Gezondheid alle pijlers

Dochter (13) pijnlijke, warme, rode opgezette borst....

28-07-2012 10:03 473 berichten
Mijn dochter (13 en volop in de puberteit, nu 3 dgn geleden ongesteld geworden) heeft sinds donderdag een zeer pijnlijke borst.

Hij is inmiddels erg opgezet, warm, rood en zeer pijnlijk.

Gisteren op de terugweg vertelde ze hier last van te hebben sinds een dag.

We waren onderweg vanaf ons vakantie adres (13 uur rijden) en zijn direct bij het eerste tankstation gestopt om even te kijken. Ik ben me een hoedje geschrokken!

Het enige dat ik me toen kon bedenken was koelen...dus hoppa een callipo kopen deze hebben we de gehele reis opnieuw gekocht om 'm te koelen. Ook paracetamol gegeven.

Ik maak haar net wakker, ze heeft zeer slecht geslapen vanwege pijn.

De pijn trekt nu ook naar haar oksel en bij bewegen verergerd dat.

Nu ga ik bellen met de huisartsenpost, want er moet na gekeken worden, maar vroeg me af of iemand dit herkend en wat er toen gedaan is.....

Alvast bedankt voor de reacties!
anoniem_58584 wijzigde dit bericht op 28-07-2012 10:10
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
En daar blijft het niet bij Vosje, TO wordt uitgemaakt voor leugenaar en beide dames blijven maar dooretteren. Het zou ze sieren om toe te geven dat ze flink uit de bocht zijn gevlogen. Het zou ze nog meer sieren om excuus te maken en ergens anders te gaan klieren.
Een kind is het meest gebaat bij een ouder die kalm blijft en handelt. TO heeft beiden prima gedaan. Dit in tegenstelling tot de totale hysterie van een zeker duo in dit topic. Als je DAT als ziek kind in het buitenland ook nog te verhapstukken krijgt, een moeder die van gekkigheid niet weet waar ze het zoeken moet, ben je verder van huis. Pffff, hoe triest.
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 juli 2012 @ 21:22:En daar blijft het niet bij Vosje, TO wordt uitgemaakt voor leugenaar en beide dames blijven maar dooretteren. Het zou ze sieren om toe te geven dat ze flink uit de bocht zijn gevlogen. Het zou ze nog meer sieren om excuus te maken en ergens anders te gaan klieren.Wie dramt er hier nu door?
Alle reacties Link kopieren
quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 21:22:

[...]

Leg er een calippo op en dan voel je je vast een stuk beter.Nee hoor. Het is gewoon een domme fout die vaak wordt gemaakt en waar ik me aan erger. Maar jouw walgelijke gedrag vind ik nog veel dommer. En daar helpt helaas geen calippo tegen.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 21:24:

[...]

Wie dramt er hier nu door?Hou toch op. Er is nog steeds een klein verschil tussen iemand aanspreken op haar forumgedrag en het ongefundeerd en onophoudelijk rondstrooien van persoonlijke beledigingen omdat je je gelijk niet kunt halen.
quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 21:24:

[...]

Wie dramt er hier nu door?Jij
Nou, dahaag , acht uur op één topic is zelfs voor mij een beetje lang, dus ik ga maar weer. TO ik hoop dat je dochter snel opknapt. Want dat is tenslotte de reden waarom ik hier mezelf tot in den treuren heb opgeworpen .
Blijf maar lekker weg ook, want 8 uur is voor ons ook lang genoeg geweest.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:paloma schreef op zaterdag 28 juli 2012 21:29 Nou, dahaag , acht uur op één topic is zelfs voor mij een beetje lang, dus ik ga maar weer. TO ik hoop dat je dochter snel opknapt. Want dat is tenslotte de reden waarom ik hier mezelf tot in den treuren heb opgeworpen .Opgedrongen bedoel je.
Lieve TO. Ik vind je een goede moeder. Niet bij iedere scheet in paniek naar een dokter, gewoon nuchter blijven en niet in paniek raken waar je dochter bij is. En je dochter omringen met liefde en verzorging.

Petje af.
quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 21:21:

[...]

Ik heb TO een ontaarde moeder genoemd, wat natuurlijk onvergeeflijk is. Maar daarentegen krijgen wij ook de nodige modder en beledigingen over ons heen, omdat we het toevallig niet met de rest eens zijn. Is prima hoor. Maar doe je niet zo heilig voor en vervolgens hetzelfde te doen, wat je ons verwijt.

Ik vind een moeder voor kindermishandelaar uitmaken echt veel erger dan roepen dat iemand een plaat voor zijn kop heeft of moet ophouden met zeuren. Uit de OP blijkt duidelijk dat TO zorg heeft om haar dochter en om haar geeft en dan wordt ze uit gemaakt voor ontaard omdat ze een andere inschatting heeft gemaakt dan een andere moeder misschien zou doen, MET GOEDE AFLOOP! (daar wordt ook maar steeds over heen gelult).

Ik ben bepaalt niet van het HRS een beetje catfight moet af en toe kunnen op een vrouwenforum, maar dit is echt bizar.
Ik ben vrouw genoeg om excuses aan te bieden als de situatie daarom vraagt. En wellicht was mijn opmerking te hard gezien de opeens andere uitleg die TO later gegeven heeft. Maar op basis van de gegevens die ik had op het moment van posten sta ik er wel degelijk achter.

Als iemand letterlijk als voorlaatste regel om 10.03 schrijft. "nu ga ik bellen" dan is dat niet anders te lezen dan dat het posten op het forum gaat voor het bellen naar een arts die gemiddeld om half 9 begint. Dat is mij idd goed verkeerd geschoten. Dat had ik "wolliger" kunnen verwoorden.
quote:vosje78 schreef op 28 juli 2012 @ 21:38:

[...]Ik vind een moeder voor kindermishandelaar uitmaken echt veel erger dan roepen dat iemand een plaat voor zijn kop heeft of moet ophouden met zeuren.Stop er een calippo in, want je slaat door. Wie heeft wanneer TO uitgemaakt voor kindermishandelaar? Ik denk dat jij nu een klein beetje te ver gaat in je aantijgingen. Ik heb haar een ontaarde moeder genoemd en gezegd dat ze (met name met haar achteraf vertelde professionele kennis en wetenschap) adequater had kunnen reageren.
Ongelofelijk!!! Het VF is volgens mij de enige plek op aarde waar iemand een vraag stelt en 10 pagina's verder geen antwoord heeft gekregen, maar wel een berg aan beschuldigingen. Walgelijk!
quote:leolieke schreef op 28 juli 2012 @ 21:00:

[...]

ALS JIJ NU EENS GOED LEEST, DAN HAD JIJ AL LANG GEWETEN DAT IK MIJN POST HIER SCHREEF TERWIJL IK IN DE WACHT STOND BIJ DE HAP!!!!!!!Laat gaan iedereen die kan lezen heeft dat gelezen. Ik zou als ik jou was de eer aan mijzelf houden, laat je niet gek maken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Yvonne77 schreef op 28 juli 2012 @ 21:50:

Ongelofelijk!!! Het VF is volgens mij de enige plek op aarde waar iemand een vraag stelt en 10 pagina's verder geen antwoord heeft gekregen, maar wel een berg aan beschuldigingen. Walgelijk!yup
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Yvonne77 schreef op 28 juli 2012 @ 21:50:

Ongelofelijk!!! Het VF is volgens mij de enige plek op aarde waar iemand een vraag stelt en 10 pagina's verder geen antwoord heeft gekregen, maar wel een berg aan beschuldigingen. Walgelijk!Nee hoor, het was op pagina 1 al duidelijk dat het hoogstwaarschijnlijk om een borstontsteking zou gaan. Ik heb dat zelf nooit gehad, maar begreep dat het een pijnlijke bedoeNing kan zijn, dus ik uitte mijn verbazing over het herhaaldelijke gebruik van een calippo in tegenstelling tot een spoedige bezoek aan een eerste hulp of iets dergelijks.
Die calippo zit je wel hoog he? Als TO nou een mooie profi coldpack had gebruikt, had je dan op iets minder eh... onbeschofte wijze uiting gegeven aan je verbazing?
quote:leolieke schreef op 28 juli 2012 @ 21:00:

[...]

ALS JIJ NU EENS GOED LEEST, DAN HAD JIJ AL LANG GEWETEN DAT IK MIJN POST HIER SCHREEF TERWIJL IK IN DE WACHT STOND BIJ DE HAP!!!!!!! je hoeft niet te schreeuwen hoor en als je dat gewoon in je OP had vermeld, had je dit niet allemaal over je heen gekregen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 21:49:

[...]

Stop er een calippo in, want je slaat door. Wie heeft wanneer TO uitgemaakt voor kindermishandelaar? Ik denk dat jij nu een klein beetje te ver gaat in je aantijgingen. Ik heb haar een ontaarde moeder genoemd en gezegd dat ze (met name met haar achteraf vertelde professionele kennis en wetenschap) adequater had kunnen reageren.Ja, ik ook van jou lees maar even terug, bij mij 3e pagina ergens bovenaan, om 12.18 post van sgaap (die overigens wel wat bijdraait, maar dat had ik toen nog niet gelezen)
quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 21:49:

[...]

Stop er een calippo in, want je slaat door.

Ik geloof dat jij ook wel ergens een Calippo in gebruiken kan.

Wie heeft wanneer TO uitgemaakt voor kindermishandelaar? Ik denk dat jij nu een klein beetje te ver gaat in je aantijgingen. Ik heb haar een ontaarde moeder genoemd toe maar. en gezegd dat ze (met name met haar achteraf vertelde professionele kennis en wetenschap) adequater had kunnen reageren.Nog adequater? Ze had een aardappelschilmesje in een vlammetje kunnen houden, kinds borst open kunnen snijden en met een rietje de pus uit kunnen zuigen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Star schreef op 28 juli 2012 @ 11:36:

Je weet dat je calippo's niet in het ziekenhuis haalt?

Nu kunnen jullie over mij heen vallen,maar..........................wat is in hemelsnaam een calippo?????????????????????

Noem me blond maar ik weet het ECHT niet.(heb even niet verder gelezen aangezien IK niet weet wat dit is.
quote:vosje78 schreef op 28 juli 2012 @ 22:00:

[...]

Ja, ik ook van jou lees maar even terug, bij mij 3e pagina ergens bovenaan, om 12.18 post van sgaap (die overigens wel wat bijdraait, maar dat had ik toen nog niet gelezen)thanx dat het iemand opvalt.
Waarom hebben wij deze niet in NL??? Lijkt me erg lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven