Gezondheid alle pijlers

dochter van 3 heeft kloven. wat te doen

22-04-2013 08:33 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft zeer pijnlijke vingers door kloofjes in de vingers. Ze speelt veel in de zandbak, zou het hierdoor kunnen komen? Wat is de snelste manier on hier af te komen? Het liefst zonder pijn. Vind het gewoon zielig.
Ik heb dat ook soms. Bij mij helpt het wel om er Bepanthen op te smeren, maar het feit blijft dat het tijd kost om te genezen. Ik zou het in ieder geval afplakken, er zijn ook speciale vingerpleisters die niet zo makkelijk afgaan. Verder in de gaten houden of ze ook last heeft van eczeem op haar handen, daar kun je bij de huisarts een zalfje voor halen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Was je haar handen vaak? Daar kan het ook door komen. Misschien een gevolg van het spelen in de zandbak.

Bepanthen helpt inderdaad goed. Dun laagje erop, desnoods afplakken. Maar als het in haar mond komt, kan het ook geen kwaad.
Ik stem ook voor Bepanthen

Misschien helpt het om voor de nacht een Bepanthen-pakking te maken. Smeer haar handjes dik in met Bepanthen en bindt er daarna een washandje omheen. En wellicht kun je haar in de zandbak de komende tijd handschoentjes aandoen, dan krijgt de huid tijd om te genezen.
Welke zeep gebruik je? Naast het behandelen van de koven is voorkomen daarna ook wel handig. Zeker anti-bacteriële zeep, doet vaak meer kwaad dan goed. Deze zeep wast alle bacteriën weg, óók die wel goed zijn voor je huid.

Ik krijg ook kloven van de meeste soorten zeeppompjes. Voor mij geld; hoe goedkoper hoe beter. Gebruik in de keuken de pompjes van Europrofit, te koop bij het Kruitvat.
's Avonds dik insmeren met vaseline o.i.d. En een pleister eromheen doen. Na een nachtje slapen is het dan meestal een stuk beter.
Ik gebruik zelf voetklovenzalf tegen de kloven in m'n handen. Goed opsmeren en daarna 2 uur niets aanraken werkt goed. Of dat bij een kind van 3 ook werkt is natuurlijk de vraag. Bij de kinderen gaat daarom hier alles idd in de Bepanthen..

Het is de afgelopen maanden extreem droog weer geweest, waardoor de kloven nu wel erger zijn. Als je het nu goed behandelt zal het de komende periode waarschijnlijk meevallen omdat het wat vochtiger wordt.
Ik smeer overal sudocrem op. Als dochter wondjes, of ruwe plekjes heeft op de huid. Vaseline legt een beschermlaagje op de huid, zoda er geen vuil in kan. Maarja, dan blijft het zand weer aan haar handen plakken.
bedankt voor de tips. Ga eerst bepanthen proberen.
Bepanthen zalf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven