Gezondheid alle pijlers

dom ongelukje..

20-09-2013 19:08 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ging net de hond uitlaten en uit luiheid ging ik eigenlijk gewoon op mijn slippers naar buiten want dacht toch maar even klein blokje om.

Wonen in een dorp en bos ligt 10 meter van ons huis vandaan dus even klein rondje gemaakt, net voordat ik naar huis wilde gaan om om te draaien let ik niet op en stap ik met mijn slippers in paardenpoep

Slippers vies maar ook mijn voeten...nou bij thuiskomst ff gauw mijn voeten schoongemaakt, maar meteen even mijn nagels geknipt maar ik knipte perongeluk in mijn vel.

Er zit nu onder mijn nagel zo'n irriterend wondje, en van vriendinnen die in de paardensport zitten heb ik eigenlijk meegekregen dat paardenpoep best een risico is voor tentanus.

Hun worden namelijk elke 10/15 jaar daarvoor ingeent doordat er allerlei kleine ongelukjes kunnen gebeuren op de manege.

Nou waren mijn voeten in principe schoon maarja, ik weet het niet... vooral omdat het onder mijn nagel zit dat wondje.

Heb het nu gewoon goed ontsmet, zal dat genoeg zijn of kan tetanus nog steeds zo voorkomen?
Tetanus groeit in principe in een omgeving waar geen zuurstof bij kan (dus in spijker trappen bijv). Ik dénk dat het wondje wat je hebt gemaakt vrij oppervlakkig is, ook al zit hij onder je nagel. En daarbij komt ook nog eens dat je voeten in principe toch schoon waren?

Hoe oud ben je? En heb je onlangs nog een keer een vaccinatie gehad (in de afgelopen 10 jaar?) Misschien ben je anders nog gewoon beschermd.

.
Oh bah! Ik zou maandag toch even de huisarts bellen, of je misschien toch een prik moet. Aangezien je huid open was.
quote:susanne26 schreef op 20 september 2013 @ 19:11:

Oh bah! Ik zou maandag toch even de huisarts bellen, of je misschien toch een prik moet. Aangezien je huid open was.

Dan zou het al te laat zijn voor die prik....

Als je echt twijfelt kun je nu beter de HAP bellen.
Veel details.. Bepaalde manier van schrijven..

Is onze hypgonder weer terug?

(Ik kan niet loepen)
Internagelaktisch
Hypochonder
Het lijkt er wel op maaique
quote:Maaique schreef op 20 september 2013 @ 19:12:

Veel details.. Bepaalde manier van schrijven..

Is onze hypgonder weer terug?

(Ik kan niet loepen)Yep.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Qua loepen vind ik het nog wel meevallen maar zit nog niet zo lang op het forum dus weet er niet alles van

Maar goed, mocht ze zich zorgen maken bel dan gewoon de HAP, weet je meteen waar je aan toe bent.
TO, heb je een foto gemaakt van het struikelmoment?
Pak je koffertje maar vast want morgen wordt je teen geamputeerd.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dan kan ik misschien wel hypochrondisch zijn, toch is het gewoon een normale vraag en krijg ik daar eigenlijk gewoon amper antwoord op :(
Ik denk dat het wel meevalt. Bel anders 112
Ja en?
Ja het zou een normale vraag zijn als ik hem stel.

Jij kunt beter naar de dokter gaan voor hulp met andere dingen.
Internagelaktisch
Jarenlang in de paarden gewerkt en nooit een tetanus prik gehaald. Zou me niet teveel zorgen maken. Beetje trekzalf of betadine erop doen.
goed opletten dat je teen niet twee maal toeneemt in omvang en paars wordt
quote:pioneertje schreef op 20 september 2013 @ 19:23:

Dan kan ik misschien wel hypochrondisch zijn, toch is het gewoon een normale vraag en krijg ik daar eigenlijk gewoon amper antwoord op :(Als je je zorgen maakt bel dan de HAP. Daar kun je een kundig antwoord krijgen.
wat was het voor paard?
Ik denk dat je banger moet zijn voor een soa dan voor tetanus in dit geval.
Een schijtknol meds.
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 september 2013 @ 19:28:

wat was het voor paard?Een shitlander.
quote:kettle schreef op 20 september 2013 @ 19:30:

[...]

Een shitlander.ja dan vrees ik het ergste
quote:kettle schreef op 20 september 2013 @ 19:30:

[...]

Een shitlander.
Dus moet ik nu gewoon geen zorgen maken of vinden jullie mij alleen maar een hypochondrier en als iemand anders deze vraag stelt moet hij wel 'serieus' genomen worden n is het wel 'ernstig'?
Maak je maar zorgen over je psyche.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven