dochter hoest al 2 jaar
dinsdag 19 maart 2013 om 10:13
dinsdag 19 maart 2013 om 11:24
Sowieso een andere huisarts. En niet pas wanneer deze op vakantie is, nu!
Deze neemt je overduidelijk niet serieus.
Dan maak je meteen een afspraak om je kind na te laten kijken en zorg je dat je een verwijzing krijgt.
Dit is gewoon te idioot voor woorden.
Deze neemt je overduidelijk niet serieus.
Dan maak je meteen een afspraak om je kind na te laten kijken en zorg je dat je een verwijzing krijgt.
Dit is gewoon te idioot voor woorden.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
dinsdag 19 maart 2013 om 11:26
Soms is het met medicatie ook een kwestie van afstellen en Gied puffer(s) kiezen.
Zou dat zeker willen dien in overleg met een longarts of kinderarts.
Onderzoek naar bronchitis of astma komt geen narcose bij kijken.
En dan nog... Dit lijkt me ook niet wenselijk!
Dus sta er gewoon op dat je een doorverwijzing krijgt.
Zou dat zeker willen dien in overleg met een longarts of kinderarts.
Onderzoek naar bronchitis of astma komt geen narcose bij kijken.
En dan nog... Dit lijkt me ook niet wenselijk!
Dus sta er gewoon op dat je een doorverwijzing krijgt.
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
dinsdag 19 maart 2013 om 11:35
Ik ben het er mee eens dat een huisarts je serieus moet nemen, je kind goed moet nakijken en moet uitleggen wat er onderzocht is en wat daar uit is gekomen.
Bij een verwijzing naar een kinderarts zal een huisarts moeten opschrijven waarom er verwezen wordt.
In dit geval: kind hoest en moeders eist verwijzing, want zij is de baas?
Of kind hoest, ik kan niks vinden, wilt u nog eens goed kijken?
Dat laatste is een goede reden voor een verwijzing, de eerste niet.
Ik zou op het laatste aansturen. Als het dan niet lukt een andere huisarts zoeken.
Bij een verwijzing naar een kinderarts zal een huisarts moeten opschrijven waarom er verwezen wordt.
In dit geval: kind hoest en moeders eist verwijzing, want zij is de baas?
Of kind hoest, ik kan niks vinden, wilt u nog eens goed kijken?
Dat laatste is een goede reden voor een verwijzing, de eerste niet.
Ik zou op het laatste aansturen. Als het dan niet lukt een andere huisarts zoeken.

donderdag 21 maart 2013 om 12:58
Mijn dochter van 3 heeft ook een jaar gehoest, ook een blafhoest.
Puffertjes hielpen idd niet, ab kuur hielp voor een week daarna begon ze gewoon weer opnieuw.
Ik ben wel bij de kinderarts geweest.
Ze is geprikt op allergieen.
Voor de rest zouden ze er overheen moeten groeien of het ontwikkelt zich tot astma.
Dus ik zeg ook laat je doorsturen of bel desnoods zelf met de poli kinderartsen en leg je verhaal voor.
Puffertjes hielpen idd niet, ab kuur hielp voor een week daarna begon ze gewoon weer opnieuw.
Ik ben wel bij de kinderarts geweest.
Ze is geprikt op allergieen.
Voor de rest zouden ze er overheen moeten groeien of het ontwikkelt zich tot astma.
Dus ik zeg ook laat je doorsturen of bel desnoods zelf met de poli kinderartsen en leg je verhaal voor.
donderdag 21 maart 2013 om 14:16
Mijn oudste hoestte ook heel erg. Bij haar is toen bloed geprikt en ze bleek allergisch voor: honden, katten, boom- en graspollen (gelukkig negatief voor huisstofmijt).
Nu ze haar medicijnen in neemt is het hoesten gestopt (ze was 2 toen het begon, is nu 5 jaar).
Medicijnen neemt ze alleen in het pollenseizoen en als we verwachten dat ze in contact komt met dieren.
Nu ze haar medicijnen in neemt is het hoesten gestopt (ze was 2 toen het begon, is nu 5 jaar).
Medicijnen neemt ze alleen in het pollenseizoen en als we verwachten dat ze in contact komt met dieren.
zondag 31 maart 2013 om 00:38
Misschien vind je het een rare vraag, maar eet je dochter veel kaas? Of wellicht veel melk, yoghurt? Mijn zoon had tijdenlang een soort zeehondenhoest en kreeg op een gegeven moment ook een puffer, dokter kon nl niets vinden. De puffer deed meer kwaad dan goed en daar zijn we na een week mee opgehouden. Toen ben ik op internet gaan zoeken en kwam bij allergieen en las toen dat mensen ook kunnen gaan hoesten van een bepaalde stof in kaas en melkproducten. Mijn zoon at behoorlijk veel kaas, dwz elke dag wel 2 of 3 grote blokjes en daar zijn we mee gestopt. Het hoesten was na 2 weken verdwenen.