beetje te ver gaat in je aantijgingen. Ik heb haar een ontaarde moeder genoemd toe maar. en gezegd dat ze (met name met haar achteraf vertelde professionele kennis en wetenschap) adequater had kunnen reageren.Nog adequater? Ze had een aardappelschilmesje in een vlammetje kunnen houden, kinds borst open kunnen snijden en met een rietje de pus uit kunnen zuigen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Star schreef op 28 juli 2012 @ 11:36:

Je weet dat je calippo's niet in het ziekenhuis haalt?

Nu kunnen jullie over mij heen vallen,maar..........................wat is in hemelsnaam een calippo?????????????????????

Noem me blond maar ik weet het ECHT niet.(heb even niet verder gelezen aangezien IK niet weet wat dit is.
quote:vosje78 schreef op 28 juli 2012 @ 22:00:

[...]

Ja, ik ook van jou lees maar even terug, bij mij 3e pagina ergens bovenaan, om 12.18 post van sgaap (die overigens wel wat bijdraait, maar dat had ik toen nog niet gelezen)thanx dat het iemand opvalt.
Waarom hebben wij deze niet in NL??? Lijkt me erg lekker.

[quote]paloma schreef op 28 juli 2012 @ 21:49:

[...]

Stop er een calippo in, want je slaat door.

BGB: Ik geloof dat jij ook wel ergens een Calippo in gebruiken kan.

quote]

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:rosanna08 schreef op 28 juli 2012 @ 21:58:

[...]

je hoeft niet te schreeuwen hoor en als je dat gewoon in je OP had vermeld, had je dit niet allemaal over je heen gekregen Nou niet dus. Ongeveer een kwartier nadat ze het topic gewijzigd had en aangevuld had met informatie begon het moddergooien.
quote:Yvonne77 schreef op 28 juli 2012 @ 22:03:

Waarom hebben wij deze niet in NL??? Lijkt me erg lekker.

[afbeelding]Wat is dat? een callippo maar dan met ijssalon ijs?
quote:duvelke15 schreef op 28 juli 2012 @ 22:01:

[...]

Nu kunnen jullie over mij heen vallen,maar..........................wat is in hemelsnaam een calippo?????????????????????

Noem me blond maar ik weet het ECHT niet.(heb even niet verder gelezen aangezien IK niet weet wat dit is.

Een ijsje in een kartonnetje.

Wat een ongelofelijk kuttopic is dit geworden zeg.
quote:vosje78 schreef op 28 juli 2012 @ 22:04:

[...]

Wat is dat? een callippo maar dan met ijssalon ijs?

Ja ik denk het wel, ziet er echt lekker uit.

Goed gehandeld TO! Ik was ook echt niet in frankrijk gestopt met mijn hokkie tokkie-frans hoor ik heb zelf 3 borstontstekingen gehad en daar ga je niet dood van. Koelen en paracetamol is het beste wat je kan doen en hoe je koelt boeit niet, als het maar koelt. Als het enige dat voorhanden is een calippo is, dan is dat nog altijd beter dan niks. En kan me voorstellen dat het zo grappig is dat het je dochter ook even afleidt van de pijn

En voor die zeikerds hier...get a life. TO is de enige die weet hoe haar dochter eraan toe was en die heeft daar gewoon naar gehandeld. En die heeft ook gezien dat dochter van 5 minuutjes later de hap bellen niet dood zou gaan. Dus stop lekker die calippo ergens waar de zon niet schijt, want jullie lullen uit dat gat.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 juli 2012 @ 22:05:

[...]

Een ijsje in een kartonnetje.

[afbeelding]Reuze handig voor dit soort doeleinden, vooral dat kartonnetje. Ik heb eens een gewoon waterijsje gebruikt om het overmatig opzwellen van een geplet kindervingertje tegen te gaan en dat werd me toch een plakboel.
Je kunt ze nu ook thuis maken:

quote:groentsoep2 schreef op 28 juli 2012 @ 21:58:

Die calippo zit je wel hoog he? Als TO nou een mooie profi coldpack had gebruikt, had je dan op iets minder eh... onbeschofte wijze uiting gegeven aan je verbazing?Volgens mij ben ik correct geweest in mijn bewoordingen, maar zijn de woorden "ontaarde moeder" ingeslagen als een bom en wordt het bij een aantal zwart voor hun ogen en worden er woorden als kindermishandelaar in de hitte van de strijd gegooid. Dat heb ik deze keer van dit topic geleerd. Kom niet aan de kinderen van een moeder, maar kom zeker niet aan de moeder zelf. Uit niet je verbazing over (bijvoorbeeld) hun beweegredenen, want dan zal ze vechten als een leeuwin. Een mooi en nobel streven. Maar ik blijf bij wat ik heb gezegd. Ik laat me niet zo makkelijk omver praten door de meute. Ik heb een mening; ook als het een niet populaire mening is en ik de enige met die mening ben. Let's agree to disagree en anders, dan niet.
Wat een stel nare vrouwen loopt hier rond zeg.

TO, hoe is t nu met je dochter?
quote:groentsoep2 schreef op 28 juli 2012 @ 22:08:

[...]

Reuze handig voor dit soort doeleinden, vooral dat kartonnetje. Ik heb eens een gewoon waterijsje gebruikt om het overmatig opzwellen van een geplet kindervingertje tegen te gaan en dat werd me toch een plakboel. Een zak bevroren erwten werkt beter.
quote:Ivetje schreef op 28 juli 2012 @ 22:07:

. Dus stop lekker die calippo ergens waar de zon niet schijt, want jullie lullen uit dat gat.
quote:Yvonne77 schreef op 28 juli 2012 @ 22:06:

[...]

Ja ik denk het wel, ziet er echt lekker uit.

[afbeelding]

Ja, inderdaad. Ik vraag me dan af of dat verkocht wordt met die bol erop of dat je het er zelf uit moet knijpen als een soort smeerworst, zeg maar.

Naar welk land moet ik op vakantie om dit te proeven (wij zouden naar Denemarken maar hebben nog niets geboekt)?
quote:Yvonne77 schreef op 28 juli 2012 @ 22:08:

[...]

Een zak bevroren erwten werkt beter.Had ik niet. Domme, slechte moeder die ik hier sta .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 juli 2012 @ 22:00:

[...]

Nog adequater? Ze had een aardappelschilmesje in een vlammetje kunnen houden, kinds borst open kunnen snijden en met een rietje de pus uit kunnen zuigen?

*net gesneden chorizo-voor-bij-het-zaterdagse-wijntje weer aan de kant schuift*

BGB, daar moet toch 'n waarschuwing voor bedacht worden. Geen andijvie, geen spoiler, maar 'n kreet dat je bedacht bent op plastische omschrijvingen van 't een of 't ander zeg maar...
Met een borstonsteking hoef je echt niet met spoed naar de HAP. Laat die artsen zich alstjeblieft met echt ernstige gevallen bezig houden zeg.
quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 22:08:

[...]

Bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla,bla, bla, bla, bla, bla, bla,bla, bla, bla, bla, bla, bla,bla, bla, bla, bla, bla, bla,bla, bla, bla, bla, bla, bla,bla, bla, bla, bla, bla, bla,bla, bla, bla, bla, bla, bla,bla, bla, bla, bla, bla, bla,bla, bla, bla, bla, bla, bla,bla, bla, bla, bla, bla, bla,bla, bla...

quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 22:08:

[...]

Volgens mij ben ik correct geweest in mijn bewoordingen, maar zijn de woorden "ontaarde moeder" ingeslagen als een bom en wordt het bij een aantal zwart voor hun ogen en worden er woorden als kindermishandelaar in de hitte van de strijd gegooid. Dat heb ik deze keer van dit topic geleerd. Kom niet aan de kinderen van een moeder, maar kom zeker niet aan de moeder zelf. Uit niet je verbazing over (bijvoorbeeld) hun beweegredenen, want dan zal ze vechten als een leeuwin. Een mooi en nobel streven. Maar ik blijf bij wat ik heb gezegd. Ik laat me niet zo makkelijk omver praten door de meute. Ik heb een mening; ook als het een niet populaire mening is en ik de enige met die mening ben. Let's agree to disagree en anders, dan niet.Nou meid, wees trots op jezelf. Je hebt iemand compleet over de pis gekregen met je correcte bewoordingen en je eigen mening en standvastigheid. Chapeau.
quote:chartreuse schreef op 28 juli 2012 @ 22:10:

[...]

*net gesneden chorizo-voor-bij-het-zaterdagse-wijntje weer aan de kant schuift*

BGB, daar moet toch 'n waarschuwing voor bedacht worden. Geen andijvie, geen spoiler, maar 'n kreet dat je bedacht bent op plastische omschrijvingen van 't een of 't ander zeg maar...

Verzin maar eens wat.

Tupperware-alert, ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven