Gezondheid alle pijlers

Dochter pfeiffer, en nu?

12-06-2014 18:58 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter heeft pfeiffer.

Dat is al een aantal maanden gaande.

We weten dat rust het beste medicijn is.

Naar school gaat ze nauwelijks, daar heeft ze geen energie voor.

Leverwaarden zijn inmiddels wel hersteld.

Huisarts stelt voor om eerst maar eens de leukere dingen te gaan oppakken, en school voor nu maar laten voor wat het is.

Het kost haar nl energie, dan dat het energie geeft.

Ter info, ze zat in examen klas, en heeft geen examen kunnen doen.

Ze hebben haar nu in de rebound gezet, en een dag/ paar uur meelopen met een docent in de eerste klas.

Ja dat gaat zeker werken en haar energie geven.

Zeker nu al haar klasgenoten vrij zijn.

Nu willen wij op vakantie

Omdat wij die al gepland hadden, immers dochter zou examen doen, dachten wij mooi op tijd weg te gaan.

Komt bij dat mijn man geen vakantie op kan nemen in juli en augustus.

Ik heb contact met de school gezocht om vrijstelling te krijgen voor dochter.

Ze deed immers geen examen en gaat soms n aantal uur naar school

Ik dacht het maar op een nette manier te doen.

Komt bij dat wij denken dat een droog en warm klimaat best lekker is voor dochter.

Ze hoeft daar niks, en moet niks.

3 keer heb ik de school een mail gestuurd, 2x gebeld en ik zou teruggebeld worden.

Dat is nu 2, 6 en 8 weken geleden.

Niets terug gehoord.

Volgende week vertrekken we al.

Afgaande wat HA gezegd heeft, nemen we haar ook lekker mee.

Wat zouden jullie doen in deze?
quote:elfje26 schreef op 12 juni 2014 @ 19:29:

Ik denk dat je de impact van de vakantie op jullie dochter misschien onderschat. Ik kan me een zomer herinneren met mijn zus, de reis was een drama, de warmte ook, en een stadje bezoeken zat er ook niet in...

Misschien heb je gelijk

Maar het is veelal lastig in te schatten wat nu goed is.

Ik denk vooral dat zij naar zichzelf moet luisteren.

Ook al is ze 18, dat is nog best moeilijk.

De 1 zegt wel gaan, de ander niet.
Gewoon gaan natuurlijk. Snap sowieso niet dat je je dochter nog naar school hebt laten gaan voor onzinprojectjes. Ze moet toch volgend jaar opnieuw doen om examen te kunnen doen. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen hoor. En lekker gaan genieten van de vakantie!
Nee elninjoo, dat hebben we dus ook niet gedaan, in overleg met de huisarts.

Wat jij beschrijft zou ik ook wel zo willen, maar wil niet in de problemen komen.
Maar haar klas heeft toch geen les meer, dus waarom zouden ze haar verbieden op vakantie te gaan? Dat is toch gewoon pesterij?
quote:twixx schreef op 12 juni 2014 @ 19:43:

"Verlof moet acht weken van te voren schriftelijk aangevraagd worden bij de directeur van de school. Een aanvraagformulier is verkrijgbaar op de school.."En dat is het formulier dat je 8 weken geleden dus bij school hebt opgehaald en hebt ingeleverd.. Of wat je hebt opgehaald zodra je wist dat dit ging spelen.....
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ik denk dat als ze niet naar school kan, ze het zwaar te pakken heeft. Ik heb zelf ook Pfeiffer gehad, maar de meeste tijd daarvan doorgewerkt. Op mijn wenkbrauwen dat wel, totdat ik het echt niet meer trok en naar de dokter ging en ik dus Pfeiffer bleek te hebben.

Dus er zijn uiteraard gradaties.

Enige wat ik zeggen wil, verwacht niet teveel van de vakantie. Als jullie ver weg gaan met de auto kunnen jullie misschien de reis in twee keer doen met een hotel halverwege of zoiets.
quote:twixx schreef op 12 juni 2014 @ 19:43:

Het volgende had ik voordat ik de directie ging mailen en bellen al opgezocht.

Ik heb dus de directeur 3x een mail gestuurd.

En ik heb gebeld naar hem.

Het gaat om 10 dagen..

"Verlof moet acht weken van te voren schriftelijk aangevraagd worden bij de directeur van de school. Een aanvraagformulier is verkrijgbaar op de school.

De directeur van een school en de leerplichtambtenaar volgen dezelfde regels van de leerplichtwet bij het toewijzen van verlof. De directeur beslist over aanvragen tot tien schooldagen per schooljaar. De leerplichtambtenaar beslist over de aanvragen boven tien dagen. Ook controleert de leerplichtambtenaar bij school of toegewezen verlof volgens de regels van de leerplichtwet is verleend."

En die had je al ingevuld en ondertekend ingeleverd op school 8 weken geleden?

Daarnaast snap ik niet wat je wil aangeven met deze tekst?
quote:twixx schreef op 12 juni 2014 @ 19:45:

Ik denk vooral dat zij naar zichzelf moet luisteren.

Ook al is ze 18, dat is nog best moeilijk.

Wanneer ze 18 is dan is ze niet meer leerplichtig dus dan zie ik niet echt nog een probleem ergens.
Niet geschoten is altijd mis
Sorry 17.

Ja aanvraag formulier ingeleverd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven